FANDOM

Kraahu
Kraahu
Vahki
Przydzielone Metru Wszystkie
Moce Podział na autonomiczne elementy
Narzędzia Buławy Ogłuszające
Gaz paraliżujący
Status Zniszczone
Wymowa Kra-hu
Kraahu były elitarnym typem Vahki, wzywanym tylko w specjalnych sytuacjach.

Historia

Po porażce, jaką były Kralhi, Metru Nui zbudowało mechaniczne Vahki w roli stróżów prawa. Kraahu zostały zaprojektowane jako elitarny model, podobnie jak Kranua, i były używane rzadziej niż sześć standardowych typów, choć częściej niż Kranua. Kraahu zazwyczaj używano do pozbycia się zagrożeń ze strony Rahi.

Wszystkie Kraahu zostały zniszczone albo podczas Wielkiego Kataklizmu, albo przez hordy Visoraków.

Cechy i umiejętności

W przeciwieństwie do zwykłych Vahki, które miały jeden centralny mechanizm odpowiedzialnych za ich inteligencję, Kraahu posiadały wiele obszarów pamięci zlokalizowanych na szerokości całego ich ciała. Dzięki temu Kraahu potrafiły podzielić się na mniejsze części, z czego każda z nich potrafiła funkcjonować niezależnie od pozostałych. To pozwalało im na walkę z wieloma wrogami, choćby poprzez posyłanie ku nim oddzielonych sześciu kończyn, podczas gdy pozostałe części monitorowały obszar. Jako pojedyncza, pełna jednostka Kraahu były w stanie tworzyć chmury paraliżującego gazu.

Części Kraahu porażały przy dotyku.

Informacje o zestawie

Set Kraahu

Model Kraahu

Kraahu można było zbudować z danych zestawów Vahki - Bordakha, Keerakha oraz Zadakha. Każdy z tych zestawów zawierał trzecią część instrukcji Kraahu - były one zlokalizowane na spodzie książeczki instrukcyjnej każdego z Vahki.

Pojawienia

Książki

Przewodniki