FANDOM

Królestwo Cieni
Królestwo Cieni
Miejsce
Mieszkańcy Okotanie, Bestie Żywiołów, Makuta
Populacja Nieznana
Położenie Kieszonkowy wymiar
Status Istnieje
Królestwo Cieni to kieszonkowy wymiar powstały podczas strącenia z twarzy Makuty Maski Ostatecznej Mocy i jej zniszczenia.

Historia

Królestwo Cieni powstało, kiedy Twórca Masek Ekimu strącił Maskę Ostatecznej Mocy z twarzy swego brata, Makuty, w wyniku czego maska rozpadła się na sześć odłamków, rozrzuconych potem po całym Okoto. Królestwo wchłonęło w siebie całą Stolicę oraz jej mieszkańców, a także Makutę. Jego duch pozostał jednak aktywny na Okoto i przez wieki manipulował mrocznymi mocami w celu wydostania się na wolność.

Makuta Speech

Makuta wygłaszający przemowę w Królestwie

Tysiące lat później, będący pod wpływem Maski Kontroli Makuty Umarak Niszczyciel rozpoczął proces otwierania wrót do Królestwa w Czarnym Kraterze w Regionie Kamienia. W wyniku walki między nim a Toa i Ekimu, Zjednoczycielka Wody Gali została wessana przez częściowo otwarty portal do Królestwa. Tam była świadkiem przemowy Makuty do uwięzionych z nim sługusów, z której dowiedziała się o przepowiedni zapisanej na ścianach Świątyni Światła, która miała zdradzać prawdziwą moc Toa. Gali następnie udała się na poszukiwanie świątyni i po odnalezieniu jej odczytała przepowiednię, poznając sekret potęgi żywiołów.

Niedługo potem, wrota zostały otwarte i zarówno Gali, jak i Makuta wydostali się z Królestwa. Toa Wody przekazała swoim towarzyszom wieść, że to oni są źródłem żywiołów Okoto, po czym poświęcając swe moce, Zjednoczyciele ponownie uwięzili Makutę w królestwie, tym razem na zawsze.

Shadow Realm Gate

Wrota do Królestwa

Pojawienia