FANDOM

Komiksy
Comic1
Okładka Przybycia Toa, pierwszego komiksu Bionicle
Media
Rodzaj Komiksy
Rok wydania 2001-2010; 2015-2016

Wiele elementów fabuły serii BIONICLE było przedstawianych za pomocą komiksów, wydawanych między innymi w ramach Magazynu LEGO. Większość komiksów BIONICLE była drukowana i rozprowadzana za pośrednictwem wydawnictwa DC Comics.

BIONICLE: 2001 - 2003

Pierwsza seria komiksów BIONICLE zaczęła się w lipcu 2001 roku i opowiadała o przygodach Toa Mata na wyspie Mata Nui.

2001

Saga Bohroków: 2002

Podseria z 2002 roku skupiła się na starciu Toa z rojami Bohroków.

2003

BIONICLE Metru Nui: 2004 - 2005

Kolejna seria komiksów, rozpoczęta w styczniu 2004 roku, skupiła się na przygodach Toa Metru na wyspie-mieście Metru Nui.

2004

2005

BIONICLE Ignition: 2006 - 2008

Ignition0

Okładka Zapłonu

Seria Ignition zaczęła się w styczniu 2006 Komiksem 0, stanowiącym zapowiedź nowej serii. Stuart Sayger zilustrował pierwsze jedenaście numerów, a jego rolę w 2008 roku przejął Leigh Gallagher. Podserie Ignition opowiadały kolejno o podróży Toa Inika na Voya Nui, przygodzie Toa Mahri w Otchłani i ostatecznej bitwie w Karda Nui.

2006

Morze Mroku: 2007

Podseria Morze Mroku miała miejsce w Mahri Nui i jej okolicach.

Bitwa o Moc: 2008

Podseria Bitwa o Moc opowiadała o starciach w Karda Nui. Została zilustrowana przez Leigha Gallaghera.

BIONICLE Glatorian: 2009 - 2010

Glatorian to trzecia seria komiksów BIONICLE. Została zilustrowana przez Popa Mhana.

2009

Koniec Podróży: 2010

Koniec Podróży to dwuczęściowa seria, zwieńczająca historię pierwszej generacji BIONICLE.

Powieści graficzne

W Generacji 1 powieści graficzne stanowiły przeważnie antologie komiksów BIONICLE od DC Comics, wydane w rozmiarze książki. Generacja 2 posiadała powieści graficzne o nowej zawartości.

Papercutz

Ekskluzywne komiksy

Choć w większości powieści Papercutz to zbiór komiksów od DC Comics, istnieje kilka komiksów, opowiadających ekskluzywne historie.

Little, Brown

Inne

Komiksy promocyjne

Cover

Okładka Wyzwania Rahi

Pomniejsze komiksy promocyjne były wydawane w ramach reklamowania serii BIONICLE.

Komiksy McDonald's

Pierwszy z tych komiksów był dostępny w zakładach McDonald's w ramach promocji Happy Meal BIONICLE w 2001 roku. Kolejne komiksy były losowo dołączane do talii kart gry BIONICLE: Przebudzenie Bohroków, by przybliżyć historię Bohroków.

Komiksy Lunchables

Marka Lunchables miała swoje własne komiksy promocyjne. Były krótsze od komiksów McDonald's i działy się podczas wydarzeń z siedemnastego komiksu głównej serii.

Komiksy z zestawów

Niektóre komiksy promocyjne były dołączane do zestawów BIONICLE.

Poszukiwania Maski

W niektórych francuskich sklepach z zabawkami do kupionych zestawów BIONICLE z 2015 roku dołączano promocyjną broszurkę zatytułowaną "Poszukiwania Maski" (fr. La quête du masque). Broszurka zawiera czarno-białe ilustracje, pokazujące zmagania Toa i Obrońców z Pająkami Śmierci, a także pokolorowane wersje tych ilustracji jako plakaty.

Komiksy pudełkowe

Zestawy Generacji 2 zawierały osobiste mini-komiksy, zawarte na ich pudełkach, w ich instrukcjach i na stronie ich postaci na BIONICLE.com. Komiksy pokazywały rolę zestawów w fabule, ich główne mechanizmy, a także zawarte Maski Mocy.

Komiksy z magazynów

Niektóre komiksy promocyjne były wydawane w ramach różnych magazynów i czasopism.

  • Legenda Lewy - trzyczęściowy komiks pokazujący przybycie Toa Lewy na wyspę Mata Nui, jego poszukiwania masek oraz pierwsze spotkanie z Gali
  • Problem Tahu - dwuczęściowy komiks pokazujący przybycie Toa Tahu na wyspę Mata Nui, jego przybycie do Ta-Koro i ocalenie wioski przed powodzią lawy
  • Sekrety Bara Magna! - dwustronny komiks przybliżający świat przedstawiony i historię 2009 roku w linii BIONICLE
  • Zdobądź Maskę - broszurka zawarta w brytyjskim wydaniu magazynu Klub LEGO na styczeń-luty 2015 roku, pokazująca jak każdy Toa i ich Obrońca odzyskują Złotą Maskę Mocy i pokonują Pająki Śmierci
  • Mroczna Zasadzka! - jednostronny komiks zawarty w wydaniu magazynu Klub LEGO na marzec-kwiecień 2016 roku, pokazujący walkę Tahu i Ikira z Mroczną Pułapką

Anulowane komiksy

Zobacz też