FANDOM

Kopalnie Kamieni Świetlnych
Whenua Mini-Movie
Miejsce
Położenie Metru Nui (Onu-Metru)
Status Zdemontowane
Kopalnie Kamieni Świetlnych były miejscami, w których wydobywano Kamienie Świetlne oraz stałą Protodermis na wyspie Metru Nui. Mieściły się w dystrykcie Onu-Metru.

Historia

Lightstone Tower

Szyb kopalniany

Kopalnie to wielopoziomowe tunele, wykopane za pomocą maszyn. Ciągnęły się one wiele metrów, a nawet kilometrów w dół. Górnikami byli Onu-Matoranie obdarzeni wyjątkową siłą. Każdy poziom miał różny stopień wydobycia. Kopalnie patrolowane były przez Vahki, łapiące tych, którzy zabierają ze sobą wykopaną Protodermis, zamiast oddać ją do użytku. Praca w kopalniach nie była najbardziej pożądaną przez Onu-Matoran - duży większym prestiżem cieszyła się praca w Archiwach. Ponadto praca w kopalniach wiązała się z ogromnym ryzykiem, ze względu na występujące tu dzikie Rahi i Rahkshi.

Toa Metru Whenua przybył do jednej z kopalni Kamieni Świetlnych w poszukiwaniu Onu-Matoranina Tehuttiego. Znalazł go uwięzionego pod gruzami i pomógł mu się wydostać.

Kopalnie Kamieni Świetlnych zostały poważnie uszkodzone wskutek Wielkiego Kataklizmu, lecz tysiąc lat później naprawiła je Włócznia Artakhi. Później, w trakcie bitwy o Bara Magna, fragment Aqua Magna trafił w głowę Robota Wielkiego Ducha, powodując ogromne zniszczenia w Metru Nui. Po emigracji ludności Wszechświata Matoran na Spherus Magna, kopalnie zostały zdemontowane.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Przewodniki

Animacje

Zobacz też