Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Jestem kształtem cieni. Jestem ciemnością w sercu Mata Nui. Żyję w przerażających historiach, które Turaga opowiadają przy ogniskach. Mroczne stworzenia Manasy i Rahi mi służą. Jestem Makuta."
Makuta Teridax
Triumf Toa
Comic3-TriumphoftheToa
Komiks
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Carlos D'Anda

Triumf Toa to trzeci komiks z serii BIONICLE.

Streszczenie[]

Makuta Teridax przedstawia siebie oraz swoje sługi Rahi. Następnie patrzy, jak Toa Mata próbują pokonać jego sługusów. Lewa zostaje niemalże zabity przez szczęki Muaki, ale łapie się winorośli i powstrzymuje upadek. Wtedy pojawia się Onua i pociąga stworzenie pod ziemię.

Gdzie indziej, Gali mierzy się z dwoma Nui-Jaga, ale zostaje ocalona przez ścianę ognia Tahu. Tahu jednak nie udaje się w porę ostrzec Gali przed Tarakavami za nią, które ciskają nią do wody - Toa traci przytomność. Otrzymuje wtedy wizję dwóch ogromnych istot - Toa Kaita - które mówią jej, że Toa staną się nimi, oraz że tylko w jedności zatriumfują nad Makutą. Wizja dobiega końca, a Gali wypływa na brzeg. Tahu pomaga jej i oznajmia, że muszą spotkać się z pozostałymi Toa.

Podczas spotkania Toa decydują się pracować razem. Rozmowa zostaje przerwana przez erupcję pobliskiego wulkanu - Makuta decyduje się zaatakować Toa, gdy są w jednym miejscu. Lewa zabiera Onuę na wyższą półkę, gdzie Toa Ziemi zaczyna kopać rów, by powstrzymać lawę, a Gali staje oko w oko z Muaką. Kopie stworzenie w kierunku Kopaki, który je zamraża. Nagle z wody za plecami Tahu wyskakują dwie Tarakavy, ale zostają pokonane wspólnymi siłami Toa Ognia i Pohatu.

Teridax atakuje Tahu ogromną falą piasku, ten podgrzewa ją i zamienia w szkło. Przez szklaną ścianę nagle przebijają się dwie Nui-Ramy i podnoszą zaskoczonego Tahu wysoko nad ziemię, po czym puszczają go, by rozbił się o grunt. Jednakże, Tahu udaje się podgrzać powietrze, by spowolnić swój upadek na tyle, żeby Onua mógł bezpiecznie go złapać.

Kopaka i Gali mierzą się z dwiema Nui-Jaga. Gali używa swych mocy żywiołu, by wystrzelić stworzenia w głębiny morza. Onua powala trzy Nui-Ramy ogromnym głazem, pokonując ostatnie Rahi - Toa odnoszą zwycięstwo.

Po bitwie Toa dokańczają spotkanie i oznajmiają, że wspólnymi siłami będą walczyć z armiami Makuty, dopóki Mata Nui nie będzie wolna.

Postacie[]

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement