FANDOM

"Jestem kształtem cieni. Jestem ciemnością w sercu Mata Nui. Żyję w przerażających historiach Turaga. Mroczne kreatury - Manasy, Rahi - są moimi sługami. Jestem Makutą."
Makuta Teridax
Triumf Toa
TriumfToa
Komiks
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Carlos D'Anda

Triumf Toa to trzeci komiks z serii BIONICLE.

Streszczenie

Makuta Teridax przedstawia siebie oraz swoje sługi Rahi. Następnie patrzy, jak Toa Mata próbują pokonać jego sługusów. Lewa zostaje niemalże zabity przez szczęki Muaki, ale łapie się winorośli i powstrzymuje upadek. Wtedy pojawia się Onua i pociąga stworzenie pod ziemię.

Gdzie indziej, Gali mierzy się z dwoma Nui-Jaga, ale zostaje ocalona przez ścianę ognia Tahu. Tahu jednak nie udaje się w porę ostrzec Gali przed Tarakavami za nią, które ciskają nią do wody - Toa traci przytomność. Otrzymuje wtedy wizję dwóch ogromnych istot - Toa Kaita - które mówią jej, że Toa staną się nimi, oraz że tylko w jedności zatriumfują nad Makutą. Wizja dobiega końca, a Gali wypływa na brzeg. Tahu pomaga jej i oznajmia, że muszą spotkać się z pozostałymi Toa.

Podczas spotkania Toa decydują się pracować razem. Rozmowa zostaje przerwana przez erupcję pobliskiego wulkanu - Makuta decyduje się zaatakować Toa, gdy są w jednym miejscu. Lewa zabiera Onuę na wyższą półkę, gdzie Toa Ziemi zaczyna kopać rów, by powstrzymać lawę, a Gali staje oko w oko z Muaką. Kopie stworzenie w kierunku Kopaki, który je zamraża. Nagle z wody za plecami Tahu wyskakują dwie Tarakavy, ale zostają pokonane wspólnymi siłami Toa Ognia i Pohatu.

Teridax atakuje Tahu ogromną falą piasku, ten podgrzewa ją i zamienia w szkło. Przez szklaną ścianę nagle przebijają się dwie Nui-Ramy i podnoszą zaskoczonego Tahu wysoko nad ziemię, po czym puszczają go, by rozbił się o grunt. Jednakże, Tahu udaje się podgrzać powietrze, by spowolnić swój upadek na tyle, żeby Onua mógł bezpiecznie go złapać.

Kopaka i Gali mierzą się z dwiema Nui-Jaga. Gali używa swych mocy żywiołu, by wystrzelić stworzenia w głębiny morza. Onua powala trzy Nui-Ramy ogromnym głazem, pokonując ostatnie Rahi - Toa odnoszą zwycięstwo.

Po bitwie Toa dokańczają spotkanie i oznajmiają, że wspólnymi siłami będą walczyć z armiami Makuty, dopóki Mata Nui nie będzie wolna.

Postacie

Zobacz też

Linki zewnętrzne