FANDOM

"Rozniecę gniew, który rozbije tę ich drogocenną Jedność."
Makuta Teridax, Maska Światła
Kurahk
CGI Rahkshi Kurahk
Rahkshi
Moc Gniew
Narzędzia Buława Gniewu
Status Zdziczałe
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kurahki to Rahkshi Gniewu. By je stworzyć, Kraata-Cu musi zostać zanurzona w Zenergizowanej Protodermis, tworząc metalowy pancerz. Następnie, inna Kraata-Cu musi wpełznąć do zbroi i przejąć nad nią kontrolę.

Historia

Gdy Makuta Teridax dowiedział się, że Maska Światła znajduje się w rękach Takua i Jallera poszukujących legendarnego Siódmego Toa, uwolnił z Mangaii trzymane tam Rahkshi. Miały one za zadanie odzyskać Maskę i uniemożliwić odnalezienie Siódmego Toa.

Kiedy pierwsze trzy stwory wysłane przez Makutę zostały pokonane przez Kopakę, wypuścił on kolejną grupę, do której należał Kurahk.

Gdy Kopaka został otoczony przez wszystkie sześć Rahkshi, Tahu, Gali i Lewa przybyli mu na pomoc. Moc Kurahka sprawiła, że Toa zaczęli walczyć między sobą, ale Lewa użył podmuchu wiatru do wyrzucenia Buławy z rąk Rahkshi.

Rahkshi dotarły do Onu-Koro i zaatakowały je, wyczuwając obecność Herolda. Kurahk opętał Tahu gniewem, przez co ten zaatakował Gali. Później, Rahkshi był blisko schwytania Takuy, ale został powstrzymany przez Toa Nuva.

Podczas polowania na herolda Siódmego Toa, Kurahk wraz z Lerahkiem i Turahkiem utworzyli Rahkshi Kaita Za. Fuzja, razem z Rahkshi Kaita Vo zniszczyła część Le-Wahi. Kaita Za sprawiła też, że zbliżający się Tahu i Kopaka zostali uderzeni kolejno przez uczucie wściekłości i strachu. Toa, do których dołączył Lewa, zaatakowali Kaita, ale ich nie docenili. Rahkshi Kaita Za stworzył cyklon, który ogłuszył Tahu i Kopakę. Rahskhi Kaita Vo wystrzelił w osłabionego Lewę strumień energii, by go zabić, ale Kopaka zdołał utworzyć lodowe lustra, które przekierowały atak na drugiego Kaita. Następnie, Tahu użył swojej mocy i zawalił na Kaita szczyt wzgórza.

Kurahk razem z pozostałymi Rahkshi odnalazł Takuę, Jallera i Pewku w Kini-Nui. Rahskhi zostali zaatakowani przez Toa Nuva, którzy również przybyli do świątyni. Kurahk chciał uderzyć Gali buławą, ale Toa Wody zrobiła unik i w rezultacie buława trafiła w Turahka, oszałamiając. Kurahk został trafiony przez kulę lawy, a potem zamroził go Kopaka. Następnie, pancerz Kurahka został wykorzystany przy budowie Ussanui, pojazdu którym Takanuva udał się do Mangaii na finałową bitwę z Makutą.

Cechy i umiejętności

Kurahki zawsze są wściekłe i zawsze działają, zanim pomyślą. Są wystarczająco silne i szybkie by poradzić sobie z większością przeciwników. Jednakże, zamiast tego wolą zwracać swoich przeciwników przeciw sobie nawzajem.

Narzędzia

Kurahk nosi Buławę Gniewu z której może strzelać energią w formie pierścieni we wrogów, którzy na skutek tego zostają zaślepieni przez gniew. Kurahk może obrócić nawet najmniejsze niesnaski wśród przyjaciół w porażającą wściekłość każącą im się pozabijać.

Informacje o zestawie

Kurahk

Kurahk jako zestaw

Kurahk został wydany jako średni zestaw w drugiej połowie 2003 roku. Zawierał 45 części, w tym gumową Kraata. W połączeniu z Turahkiem i Lerahkiem tworzył Rahkshi Kaita Za. Do zestawu dołączono płytę CD zawierającą informacje o Kurahku i Takanuvie.

Artykuł o zestawie 8588 Rahkshi Kurahk na Legopedii.

Ciekawostki

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Promocyjne

Animacje

Filmy

Gry Online

Gry Wideo

Gry Planszowe

Zobacz też

Linki zewnętrzne