FANDOM

"Legenda głosi, że Maska Życia została wykuta przez Wielkie Istoty i oddana pod opiekę Wielkiego Ducha Mata Nui... Schowano ją tutaj, gdzieś pod wulkanem, z dala od złodziei, potencjalnych najeźdźców i duchów zniszczenia. Ale nie od Piraka."
— Piraka Thok
Jeśli Wszechświat Zginie
Ignition1-IfaUniverseEnds...
Komiks
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Stuart Sayger

Jeśli Wszechświat Zginie to pierwszy komiks z serii BIONICLE Ignition. Był sprzedawany wraz z wydaniem Magazynu LEGO na marzec-kwiecień 2006 roku.

Streszczenie

Dalu ucieka i wspina się na wzgórze, lecz zastaje tam Hakanna i Zaktana. W tym momencie przypomina sobie, co działo się po przybyciu Piraka na Voya Nui. W głowie widzi jak Reidak wychodzi ze swojego kanistra, a następnie jak Piraka więżą Matoran. Ona i jej pięciu towarzyszy, którym udało się umknąć niewoli Piraka, utworzyli Ruch Oporu Voya Nui. Hakann i Zaktan wracają do twierdzy wraz z pojmaną Matoranką. Hakann wini Zaktana, że pozwolił Dalu uciec, co zaczyna walkę między nimi. Hakann zostaje wkrótce zmiażdżony przez kamienną bryłę, strąconą na niego przez Zaktana. Hakannowi udaje się ledwo przeżyć. Zaktan przemawia do zbiornika z wirusem, podczas gdy Dalu kontynuuje ucieczkę.

Thok i Reidak podróżują po terenie nieopodal Góry Valmai. Reidak narzeka na ich obecne życie, na co Thok odpowiada, zrzucając go z góry i powoli odchodząc. Reidak jednak wspina się z powrotem i uderza Thoka swoim Piłoświdrem oraz grozi, że teraz to on zrzuci go ze wzgórza.

Avak i Vezok podróżują przez las. Avak próbuje zawrzeć umowę z Vezokiem, ten jednak ma już umowę z Reidakiem i odrzuca propozycję Avaka. Nagle Vezok zauważa kogoś wśród drzew i strzela w tamtym kierunku. Niewidziany Axonn obala drzewo jednym cięciem - pień niemalże miażdży Piraka - a następnie rzuca w nich dwoma naostrzonymi, drewnianymi palami. Piraka idą śladem Axonna, aż docierają do jaskini. W środku znajdują zapiski całej historii Voya Nui i jej matorańskich mieszkańców. Vezok wyśmiewa komentarz Avaka - który mówi, że najwidoczniej Matoranie przechowywali je tutaj dla bezpieczeństwa - po czym niszczy zapiski. Nagle ma miejsce zapadnięcie się w jaskini, blokujące wyjście - spowodował je kolos, który zwabił ich do jaskini.

Axonn opowiada Balcie o historii Mata Nui oraz o tym, jak strzegł on Matoran. Następnie oznajmia, że symbolem Wielkiego Ducha jest Hau, oraz że Mata Nui zginie, jeśli Piraka znajdą Maskę Życia.

Postacie

Ciekawostki

  • Komiks ten jest dwukrotnie większy od standardowego numeru.
  • Akcja komiksu skacze po kilku punktach w czasie.
  • W jednym momencie Reidak wydaje się uderzać w Thoka laserowym atakiem. Greg Farshtey oznajmił później, że była to swoboda twórcza ze strony rysownika oraz że kanonicznie był to fizyczny atak.

Zobacz też

Linki zewnętrzne