FANDOM

"Niech ich serca udowodnią, że są większe, niż sugeruje wzrost!"
Toa Mata Lewa, Mata Nui Online Game
Kompania Kronikarza
300px-Company
Organizacja
Siedziba Mata Nui
Przywódca Takua
Cele Chronić Kini-Nui przed zakażonymi Rahi Teridaxa
Status Rozwiązana
Sprzymierzeńcy Matoranie
Turaga
Toa Mata
Siły militarne Mata Nui
Wrogowie Zakażone Rahi
Makuta Teridax
Kompania Kronikarza była grupą Matoran, która pomogła Takule obronić Kini-Nui przed atakiem zakażonych Rahi.

Historia

Kompania Kronikarza została stworzona, gdy Toa Mata szykowali się do walki z Makutą Teridaxem w Mangaii pod koniec Wielkiej Wojny. W skład Kompanii weszli Kapura, Tamaru, Kopeke, Taipu, Hafu oraz Macku, a ich przywódcą został Takua, który odwiedził wszystkie wioski i zebrał Matoran.

Po założeniu grupy Kompania wyruszyła z Ga-Koro, napotykając wiele przeszkód na swojej drodze. Wspólnymi siłami udało im się pokonać przeciwności losu i dotrzeć do Kini-Nui. Tam spotkali się z Toa, którzy zgodzili się, by Matoranie strzegli Kini-Nui, bowiem gdyby Rahi zniszczyły świątynię, Toa zostaliby uwięzieni w Mangaii.

MNOLG Battle for Kini-Nui Combat

Kompania w starciu z Rahi

Gdy Toa zeszli w głąb, Rahi rozpoczęły szarżę. Kompanii udało się odeprzeć większość ataków, dopóki ogromna liczba Rahi nie wyłoniła się z otaczającej ich dżungli. Gdy wydawało się, że wszystko stracone, pojawiły się Gwardia Ta-Koro, Ussaleria oraz Lotnictwo Gukko i wspomogły Kompanię w walce, dzięki czemu Matoranie zwyciężyli.

Gdy Toa zwyciężyli nad Makutą, Kompania nie była już potrzebna i została rozwiązana.

Gdy Teridax został ostatecznie pokonany, a Metru Nui uszkodzone, Taipu, Macku, Tamaru oraz Kopeke pomagali ocalonym, nawet wspominając ich niegdysiejszy sojusz, mimo, że Hafu i Kapura zniknęli na Bota Magna.

Członkowie

Pojawienia

Online Multimedia

Opowiadania

Gry online