Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Nadszedł czas. Każda podróż ma swój kres, lecz tym razem koniec jest także nowym początkiem. Wszystko, co przeżyliśmy, miało nas doprowadzić do tej właśnie chwili."
Mata Nui
Odrodzenie
250px-Comic 7 Rebirth
Komiks
Alternatywny tytuł Kres Podróży, część 2: Odrodzenie
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Pop Mhan

Odrodzenie to siódmy komiks z serii BIONICLE Glatorian, stanowiący drugą połowę podserii Kres Podróży.

Streszczenie[]

Tahu przybywa na Bara Magna i znajduje Kanohi Ignikę. Maska cofa go w rozwoju do jego pierwotnej postaci, by mógł użyć Złotej Zbroi, którą zaczyna tworzyć. W momencie gdy Takanuva przychodzi, Teridax uwalnia strumień energii, który rozrzuca fragmenty Złotej Zbroi po pustyni Bara Magna. Jedna z nich ląduje nieopodal Gresha, który walczy z grupą Skrallów.

Teridax i Mata Nui kontynuują swoją walkę. Mata Nui próbuje przekonać przeciwnika, że nie może kontrolować mieszkańców planety. W odpowiedzi Teridax ładuje grawitacyjną energię w dłoni, zmieniając plany - zamierza zniszczyć Bara Magna.

W międzyczasie Takanuva mierzy się z dwoma Rahkshi Wzroku Cieplnego. Toa Światła udaje się uciec wraz z fragmentem Złotej Zbroi, tworząc hologramy światła, które sprawiają, że Rahkshi atakują siebie nawzajem.

Nektann znajduje tarczę Złotej Zbroi i mierzy się w walce z Tahu. Choć Nektann szydzi z Tahu, Toa Ognia nie daje się sprowokować i pozostaje spokojny. Nektann próbuje udusić Tahu, lecz ten stapia pancerz Skakdi. Tahu powala osłabionego Skakdi i zabiera tarczę.

Nim Teridax może wystrzelić strumień Grawitacji, Mata Nui rzuca się na niego w akcie desperacji i przekierowuje atak w kosmos. Aqua Magna i Bota Magna zostają trafione strumieniem i zaczynają być przyciągane do Bara Magna.

Gresh tworzy huragan, który odrzuca Skrallów, a następnie zabiera fragment Złotej Zbroi. Zebrawszy wszystkie części zbroi, Tahu przywdziewa ją i natychmiastowo uwalnia energię, która zabija tysiące Kraata i niszczy Rahkshi. Makuta zatrzymuje się, czując stratę stworzonych przez niego Rahkshi, co daje Mata Nui okazję - rzuca się on na Teridaxa i spycha go na tor lotu fragmentu skały, który oddzielił się od Aqua Magna. Odłamek uderza go w głowę, niszcząc główne systemy jego ciała i zabijając Makutę.

Mata Nui wpatruje się przez chwilę w martwe ciało, a następnie wykorzystuje resztki mocy jego ciała, by ożywić planetę Spherus Magna. Prototypowy Robot traci energię i rozpada się.

Mieszkańcy Wszechświata Matoran opuszczają wielkiego robota i wierzą, że Wielki Duch umarł. Jednakże, duch Mata Nui wraca do Igniki, a mieszkańcy Spherus Magna oraz Wszechświata Matoran są świadkami pożegnania Mata Nui. Gdy Kiina pyta, czy Mata Nui umarł, Tahu odpowiada, że nie, i tłumaczy jej, że powinni uhonorować go, tworząc świat, w którym Matoranie i Agori mogą żyć razem w pokoju.

Postacie[]

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement