Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Od dziś i już na zawsze jesteśmy... Toa Nuva!"
— Toa Nuva Tahu
Koniec Toa?
TheEndoftheToa
Komiks
Autor Greg Farshtey
Ilustrator Carlos D'Anda

Koniec Toa? to ósmy komiks z serii BIONICLE i piąty z podserii zwanej Sagą Bohroków. Pierwotnie był sprzedawany wraz z wydaniem magazynu LEGO na wrzesień-październik 2002 roku.

Streszczenie[]

Toa walczą z królowymi Bahrag, odziani w pancerze Exo-Toa, jednak przegrywają - Lewa jest w połowie zamrożony, Kopaka pogrzebany, Gali dusi się z powodu podmuchów ciepła, a Onua i Pohatu walczą z iluzjami stworzonymi przez Cahdok.

Tahu wystrzeliwuje Elektro-Rakietę w Bahrag, lecz nie przynosi to żadnego efektu, a Cahdok atakuje Tahu falą kamienia. Toa Ognia ledwo osłania się przy użyciu Maski Osłony. Gali, widząc to, krzyczy do Pohatu o pomoc, a ten ciska ogromnym głazem w Bahrag.

Zrozumiawszy, że Exo-Toa osłabiają ich Moce Żywiołów, Toa zdejmują je na rozkaz Tahu, po czym otaczają i uderzają Bahrag strumieniem połączonych sześciu żywiołów, co tworzy Pieczęć Toa - Bahrag zostają uwięzione w klatce zestalonej Protodermis, ale zapowiadają nadchodzące zagrożenie. Nagle ziemia pod stopami Toa trzęsie się i zapada - wojownicy wpadają do komór wypełnionych Zenergizowaną Protodermis. Toa Mata zostają przemienieni, ku ich zaskoczeniu.

Sufit zaczyna się zapadać, a jego odłamki spadają na Toa. Tahu używa mocy swojej maski, by ich ocalić, i odkrywa przy tym, że jej moc została ulepszona. Kopaka zdaje sobie z tego sprawę i mówi Pohatu oraz Lewie, by połączyli moce swoich masek. Pozwala to Toa wylecieć bezpiecznie z jaskini. Bezpieczni na powierzchni wyspy, zaznajamiają się ze swoją sytuacją, a Tahu przemianowuje ich drużynę na "Toa Nuva".

Postacie[]

Ciekawostki[]

  • Komiks został wydany w amerykańskich sklepach Toys R Us oraz na Comic-Conie z inną okładką i dodatkowymi stronami w ramach promocji. Dodatkowe strony traktowały o starciu Toa Nuva z oszalałym rojem Tahnoków, które straciły cel po pokonaniu ich królowych. Onua współdzieli moc swojej maski z innymi Toa Nuva i razem wykopują szczelinę. Gdy Tahnoki wpadają do niej, Kopaka zamraża ją. Starcie ma miejsce chwilę przed ostatnią stroną standardowego komiksu.

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement