FANDOM

Księga BIONICLE 3: Ucieczka z Podziemi
Escape From The Underworld
Książka
Seria Księgi BIONICLE
Autor Ryder Windham
Wydawca Scholastic
ISBN 978-0545873253

Księga BIONICLE 3: Ucieczka z Podziemi to trzecia i ostatnia książka z serii Księgi BIONICLE, wydana 28 czerwca 2016 roku. Jej fabuła ma miejsce tuż przed wydarzeniami z Drogi do Jedności.

Opis

Kulta budzi się w krypcie w podziemiach kuźni Ekimu i zaczyna prosić ducha Makuty o pomóc w wydostaniu się. W międzyczasie, Toa pomagają przy odbudowie Miasta Twórców Masek, kiedy nagle wychodzi na spotkanie im i Ekimu Obrońca Dżungli Vizuna wraz z grupą Okotan, którzy stracili swoich podopiecznych podczas podróży do miasta. Zostawiwszy Vizunę i pozostałych Obrońców, by strzegli miasta, Toa i Ekimu udają się na ratunek, nieświadomi, że jeden Pająk Śmierci wdarł się do stolicy, by uwolnić Władcę Czaszek. Podczas podróży drużyna napotyka wielką przepaść - jeden z efektów zdrady Makuty - gdzie kontrolowany przez Pająka Śmierci jastrząb atakuje Lewę i porywa go, pozbawiwszy go maski. Próby uratowania Toa Dżungli przez Pohatu szybko spełzają na niczym.

Z powrotem w mieście, Kulcie udaje się wydostać na wolność, podczas gdy Toa i Ekimu wreszcie oswobadzają jastrzębia spod wpływu pająka. Przemierzając górskie jaskinie, wpadają w pułapkę i trafiają do Podziemnego Miasta, gdzie muszą stawić czoła wrogom z przeszłości Ekimu - Najeźdźcom Czaszek, którzy przed wiekami najechali Okoto, lecz zostali pokonani przez Obrońców, Ekimu i Makutę - którzy uwięzili Lewę oraz dwóch młodych Okotan. Toa poznają przeszłość Najeźdźców, którzy po porażce zostali przepędzeni w góry Regionu Kamienia i uwięzieni pod ziemią podczas kataklizmu, jaki miał miejsce po zdradzie Makuty, a niedługo potem lider barbarzyńców Axato rozkazuje bohaterom walczyć w koloseum. Gali wyzywa go wtedy na pojedynek, w rzeczywistości chcąc dać czas pozostałym Toa, by ci mogli uwolnić Lewę i Okotan.

Przechytrzywszy Axato, Gali szybko zdobywa przewagę w walce, lecz wtedy w mieście pojawia się Kulta i rozkazuje Najeźdźcom unicestwić Toa oraz Ekimu. Wywiązuje się bitwa, podczas której Ekimu wyzywa Władcę Czaszek na pojedynek, godząc się nie używać tym razem swojego Młota Mocy. Kulta przystaje na to, lecz szybko żałuje tej decyzji, gdy Ekimu chwyta Tektoniczny Młot Onuy i odrzuca Kultę ku sklepieniu jaskini, które zaczyna się zapadać. Drużynie udaje się w porę uciec z uratowanymi Lewą oraz Okotanami i po wydostaniu się na wolność grupa odcina wyjście z podziemi, by nie pozwolić Najeźdźcom na uwolnienie się.

Toa podróżują do Miasta Twórców Masek, gdzie młodzi Okotanie wracają do swych rodzin, podczas gdy uwięziony pod gruzami Kulta ponownie zaczyna prosić Makutę o pomoc - tym razem bez skutku.

Bohaterowie

Ciekawostki

  • Mimo, że na przedniej okładce widnieje Lewa w formie Zjednoczyciela, a na tylnej można zobaczyć Teraka, wszyscy Toa w powieści są w formie Władców, w książce nie ma również żadnej Istoty Żywiołów.
  • Melea, mieszkanka Regionu Kamienia, jest w pewnym momencie opisana jako członkini plemienia Ziemi.