FANDOM

Kroniki BIONICLE
BC1
Opowieść Toa, pierwsza książka serii
Seria książek
Liczba książek Pięć
Autor Catherine Hapka
Greg Farshtey
Lata 2001 - 2003

Kroniki BIONICLE to pierwsza seria książek BIONICLE. Wszystkie zostały napisane przez Cathy Hapkę, za wyjątkiem czwartej powieści, której autorem był Greg Farshtey. Seria opisuje przygody Toa Mata - ich przemianę w Toa Nuva, walkę z Bohrokami oraz Bohrok-Kal, a także poszukiwania Siódmego Toa.

Książki

Postacie

Ciekawostki

  • Pierwsze cztery książki z serii Kronik zostały później wydane w zestawie pudełkowym, wraz ze specjalną edycją zatrutej Hau Nuva. Jednakże, maska została później zastąpiona przez Wielką Hau Lhikana ze względu na jej ograniczoną ilość.
  • Cztery pierwsze Kroniki zostały później wydane na nowo jako jedna książka w twardej oprawie.
  • Niektóre wydarzenia z Kronik - na przykład to, jak Toa Mata pokonali Toa Cienia, oraz które Bohrok-Kal ukradły które symbole Nuva z wiosek - zostały później zmienione w książce BIONICLE: Encyklopedia, albo zastąpione wydarzeniami z Animacji Online Bohrok-Kal.
  • Technicznie rzecz biorąc, Maska Światła nie jest oficjalnie częścią serii Kronik - nie zawiera też wersji Legendy Mata Nui charakterystycznej dla Kronik. Jednakże, wypełnia lukę między Opowieściami Masek a Tajemnicą Metru Nui, i w innym przypadku byłaby jedyną książką nienależącą do żadnej podserii.
  • Pierwsze cztery książki Kronik oraz Oficjalny Przewodnik BIONICLE to jedyne książki BIONICLE oficjalnie przetłumaczone na język węgierski.