FANDOM

"Jeżeli nawet dotrzecie do komnaty, możecie nie wyjść z niej żywi. Nie macie pojęcia, co czeka tam w głębi."
Axonn do Toa Inika, Starcie
Komnata Życia
ChamberofLife
Miejsce
Położenie Południowy Kontynent (Voya Nui)
Status Zdemontowana
Komnata Życia była pomieszczeniem pod Jeziorem Lawy, w którym ukryto Kanohi Ignika, Wielką Maskę Życia. Do komnaty można było się dostać tylko przechodząc przez 777 Schodów lub Górę Valmai.

Historia

Kiedy Wielkie Istoty wybrały obszar Południowego Kontynentu zwany Voya Nui na miejsce ukrycia Kanohi Igniki ze względu na jego położenie blisko Karda Nui, stworzyły Komnatę Życia i umieściły w niej maskę. Tysiące lat później, z powodu Wielkiej Dezorganizacji, Wielki Duch Mata Nui zaczął umierać. Drużyna Toa Jovana przybyła wtedy do komnaty po Maskę Życia, aby go uzdrowić. Udało im się i Toa zwrócili Ignikę na miejsce.

W wyniku Wielkiego Kataklizmu, Voya Nui oderwała się od Południowego Kontynentu. Komnata Życia znalazła się wtedy razem z resztą wyspy na Aqua Magna.

Comic Vezon Cursed by Ignika

Vezon scalony z Igniką

Tysiąc lat po Wielkim Kataklizmie, Vezon dotarł do Komnaty Życia, wiedziony przez Ignikę. Dotknął maski, a wtedy ta scaliła się z jego głową. Pół-Skakdi oraz powiększony pająk Fenrakk zostali wtedy nowymi strażnikami Igniki, czekając w Komnacie Życia na kolejnych śmiałków pragnących zdobyć artefakt.

Podczas przeprawy przez wnętrze Góry Valmai, Piraka dotarli do Bramy Komnaty Lawy i zastawili w niej pułapkę na idących tuż za nimi Toa Inika, co pozwoliło im dotrzeć do Komnaty Życia jako pierwsi. Zaczęli walczyć z Vezonem, lecz ten użył Włóczni Fuzji do połączenia Vezoka i Reidaka w monstrum, które powaliło Avaka, Thoka i Hakanna. Toa Inika przybyli do komnaty niedługo później i stanęli do bitwy o Maskę Życia.

W trakcie walki Toa odkryli, że Vezon miał zdolność wchłaniania energii kinetycznej, przez co on i Fenrakk byli nietykalni. Zamiast atakować ich mocami żywiołów, Toa spróbowali wepchnąć ich do lawy. Ku ich zaskoczeniu duet wszedł do niej dobrowolnie. Jaller przyszykował się do skoku do dziury, by odzyskać maskę, lecz wtem z lawy wyłonili się Vezon i Fenrakk przemieniony w smoka Kardasa.

Inikaagainstkardas

Bitwa o Maskę Życia

Toa kontynuowali walkę, aż Jaller zrozumiał, że Ignika była świadoma i wtedy nakazał Kongu sprawdzić jej myśli. Ten odkrył, że maska pragnęła Matoro jako swojego strażnika i gardziła Vezonem. Gdy Kongu wysłał te myśli w umysł Skakdi, Vezon oszalał i próbował zabić Matoro. Jaller wykorzystał szansę i wystrzelił kulą Zamor daną mu przez Axonna, która zamroziła Vezona i Kardasa w czasie i przestrzeni. Wtedy Matoro wystąpił na przód i oddzielił maskę od głowy Vezona, lecz Kardas zdmuchnął ją z jego dłoni. Ignika wyleciała z komnaty, a Toa Inika rzucili się za nią w pogoń. Piraka ruszyli wkrótce potem za nimi, a Vezon i Kardas, odzyskawszy siły, rozdzielili się i odeszli w swoje własne strony.

Komnata Życia została potem rozmontowana po śmierci Makuty Teridaxa w bitwie o Bara Magna i emigracji ludu Wszechświata Matoran na Spherus Magna.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Magazyny

Ignition

Gry online

Gry wideo