FANDOM

Uwaga, Kratana nie jest oficjalną nazwą.
"Musisz się wiele nauczyć i wiele zobaczyć. Nasze małe zwierzątko zapewni... pomoc wizualną."
Toa Helryx do Takanuvy, Bagno Sekretów
Kratana
Noimage
Zakon Mata Nui
Moce Zaszczepianie wizji
Narzędzia Żadne
Status Nieznany
Lokalizacja Wszechświat Matoran

Kratany to tajemnicze stworzenia widzące przyszłość i przeszłość.

Historia

Gatunek "Kratana" został stworzony przez Zakon Mata Nui. Toa Helryx używała tych stworzeń do zapisywania przygód Toa Mata podczas ich pobytu na Daxii i w Karda Nui na początku istnienia Wszechświata Matoran.

Około 1 001 lat temu, Kratana przyczepiła się do twarzy Toa Metru Onewy w Mangaii i ukazała mu wizję Visoraków. Stworzenie zostało zdjęte przez Vakamę. Później, w Metru Nui, Kratana zaatakowała Vakamę w kryjówce Teridaxa w Po-Metru i dała wizję Krakuy. Została zdjęta z twarzy Toa przed Teridaxa.

1 001 lat później, Helryx dała Takanuvie Kratanę, która zapisała wczesne dzieje Toa Mata, by mógł zobaczyć, jakie niebezpieczeństwa na nich czyhają, gdy przebudzą ciało Mata Nui.

Po tym, jak Robot Wielkiego Ducha został zniszczony w bitwie o Bara Magna, wszystkie ocalałe Kratany wyemigrowały na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Kratana wyglądają jak krzyżówka Krana i Kraata, mają długie ciało Kraata i grzbiet podobny do grzbietu Krana. Zazwyczaj są białe.

Kratany mają moc dawania wizji przyszłości i przeszłości. Robią to przyczepiając się do głowy lub maski.

Ciekawostki

  • Mimo swego wyglądu, Kratany nie są w żaden sposób powiązane z Kraata ani z Krana.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

BIONICLE