FANDOM

Labirynt Cieni
Maze-Mangaia
Miejsce
Rezydenci Żadni
Populacja Zerowa
Położenie Nad Metru Nui

Labirynt Cieni to skomplikowany i rozbudowany system tuneli i jaskiń rozciągających się od Mata Nui do Metru Nui. Po zniszczeniu Mata Nui, system jaskiń jest na swoim miejscu.

Historia

Labirynt Cieni został stworzony przez Wielkie Istoty ponad 100.000 lat temu w głowie Mata Nui. Kanały prowadzące Energetyczne Protodermis zostały umieszczone wewnątrz ścian tuneli, które aktywowały się, gdy wylądował, tworząc wyspę, działającą jako system kamuflażu. Kiedy przyszedł czas odlotu Mata Nui, Bohroki umieszczone wewnątrz gniazd w labiryncie Przebudzają sięi wychodzą na powierzchnię wyspy przez tunele, aby oczyścić ją z życia.

Gdy Teridax został przydzielony przez Miserixa do nadzorowania Metru Nui, użył tego obszaru jako swojej kryjówki, w podziemiach przechowywane były przedmioty różnego rodzaju, od zatrutych masek do włóczni Fuzji. W swojej głównej kryjówce Teridax umieścił również zbiornik Energetycznej Protodermis , z którą często eksperymentował z tworzeniem nowych stworzeń. Kiedy istota nie spełnia jego oczekiwań, zwykle wygnał ją do tuneli a, inne umieścił na straży swych kryjówek.

Jakiś czas przed Wielkim Kataklizmem, Teridax stworzył Karzahni do kierowania Matoran z Metru Nui w kierunku Koloseum. Jednak okazało się zbyt świadome i ambitne i tak porzucił ją, zastępując ją Morbuzakh. Karzahni osiedlił sięw komorze, która była częścią sieci, przeplatającej się bardzo głęboko w skalnych ścianach z jaskini i objawia się jako mech rosnący na ścianach tuneli wokół niego. Wkrótce potem, członek Zakonu Mata Nui wędrował wewnątrz tych tuneli i został pojmany przez roślinę, która zmusiła go do ujawnienia istnienia organizacji a potem zabiła go.

Gdy Mata Nui rozbił się na Aqua Magna, niektóre z przewodów znajdujących sięw ścianach tuneli zostały naruszone i Energetyczne Protodermis wewnątrz wyciekło do tuneli. Wkrótce potem, w odpowiedzi na inwazję Visoraków Metru Nui, wiele Rahi tam uciekło. Te Rahi, którzy przeżyły wędrówkę tunelami labiryntu stworzyły faunę z wyspy Mata Nui.

Krajobraz

Tunele tworzące labirynt Cieni są bardzo różne w kształcie i rozmiarze. Niektóre są tak duże i wysokie, jak pół Koloseum, inne znacznie mniejsze. Czasami są one proste, ale często skręcają lub rozwidlają się. Czasami są one przerywane przez jaskinie lub przepaście, często łączone przez mosty kamienne.

Ściany tunelu są rzeźbione z obrazami i pismami związanych z Bohrok. Na wyspie Mata Nui wejścia do Labiryntu Cieni znajdowały się dookoła wyspy, choćgłównie w Po-Wahi i Onu-Wahi. W Kini-Nui równieżmieści się wejście, które prowadzi do Mangai. Wewnątrz Metru Nui, wejścia do tuneli znajdują się w Wielkiej Barierze.

Mangaia

Największe legowisko Teridaxa znajduje się w tym regionie, Mangaia zajmuje obszar pod Kini-Nui i wulkanem Mangai. Składa się z dużej jaskini, z której dach był kiedyś wspierany przez filary, które zostały zniszczone podczas walki pomiędzy Takanuvą i Teridaxem. W środku był kiedyś zbiornik Protodermis, który został zniszczony przez Zakon Mata Nui.

Długi tunel łączy Mangaie z Kini-Nui. Od Mangai odchodzi również inny tunel, który został zamknięty przez ogromną i bardzo ciężką bramę, a ten prowadził do brzegu Srebrnego Morza.

Gniazda Bohrok

Labirynt Cieni obejmuje wiele gniazd Bohrok. Są to duże jaskinie wypełnione cylindrami, z których każdy zawiera Bohroki. Niektóre z nich, które zostały odkryte przez archiwistów, znajdują się pod Metru Nui.

Gniazda można dojechać z każdej części Labiryntu Cieni.Gniazdo, w którym mieszczą się Bahrag składa się z dużej jaskini z rzeźbami, które mogą mieścić czterdzieści osiem odmian Krana. Umieszczenie Krana w rzeźbie powoduje otwarcie sześciu tuneli, gdzie przebywają Bahrag i gdzie kiedyś przebywało sześć zbroi Exo-Toa.

Pojawienia

  • Kroniki BIONICLE 1: Opowieść Toa
  • Kroniki BIONICLE 2: Strzeż się Bohroków
  • Komiks 5: zatrzymać Tahnok
  • Komiks 6: do gniazda
  • Komiks 7: Co czai Poniżej
  • Komiks 8: Koniec Toa?
  • Kroniki BIONICLE 3: Zemsta Makuty
  • Komiks 11: kwestia czasu ...
  • Komiks 12: Moc Absolutna
  • Kroniki BIONICLE 4: Opowieści Masek
  • BIONICLE: Maska Światła
  • BIONICLE: Maska Światła (Książka)
  • Komiks14: Nareszcie - Takanuva!
  • Przygody BIONICLE 5: Podróż Strachu
  • Przygody BIONICLE 6: Labirynt Cieni
  • Przygody BIONICLE 7: Sieć Visoraków
  • Przygody BIONICLE 10: Pułapka Czasu (Tylko wspomniany)
  • Legendy BIONICLE 4: Legacy of Evil (W wspomnieniach)
  • Toa Nuva Blog
  • BIONICLE:Encyklopedia (Tylko wspomniany)
  • Mata Nui Online Game (Pierwsze pojawienie)
  • Rahkshi Promo Animacje (Niekanoniczne Pojawienie)
  • BIONICLE: Labirynt Cieni (Nie-kanoniczne Pojawienie)