FANDOM

"Niedawno na Bara Magna zapanował pokój, po raz pierwszy od dłuższego czasu. Powinni wiedzieć, że nie potrwa to długo."
— Narrator
Za Wszelką Cenę
Comic6Cover
Komiks
Alternatywny tytuł Kres Podróży, część 1: Za Wszelką Cenę
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Pop Mhan

Za Wszelką Cenę to szósty komiks z serii BIONICLE Glatorian, stanowiący pierwszą połowę podserii Kres Podróży.

Streszczenie

Gresh zostaje odrzucony przez eksplozję spowodowaną przez Teridaxa, używającego mechanicznego ciała Mata Nui. Glatorianin przypomina sobie, jak do tego wszystkiego doszło - Mata Nui wrócił z Doliny Labiryntu i użył znalezionego Źródła Energii, by uruchomić robota, którego części tworzyły Mega-Wioski Agori. Po krótkiej rozmowie z Raanu przywódca wioski pozwala Mata Nui zapanować nad robotem. Mata Nui zdejmuje Kanohi Ignikę z twarzy, co niszczy jego ciało i pozwala mu przenieść swoją świadomość do robota. Gdy próbował połączyć Aqua Magna i Bota Magna wraz z Bara Magna, odkrył, że jego ciało nie było wystarczająco silne. Wtedy pojawił się Teridax i zaczął walczyć z Mata Nui. Mata Nui musiał się powstrzymywać, ponieważ atakowanie Teridaxa mogło potencjalnie zabić mieszkanców Wszechświata Matoran.

Widząc, że Mata Nui przegrywa, Gresh wpada na pomysł, by pomóc Mata Nui. Przekonuje pozostałych Glatorian, by wystrzeliwali Thornaxy w Teridaxa, aby odwrócić jego uwagę, co pozwoli Greshowi znaleźć wejście do robota. Atak Glatorian nie rani Teridaxa, ale rozprasza go, dzięki czemu Gresh może spróbować spełnić swój plan.

W międzyczasie Skrallowie obserwują walkę z pobliskiego klifu. Postanawiają, że nie zostaną pozbawieni zemsty na Glatorianach, i zastanawiają się nad dołączeniem do bitwy.

Gresh ostatecznie znajduje wejście do Wszechświata Matoran, lecz wtedy wyskakują z niego Rahkshi Wzroku Cieplnego i ścierają się z Glatorianami. Z tego samego wyjścia wychodzi też Takanuva, lecz Gresh bierze go za wroga i atakuje go. Rozwścieczony Takanuva kontratakuje.

Mata Nui nie potrafi pokonać Teridaxa i zostaje pokonany przez swego rywala. Teridax oznajmia, że Bara Magna należy do niego.

Postacie

Ciekawostka

Zobacz też

Linki zewnętrzne