FANDOM

"Nadszedł czas. Każda podróż ma swój kres, lecz tym razem koniec jest także nowym początkiem. Wszystko, co przeżyliśmy, miało nas doprowadzić do tej właśnie chwili."
Mata Nui
Odrodzenie
250px-Comic 7 Rebirth
Komiks
Alternatywny tytuł Kres Podróży, część 2: Odrodzenie
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Pop Mhan

Odrodzenie to siódmy komiks z serii BIONICLE Glatorian, stanowiący drugą połowę podserii Kres Podróży.

Streszczenie

Tahu przybywa na Bara Magna i znajduje Kanohi Ignikę. Maska cofa go w rozwoju do jego pierwotnej postaci, by mógł użyć Złotej Zbroi, którą zaczyna tworzyć. W momencie gdy Takanuva przychodzi, Teridax uwalnia strumień energii, który rozrzuca fragmenty Złotej Zbroi po pustyni Bara Magna. Jedna z nich ląduje nieopodal Gresha, który walczy z grupą Skrallów.

Teridax i Mata Nui kontynuują swoją walkę. Mata Nui próbuje przekonać przeciwnika, że nie może kontrolować mieszkańców planety. W odpowiedzi Teridax ładuje grawitacyjną energię w dłoni, zmieniając plany - zamierza zniszczyć Bara Magna.

W międzyczasie Takanuva mierzy się z dwoma Rahkshi Wzroku Cieplnego. Toa Światła udaje się uciec wraz z fragmentem Złotej Zbroi, tworząc hologramy światła, które sprawiają, że Rahkshi atakują siebie nawzajem.

Nektann znajduje tarczę Złotej Zbroi i mierzy się w walce z Tahu. Choć Nektann szydzi z Tahu, Toa Ognia nie daje się sprowokować i pozostaje spokojny. Nektann próbuje udusić Tahu, lecz ten stapia pancerz Skakdi. Tahu powala osłabionego Skakdi i zabiera tarczę.

Nim Teridax może wystrzelić strumień Grawitacji, Mata Nui rzuca się na niego w akcie desperacji i przekierowuje atak w kosmos. Aqua Magna i Bota Magna zostają trafione strumieniem i zaczynają być przyciągane do Bara Magna.

Gresh tworzy huragan, który odrzuca Skrallów, a następnie zabiera fragment Złotej Zbroi. Zebrawszy wszystkie części zbroi, Tahu przywdziewa ją i natychmiastowo uwalnia energię, która zabija tysiące Kraata i niszczy Rahkshi. Makuta zatrzymuje się, czując stratę stworzonych przez niego Rahkshi, co daje Mata Nui okazję - rzuca się on na Teridaxa i spycha go na tor lotu fragmentu skały, który oddzielił się od Aqua Magna. Odłamek uderza go w głowę, niszcząc główne systemy jego ciała i zabijając Makutę.

Mata Nui wpatruje się przez chwilę w martwe ciało, a następnie wykorzystuje resztki mocy jego ciała, by ożywić planetę Spherus Magna. Prototypowy Robot traci energię i rozpada się.

Mieszkańcy Wszechświata Matoran opuszczają wielkiego robota i wierzą, że Wielki Duch umarł. Jednakże, duch Mata Nui wraca do Igniki, a mieszkańcy Spherus Magna oraz Wszechświata Matoran są świadkami pożegnania Mata Nui. Gdy Kiina pyta, czy Mata Nui umarł, Tahu odpowiada, że nie, i tłumaczy jej, że powinni uhonorować go, tworząc świat, w którym Matoranie i Agori mogą żyć razem w pokoju.

Postacie

Zobacz też

Linki zewnętrzne