Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Kyrehx
Noimage
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Wartowniczka
Maska Nieznana
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kyrehx jest Ga-Matoranką z Mahri Nui.

Biografia[]

Kyrehx została uszkodzona i trafiła do naprawy do Karzahniego. Ten jednak nie był zbyt kompetentny i przebudował ją w dużo słabszą formę. Wkrótce potem została wysłana na Południowy Kontynent, gdzie miała dopełnić reszty swoich dni. Jednak w czasie Wielkiego Kataklizmu, Voya Nui oderwała się od lądu i wraz z Kyrehx oraz innymi odpłynęła, przynosząc im ciężkie życie.

Lata później, Matoranie zbudowali kolejną wioskę i nazwali ją Mahri Nui, lecz ta oderwała się i zatonęła w Otchłani. Ze względu na Mutagen, ciało Kyrehx zmieniło swoją formę.

Kyrehx była pierwszą Matoranką, która znalazła Maskę Życia. Usiłując przynieść maskę do jej nauczyciela, Kyrehx nie była świadoma, że została przeklęta przez maskę i zaatakowały ją ożywione wodorosty. Została uwolniona z roślin przez Dekara i po spotkaniu oddała mu maskę. Następnie została schwytana przez Carapara i przyniesiona do jaskini Takadoxa. Wewnątrz jaskini Takadox przesłuchał Kyrehx w sprawie maski. Kiedy dowiedział się, że Ignika nie jest z nią, kazał Caraparowi wypuścić Kyrehx z powrotem do Mahri Nui, chcąc zdobyć zaufanie tamtejszych Matoran.

Kyrehx pomogła również obywatelom Mahri Nui, kiedy olbrzymi Jadowity Węgorz zaatakował ich wioskę. Ona i inni Matoranie z Mahri Nui zostali wysłani na Voya Nui, prowadzeni przez Toa Mahri. Axonn wziął ją do Jaskiń Nui wraz z resztą Matoran, po czym Kyrehx wróciła na Południowy Kontynent.

Po śmierci Teridaxa i zniszczeniu Wszechświata Matoran, Kyrehx zamieszkała na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności[]

Ze względu na działanie Mutagenu, Kyrehx zyskała możliwość oddychania w wodzie. Po wydostaniu się z Otchłani, Mata Nui użył na niej mocy Igniki, która przywróciła jej możliwość oddychania na lądzie i cofnęła wszystkie mutacje.

Narzędzia[]

Kyrehx walczyła za pomocą Elektro-Ostrzy.

Pojawienia[]

Advertisement