FANDOM

"Wyglądało na to, że znalazł odpowiedź, lecz rozwiązanie do tej zagadki stanowiło kolejną zagadkę, tajemnicę przykrytą przez tajemnicę. W takich chwilach zastanawiał się, czy Wielkie Istoty były naprawdę genialne ponad wszystkie wyobrażenia, czy kompletnie szalone. Lub czy pomiędzy tymi dwoma istniała jakakolwiek różnica..."
— Narrator
Dolina Strachu
418px-Valley of Fear cover
Komiks
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Pop Mhan

Labirynt Strachu to piąty komiks z serii BIONICLE Glatorian.

Streszczenie

Mata Nui wraz z Clickiem podróżuje przez Czarne Szczyty, by znaleźć miejsce, które wskazuje mapa na Ostrzowej Piło-Tarczy i monecie, którą Agori Berix znalazł w Podziemnym Laboratorium Wielkich Istot. Ostatecznie dociera do Doliny Labiryntu i szykuje się, by wejść do labiryntu, a następnie dostać się do fortecy znajdującej się w jego środku.

W międzyczasie pustynny bandyta imieniem Sahmad, sterujący Baranusem V7, ściera się z Glatorianami Ackarem i Kiiną na obrzeżach Mega-Wioski Agori. Przy użyciu swych mocy żywiołów Ackarowi i Kiinie udaje się go pokonać, a następnie spotykają się z Greshem, by razem wrócić do miasta. Kiina wspomina o swoich zmartwieniach odnośnie misji Mata Nui oraz o tym, jak upierał się, by ruszyć samemu po tym, jak Berix został zraniony podczas walki ze Skrallami w górach. Ackar zapewnia ją, że wróci, w momencie, gdy troje wojowników dociera do wychodni, z której widać fragmenty robota tworzące miasto.

Po wejściu do Labiryntu Mata Nui napotyka zbiornik wodny i zaczyna przez niego przechodzić. Po zanurzeniu się aż po pierś woda wokół niego zamienia się w lód. Gdy Mata Nui chce rozbić lód swym mieczem, lód przemienia się w ogień, a potem w agresywną roślinność. Ostatecznie Mata Nui wyswobadza się i dociera do ślepej uliczki. Click przemienia się w Skarabeuszową Tarczę, a Mata Nui rozbija ścianę. Za nią napotyka wiele uzbrojonych miotaczy Thornax. Mata Nui prędko zasłania się tarczą, a następnie niszczy miotacze. Kilka chwil później dociera do centrum Labiryntu.

Tymczasem na Aqua Magna, Makuta Teridax, panujący nad mechanicznym ciałem Wszechświata Matoran, stłamsił wiele buntów wznieconych przeciwko niemu. Wiedząc, że Mata Nui przeżył, Teridax decyduje się udać na Bara Magna i zabić go. Opuszczając planetę, Makuta poprzysięga śmierć Mata Nui.

Postacie

Zobacz też

Linki zewnętrzne