FANDOM

Księga BIONICLE 2: Zemsta Pająków Śmierci
Revenge of the Skull Spiders
Książka
Seria Księgi BIONICLE
Autor Ryder Windham
Wydawca Scholastic
ISBN 978-0545905909

Księga BIONICLE 2: Zemsta Pająków Śmierci to druga książka z serii Księgi BIONICLE. Została wydana 29 grudnia 2015 roku.

Opis

Vizuna obserwuje jak Toa pokonują Lorda Pająków Śmierci i wchodzą do Miasta Twórców Masek, by przebudzić Ekimu. Po zwycięstwie bohaterów, Obrońca Dżungli spotyka się z pozostałymi Obrońcami i razem postanawiają wspomóc Toa w ich wyprawie. Niestety, most prowadzący do miasta zawala się podczas fali uderzeniowej, przez co Obrońcy nie mogą podążać za bohaterami. Vizuna proponuje więc alternatywną ścieżkę - nieoficjalny, drugi most zbudowany przez Harvali, archeolog z Regionu Dżungli.

Przechodząc przez most Obrońcy zastają jaskinię na swojej drodze, do której wchodzą. Przedzierając się przez grotę, napotykają płaskorzeźby przedstawiające historię Okoto. Zagłębiając się, Obrońcy odnajdują Harvali, zaginioną archeolog, która doprowadza ich do jamy Lorda Pająków Śmierci, gdzie pokonują go raz na zawsze. Potem przy pomocy biomechanicznego węża cała siódemka wydostaje się na powierzchnię i trafia do Miasta Twórców Masek.

Przebijając się przez hordy Wojowników Czaszek, Obrońcy i Harvali docierają do krypty, w której pochowano Ekimu, jednak zastają grób pusty. Zdając sobie sprawę z przebudzenia Twórcy Masek, Obrońcy wyruszają do Kuźni, gdzie po drodze napotykają Łupacza Czaszek i Kultę - obu nieprzytomnych i pozbawionych masek. Docierając do wnętrza Kuźni, Obrońcy zastają w niej Ekimu, który wykuwa dla Toa nowe maski. Po dokończeniu dzieła bohaterowie wracają do sił. Razem świętują zwycięstwo nad siłami zła.

W niedługim czasie Toa i Obrońcy zaczęli odbudowywać Miasto i sprowadzać do niego Okotan, by mogli wrócić do należnego im domu. Obserwując odbudowę Miasta, Ekimu czuje mroczną obecność Makuty i poprzysięga, że będzie gotowy na jego kolejny atak.

Bohaterowie