FANDOM

"Strzeż się, Mata Nui -- Makuta przybywa do ciebie. A on przybędzie, niosąc śmierć!"
Makuta Teridax
Komiks 5: Dolina Strachu
418px-Valley of Fear cover
Komiks
Zewnętrzny/Alt. Tytuł Brak
Autor Greg Farshtey
Ilustrator(zy) Pop Mhan

Labirynt Strachu to piąty komiks z serii BIONICLE: Glatorian. 

Streszczenie

Mata Nui wraz z Click'iem idzie przez Góry Czarnych Kolców w poszukiwaniu miejsca wskazanego na mapie na Ostrzowej Piło-Tarczy i monecie, którą odkrył Agori Berix w Podziemnym Laboratorium Wielkich Istot. W końcu przybywa do Doliny Labiryntu, przygotowany do wejścia w głąb labiryntu i pewny siebie, że uda mu się trafić do wieży.

Tymczasem pustynny bandyta Sahmad, jeżdżąc na swoim Baranusie V7, wyzywa Glatoriana Ackara i Kiinę na obrzeżach Mega-miasta Agori. Używając swoich Elementarnych Mocy, Ackar i Kiina skutecznie ujarzmiają go i spotykają się z Greshem wracając do miasta. Kiina wspomina swoje zaniepokojenie do misji Mata Nui na północy i jego naciskiem, że nadal tylko od czasu, gdy Berix był poszkodowany przez Thornaxa w potyczce z Skrallami w górach. Ackar uspokaja ją, mówiąc, że wróci. Wtedy trzej wojownicy przybywają zszokowani widokiem skrawków robota, który składa się z miast.

Po wejściu do Labiryntu, Mata Nui napotyka wodną pułapkę i zaczyna przechodzić przez nią. Po zanurzeniu na wysokości klatki piersiowej, woda zamienia się w lód. Jak Mata Nui przygotowuje się do przełamywania lodu swoim mieczem, lód zamienia się w ogień, a następnie w pędy roślin. Walcząc, aby wyrwać się z zaklętego kręgu, Mata Nui w końcu wychodzi, wpada na ślepy zaułek. Click przekształca się w Tarczę Scarabaxa i Mata Nui niszczy ścianę, lecz napotyka kolejną niespodziankę. Za nią znajduje się kilka zbrojnych Miotaczy Thornax. Mata Nui szybko używa tarczy jako bumerangu do zniszczenia miotaczy i ostatecznie przybywa do serca labiryntu - przed wieżą Starożytnych.

Na Aqua Magna, Makuta Teridax kontrolując ciało robota i Wszechświat Matoran, pomyślnie rozwiązuje bunty przeciwko niemu. Wiedząc, że Mata Nui przeżył, Teridax decyduje się na podróż do Bara Magna, by go zabić. Opuszczając planetę, Makuta przysięga, że przyniesie śmierć Bara Magna.

Postacie

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Tu możesz przeczytać ten komiks po polsku

Komiksy
BIONICLE Glatorian:
2009-2010
2009: Komiks 1: Piaski Bara Magna | Komiks 2: Upadek Atero | Komiks 3: Odrodzenie Bohatera | Komiks 4: Przed Burzą | Komiks 5: Dolina Strachu

2010: Komiks 6: Za Wszelką Cenę | Komiks 7: Odrodzenie

BIONICLE | BIONICLE: Metru Nui | BIONICLE: Ignition | BIONICLE: Glatorian | Promocyjne Książki Komiksowe