FANDOM

"Potrzebowaliśmy stróży prawa. Zamiast tego dostaliśmy zakurzonych, brzęczących, energetycznych wampirów. Powinni was wszystkich wysłać do Moto-Szybu i przerobić na wózki do Ussali."
Toa Metru Nuju, Podróż Strachu
Kralhi
Kralhi
Robot
Funkcja Pilnowanie porządku w Metru Nui
Ochrona i służenie Matoranom
Moce Wysysanie energii
Narzędzia Ostrza
Żądło
Status Zniszczone
Lokalizacja Onu-Metru
Ko-Metru
Wielka Bariera (wszystkie dawniej)

Kralhi były nieudanymi, mechanicznym poprzednikami Vahki, zaprojektowanymi przez Nuparu.

Historia

Kralhi zostały zaprojektowane po tym, jak uznano, że Metru Nui potrzebowało służb pilnujących porządku w mieście. Wiele maszyn zostało zbudowanych według pomysłu Nuparu i zaczęło swą pracę po otrzymaniu rozkazów od Turagi Dume'a. Jednakże, Matoranie, którzy przewinili i zostali schwytani przez Kralhi, byli zbyt osłabieni wskutek mocy robotów, by wrócić do pracy przez następne kilka dni. Z tego powodu Turaga nakazał zniszczyć maszyny, jednakże te nie zgodziły się na to i uciekły do niższych sekcji Archiwów oraz Ko-Metru. Kralhi były później nazywane "głupotą Nuparu".

Kilka Kralhi opuściło Metru Nui i uciekło wzdłuż Srebrnego Morza aż do Wielkiej Bariery. Tam zawarli sojusz z byłym Archiwistą Mavrahem, który używał ich jako swoją gwardię.

Podczas swej podróży na Mata Nui, Toa Metru zostali zauważeni przez sześć Kralhi. Jedna z maszyn poinformowała Mavraha o przybyciu Toa. Onu-Matoranin nakazał Kralhi złapać Toa i przyprowadzić ich do niego, przekonany, że zamierzali próbować zmusić go do powrotu do Metru Nui. Kralhi udało się pojmać Toa w bańkach energii i zaprowadzić do Mavraha.

Trzech Kralhi pilnowało Toa, gdy ci odzyskiwali przytomność. Gdy Onewa próbował użyć swej Kanohi Komau na Mavrahu, roboty odpowiedziały, strzelając osłabiającym dyskiem Kanoka w jego stonę. Mavrah wysłał dwóch Kralhi na poszukiwania Vakamy, który umknął przy użyciu swej Huny. Vakama zaatakował Kralhi, niszcząc jednego mocą Ognia, a drugiego Kanoka Zamrożenia. W międzyczasie Onewa zmiażdżył Kralhi przy użyciu swych mocy Kamienia. Nuju zmierzył się z innym Kralhi i zamroził jego ogon na chwilę przed wystrzałem, co spowodowało wybuch maszyny. Razem Toa Metru zniszczyli większość Kralhi, nim uciekli tunelami Mavraha.

Cechy i umiejętności

Sposobem Kralhi na powstrzymywanie przestępstw było tworzenie bańki przy pomocy ich ogona, która więziła cele w środku, a następnie wysysanie z nich energii tak długo, aż osoby powodujące kłopoty nie były już w stanie się opierać. Jednakże ta metoda za bardzo osłabiała Matoran, przez co nie byli w stanie wykonać swojej pracy, tym samym czyniąc Kralhi nieefektywnymi.

Kralhi wytworzyły w sobie pragnienie przetrwania, które doprowadziły je do odmowy wykonania rozkazu auto-destrukcji. Kilka z Kralhi, które sprzymierzyły się z Mavrahem, gotowe były zabić.

Informacje o zestawie

Set Kralhi

Model Kralhi

Kralhi mógł zostać zbudowany przy użyciu zestawów trzech Toa Metru - Vakamy, Onewy oraz Matau. Jego górna część ciała mogła się obracać, zaś mechanizm zębatkowy powodował machanie ramion. Instrukcje potrzebne do zbudowania Kralhi znajdowały się na spodzie książeczek zestawów Vakamy, Matau oraz Onewy.

Pojawienia

Książki

Powieści

Przewodniki