FANDOM

"Sześciu bohaterów z jednym przeznaczeniem - pokonać Makutę i ocalić świat."
Turaga z Mata Nui
Głęboko w Ciemności
BionicleComic2
Komiks
Alternatywny tytuł Uwięzieni przez Rahi
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Carlos D'Anda

Głęboko w Ciemności to drugi komiks z serii BIONICLE

Streszczenie

Turaga opowiadają Legendę Mata Nui. Gdzie indziej Lewa wyciąga Gali ze stawu, krótko rozmawia z nią na jego temat, a następnie pyta Toa Wody co myśli o pozostałych Toa. Gali odpowiada, że żałuje, iż Toa nie będą pracować razem. Lewa nie zgadza się z jej podejściem i odchodzi, by znaleźć więcej masek Kanohi.

Gali pływa w morzu, gdy atakuje ją Tarakava. Toa Wody wabi stworzenie do morskiej jaskini, a następnie blokuje wyjście, więżąc Rahi wewnątrz groty.

W międzyczasie Lewa wraca do Le-Koro, gdzie dowiaduje się, ku swojemu niezadowoleniu, że szukana Kanohi Kakama znajduje się pod wodą. Lewa wyrusza do jaskini, która prowadzi do morza, lecz zastaje tam Nui-Jagę, blokującą wejście do groty. Lewa używa swych mocy Powietrza, by uwięzić Rahi w winoroślach i innej roślinności, po czym wchodzi do jaskini i nurkuje do morza. Podczas poszukiwań maski Lewa niemalże zostaje utopiony przez roślinę kontrolowaną przez Makutę Teridaxa. Wykorzystuje swój topór, by się uwolnić, wypływa na powierzchnię po odrobinę powietrza, po czym nurkuje raz jeszcze, by znaleźć Maskę Szybkości.

W tym samym czasie Gali wspina się na wysoką górę, by znaleźć Kanohi Miru, Maskę Lewitacji. Gdy jest o krok od schwytania maski, Makuta sprawia, że góra rozpada się. Jednakże, Gali udaje się złapać maskę i, przy użyciu jej mocy, opada na ziemię, lecz po wylądowaniu zauważa, że jest otoczona przez dwie Nui-Jagi oraz dwie Tarakavy.

Tymczasem, podczas lewitowania wysoko w powietrzu, Lewa zostaje zaskoczony przez Nui-Ramę, która zrzuca maskę Lewy. Po upadnięciu Toa Powietrza zostaje zaatakowany przez Muakę.

Postacie

Ciekawostki

  • Na panelu przedstawiającym rozmowę Lewy i Gali o pozostałych Toa Mata jeden z dymków dialogowych Gali błędnie wskazuje na Lewę.
  • Po wpadnięciu na Tarakavę Gali wspomina, że rozpoznała w niej Rahi dlatego, że Kopaka jej je opisał. Jednakże, inne źródła pokazują, że Toa Wody musiała już wcześniej spotkać Rahi.

Zobacz też

Linki zewnętrzne