FANDOM

"Będąc Hordika, pół-Toa, pół-Rahi, może używać miotaczy ognia."
"Co może być gorsze niż to? Myślę, że on zaczyna to lubić."
Toa Hordika Onewa i Rahaga Norik
Zemsta Visoraków
Comic23-VengeanceoftheVisorak
Komiks
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Randy Elliott

Zemsta Visoraków to dwudziesty trzeci komiks BIONICLE i ósmy z serii BIONICLE: Metru Nui. Był sprzedawany wraz z wydaniem magazynu LEGO na marzec-kwiecień 2005 roku. W Polsce był również wydany w formie plakatu.

Streszczenie

Grupa Roporaków atakuje stado Kikanalo. Roporaki używają swoich Rhotuka, by powalić Rahi, a następnie więżą Kikanalo przy użyciu sieci.

Vakama, Norik i Onewa obserwują to wszystko z góry. Vakama zastanawia się nad działaniami Visoraków, a Norik tłumaczy, że takie po prostu są. Sfrustrowany Vakama strzela w pająki na dole. Norik próbuje go powstrzymać, mówiąc, że mieli przeprowadzić zwykły rekonesans.

Vakama trafia w cel i pokazuje Norikowi, że dalej jest Toa. Norik nazywa go głupcem, tłumacząc, że Rhotuka Roporaków zakłócają każdą energię, w tym moc Ognia, i są w stanie uciec z pułapki Vakamy. Toa Ognia nie zwraca na to uwagi i skacze w dół, by stanąć do walki z Visorakami. Onewa zauważa, że Vakama przyzwyczaił się do swojej postaci Hordika, Norik z kolei uważa, że zaczyna ją lubić.

Tymczasem w Koloseum, Sidorak jest niezadowolony z zaistniałej sytuacji. Roodaka pyta, skąd to niezadowolenie, na co ten odpowiada, że powinien zabić Toa Hordika i Rahaga, a nie pozwolić jej przeprowadzić swoje eksperymenty. Roodaka wyjaśnia królowi, że jej eksperymenty z jadem Hordika służą cieniom; oraz, że można je wyeliminować.

W międzyczasie Iruini i Matau szukają części potrzebnych do budowy Sterowców. Matau wciąż zastanawia się nad tym, co powiedział im Norik - że istnieje sposób, w jaki mogą cofnąć działanie jadu - Keetongu. Iruini dzieli się z nim swoim poglądem na temat legendarnego Rahi - według niego stworzenie nie istnieje. Iruini wyjawia potem, że Rahaga również byli niegdyś Toa.

Nokama sprawdza swoje nowe zdolności i jest nimi zachwycona. Gaaki karci ją, że zwróci na nie uwagę Visoraków, ale Toa nie przejmuje się tym. Nagle dwa Visoraki atakują Gaaki, a jedno Rhotuka trafia ją bezpośrednio w twarz. Rozwścieczona Nokama tworzy Rhotuka. Nie mogąc zapanować nad jej mocami, Toa przez przypadek wzywa burzę, która sprawia, że błyskawice uderzają we wszystko dookoła. Nokama jest zaskoczona siłą jej ataku, a Gaaki wyjaśnia, że jej nowa natura Hordika nie pozwala Toa zapanować nad jej mocami.

Kualus i Nuju podróżują przez Ko-Metru. Kualus nagle zaczyna wydawać z siebie dziwne kliknięcia i świsty, co zwraca uwagę Nuju. Kualus tłumaczy, że rozmawia z dwoma ptakami nad nimi, co zaczyna małą kłótnię między nim a Nuju. Nad Toa i Rahaga czyhają dwa Visoraki, szykujące się do ataku na nich.

Nagle Nuju słyszy głos Ehrye. Nuju rusza za głosem, myśląc, że to Ehrye woła o pomoc. Nagle z cieni wyskakują dwa Oohnoraki - jeden z nich imitował głos Ko-Matoranina - i atakują Nuju. Jeden z nich próbuje wskoczyć na Nuju, ale Toa kopie go na bok, po czym każe stanąć Kualusowi za nim i wystrzeliwuje wiele Rhotuka Lodu na raz, tworząc lodową kopułę. Mając tylko jedną drogę ucieczki, Nuju i Kualus schodzą do kanałów.

Przemierzając kanały, Kualus oznajmia Nuju, że Rahaga przez lata żyli pod ziemią i planowali pokonać Visoraki właśnie w podziemiach, a następnie ocalić inne krainy, które pajęcze Rahi przejęły. Nagle natrafiają na ogromnego Kahgaraka i szykują się do walki.

Postacie

Zobacz też

Linki zewnętrzne