FANDOM

"Przez chwilę Piraka mieli przewagę. Wraz z Brutaką, kontrolowali całą wyspę Voya Nui. Maska Życia już wkrótce miała należeć do nich. Nagle ktoś zapukał do drzwi..."
— Narrator
Starcie
Comic3bleh
Komiks
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Stuart Sayger

Starcie to trzeci komiks z serii BIONICLE Ignition. Był sprzedawany wraz z wydaniem Magazynu LEGO na lipiec-sierpień 2006 roku. W Polsce został wydany w postaci plakatu.

Streszczenie

Ignition3-Showdown2

Alternatywna okładka

Gdy Piraka tworzą nowe plany, Toa Inika wdzierają się do ich twierdzy. Grożąc Piraka, Jaller przypomina sobie o ich pierwszym dniu na Voya Nui w nowych postaciach. Po przemianie w Toa, spowodowanej przez Czerwoną Gwiazdę, odkrywają, że ich bronie zostały naładowane elektrycznością, a twarze lśnią oślepiającym światłem, gdy zdejmą swoje organiczne, żywe Kanohi. Ich maski zaś posiadły nowe i wspaniałe moce. Ruch Oporu Voya Nui obdarował nowych Toa miotaczami Zamor i poprosił, by ocalili wyspę.

Toa ruszają do walki. Nuparu używa mocy lotu, którą dysponuje jego maska, i przelatuje przez Zaktana, ciągnąc za sobą jego Protodity. Wylatując z twierdzy, Nuparu zabiera rozproszonego Zaktana do akwenu i tam upuszcza. W międzyczasie Hahli walczy z Thokiem. Piraka używa promieni wystrzelonych z oczu, które sprawiają, że Hahli traci równowagę i upada. Gdy Thok szydzi z Toa, ta strzela w niego, celując w kierunku, z którego dochodzi jego głos. Thok ledwo unika laserowej wiązki i stwierdza, że Hahli nadaje się na Piraka. Hahli w odpowiedzi strzela w niego raz jeszcze, powalając go na ziemię. Thok używa swoich mocy i sprawia, że dwie kamienne dłonie wyrastają z ziemi. Hahli szykuje się do zniszczenia ich, a wtedy Thok strzela w jej plecy strumieniem lodu. Jednakże Matoro pomaga swej towarzyszce i odbija atak, Hahli zaś wyswobadza się z kamiennych dłoni.

Hakann próbuje uciec, ale Jaller zauważa go i staje z nim do walki. Piraka strzela w niego strumieniami Wzroku Cieplnego, ale Toa unika ich wszystkich dzięki swojej masce. Hakann szydzi z niego, na co Jaller odpowiada strumieniem energii wystrzelonym z jego mieczy, którego Hakann unika z łatwością. Hakann strzela strumieniami z oczu raz jeszcze, a następnie wystrzeliwuje swój specjalny Zamor. Jaller unika go, nie zdając sobie sprawy, że to nie on jest celem. Toa próbuje zepchnąć Brutakę z drogi Zamora, w międzyczasie Thok dociera do Hakanna, wyczuwając plany towarzysza. Jallerowi nie udaje się uratować sytuacji - Zamor trafia Brutakę, a jego energia zostaje przekazana dwójce Piraka. Przy użyciu wzmocnionych mocy dwaj Piraka powalają zarówno swych towarzyszy, jak i wrogów mentalnym atakiem. Brutaka, chroniony przez psioniczną tarczę, nie odczuwa ataku, a dwaj Piraka zmuszają go, by wyjawił, gdzie schowana jest Maska Życia. Gdy Axonn dociera do twierdzy, ostrzega Toa Inika przed tym, co niedługo nastąpi, i ujawnia, gdzie mają się udać.

Głęboko pod ziemią, w Komnacie Życia, Vezon oraz Fenrakk wyłaniają się z lawy i wyczuwają zbliżających się Piraka oraz Toa. Strażnicy Maski Życia nie mogą doczekać się nadchodzącej konfrontacji.

Postacie

Ciekawostka

  • Komiks był również sprzedawany w 2006 roku na Comic-Conie. Ta wersja zawiera inną okładkę, podpisaną przez Stuarta Saygera.

Zobacz też

Linki zewnętrzne