FANDOM

"Przez tysiące lat pragnąłem zmierzyć się z tobą sam na sam. Zamierzam sprawić, że będziesz cierpiał. A kiedy już z tobą skończę, poprowadzę moich wojowników do Miasta Twórców Masek, podbiję je całe i zrównam z ziemią!"
— Kulta do Ekimu, Ucieczka z Podziemi
Kulta
CGI Skull Grinder Pose
Armia Czaszek
Broń Kostur Złodzieja Masek
Haczykowate Ostrze
Moce Pochłanianie energii
Status Żywy
Miejsce pobytu Podziemne Miasto

Władca Czaszek Kulta jest przywódcą i stwórcą Armii Czaszek oraz byłym liderem Najeźdźców Czaszek.

Biografia

Wczesne życie

Wieki temu, Kulta i jego piraci zaatakowali Okoto z zamiarem podbicia wyspy, przegrali jednak bitwę z Twórcami Masek oraz ówczesnymi Obrońcami i zostali przegonieni w góry w Regionie Kamienia. Jednakże, jakiś czas później, Makuta zawarł pakt z Najeźdźcami, a ci zgodzili się mu służyć przez następne tysiąclecia, uznając go za swojego nowego pana. Podczas Wielkiego Kataklizmu Okoto, wskutek zmian terenu, jakie nawiedziły wyspę, Najeźdźcy zostali uwięzieni pod powierzchnią ziemi, gdzie wybudowali Podziemne Miasto.

Jakiś czas później Kulta odnalazł wyjście z podziemnych jaskiń i wraz ze swoimi sługusami sprzymierzył się z Pająkami Śmierci i ich Lordem, nadal pozostając wiernym pokonanemu Twórcy Masek. Wytrenował on jednego Pająka Śmierci, aby ten mógł kontrolować drapieżnego jastrzębia. Chciał, aby ptak porywał Okotan do Podziemnego Miasta, gdzie Najeźdźcy Czaszek mieli trenować na nich walkę, by być gotowymi do służby na wezwanie Makuty.

Przybycie Toa i Maska Kreacji

Kulta about to grab Mask of Creation Commercial

Kulta odnajdujący Maskę Kreacji Ekimu

Tysiące lat po starciu Makuty i jego brata Ekimu, Kulta powołał do życia Armię Czaszek, która zajęła Miasto Twórców Masek i rozpoczął poszukiwania Złotych Masek Mocy oraz Maski Kontroli Makuty. Dowiedziawszy się o przybyciu Toa na wyspę, Władca Czaszek udał się na poszukiwania Maski Kreacji Ekimu, wiedząc, że bohaterowie będą dążyli do przebudzenia brata Makuty, a ten mógł odzyskać dawną moc tylko dzięki ponownemu przywdzianiu maski. Kulta odnalazł Maskę Kreacji na krótko przed przybyciem Toa do Miasta Twórców Masek i udał się do Wielkiej Kuźni, by tam ją spalić.

Kulta z Maską Kreacji

Władca Czaszek z przywdzianą Maską Kreacji

Nim zdołał dokonać dzieła zniszczenia, do Kuźni przybyli Toa wraz z obudzonym przez nich Ekimu, którzy pokonali strzegącego wejścia Łupacza Czaszek. Kulta przywdział wtedy Maskę Kreacji i powalił wszystkich bohaterów jednym ciosem, jednocześnie pozbawiając ich masek. Kiedy zmierzył w kierunku Ekimu, odbudowującego swój Młot Mocy, Toa mimo poważnego osłabienia, rzucili się na niego, unieruchamiając go na tyle długo, by Twórca Masek mógł dokończyć rekonstrukcję swojej broni i użyć jej do strącenia Maski Kreacji z twarzy Władcy Czaszek. Gdy Ekimu ponownie przywdział swoją maskę, nastąpiła potężna eksplozja światła, która pozbawiła Kultę przytomności.

Niedługo potem, Obrońcy umieścili ciało Kulty i Łupacza Czaszek w krypcie, oznajmiając, że nie będą oni stanowić zagrożenia bez swoich masek.

Powrót do Podziemnego Miasta

Po odzyskaniu przytomności w krypcie, Kulta próbował poprosić o pomoc w wydostaniu się ducha Makuty, samemu bowiem został pozbawiony maski, a runy umieszczone na ścianach wysysały jego moc za każdym razem, gdy poczuł gniew. Ostatecznie Makuta wysłuchał jego próśb i wysłał jednego Pająka Śmierci, który dostarczył Władcy Czaszek utraconą maskę, Kulta musiał jednak samemu odebrać ją stworzeniu. Wydostawszy się na wolność, Władca Czaszek początkowo planował zniszczyć Miasto Twórców Masek w ramach zemsty, jednakże szybko dowiedział się, że Toa oraz Ekimu udali się do miasta Najeźdźców Czaszek i samemu również się tam udał, by im przeszkodzić.

Na miejscu Kulta zastał Toa i Ekimu toczących bój z Najeźdźcami Czaszek i ich nowym przywódcą Axato. Kulta szybko rozkazał swoim podwładnym unicestwić przybyszów, Ekimu wtedy jednak wyzwał go na pojedynek i ostatecznie pokonał Władcę Czaszek po raz trzeci, posługując się Tektonicznym Młotem Toa Onuy. Podziemne Miasto wkrótce potem zapadło się i Kulta został uwięziony pod gruzami, po raz kolejny prosząc swojego pana o pomoc, tym razem jednakże Makuta zignorował jego błagania i pozostawił go samemu sobie.

Cechy i umiejętności

Kulta kieruje każdym ruchem swoich sługusów i włada niewyobrażalną mocą. Potrafi wydobywać moce żywiołów z masek oraz jest najpotężniejszym przedstawicielem Armii Czaszek, przewyższając nawet Lorda Pająków Śmierci. Kiedy nosi Maskę Kreacji posiada dość siły, by powalić wszystkich sześciu Toa jednocześnie.

Przekazywana jest mu także moc wyssana ze Złotych Masek Mocy przez jego sługusów.

Uzbrojenie

Kulta dzierży Kostur Złodzieja Masek i Haczykowate Ostrze, których używa do odbierania masek innym istotom. Podczas bitwy w Podziemnym Mieście, chwilowo dzierżył także miotacz strzelający eksplodującymi pociskami.

Informacje o zestawie

Ekimu vs Kulta

Zestaw Kulty i Ekimu

Kulta został wydany wraz z Ekimu w składającym się ze 171 części zestawie w drugiej połowie 2015 roku. Dzięki mechanizmowi zębatkowemu, po przekręceniu korby umieszczonej na jego plecach, Kulta może poruszać prawą ręką. Po naciśnięciu tyłu głowy, można wystrzelić jego maskę.
Artykuł o zestawie 70795 Twórca Masek kontra Władca Czaszek na Legopedii.

Cytaty

"Nie próbuj! Pokonamy cię! Nie zdążysz stopić mojej maski!"
"Jak tylko was zniszczę, będę miał mnóstwo czasu."
— Ekimu i Kulta, Kuźnia Twórcy Masek
"Myślałeś, że po raz ostatni widziałeś mnie w swoich lochach? Kiedy już z tobą skończę, będziesz żałował, że w ogóle opuściłeś swój grobowiec."
— Kulta do Ekimu, Ucieczka z Podziemi

Pojawienia

Książki Online Komiksy Multimedia

Powieści

Magazyny

Inne

Animacje

Zwiastuny

Pudełkowe

Seriale TV

Gry wideo

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne