FANDOM

"Wioska Turagi Matau, Le-Koro, leży skryta w regionie dżungli Lewy na zachodzie Mata Nui. Osadę zamaskowano tak, by przypominała zwisającą z drzew roślinność, żeby uchronić ją przed atakami diabelskich bestii Makuty.
Wysokie drzewa Le-Koro tętnią życiem. Ptaki, owady i Matoranie brzęczą o koronach drzew, klekocąc i powrzaskując. Mieszkańcy Le-Koro żyją jednak w strachu przed mrocznym bagnem, które mieści się poniżej ich domów.
"
BIONICLE.com
Le-Koro
Lekoro
Wioska
Mieszkańcy Le-Matoranie, Toa Lewa, Turaga Matau (wszyscy dawniej)
Populacja Zerowa
Położenie Mata Nui (Le-Wahi)
Status Zniszczone
Le-Koro była wioską Powietrza w Le-Wahi oraz domem Le-Matoran, umieszczona w koronach drzew ponad Bagnem Fau.

Historia

Toa Metru Matau wybrał korony drzew jako lokalizację wioski Powietrza podczas eksploracji Mata Nui, z racji nieprzyjaznego terenu leśnego regionu wyspy. Po jego transformacji w Turagę, Matau przewodził Le-Matoranom w budowie osady z wykorzystaniem części Sterowców, którymi Toa Metru zabrali Matoran z Metru Nui. Mieszkańców wioski ochraniali członkowie Lotnictwa Gukko.

Comic Lewa Mata Meets Krana'd Le-Koro

Lewa przybywa do zniewolonego przez Bohroki Le-Koro

Pewnego dnia Matau i kilkoro innych Le-Matoran oraz Onu-Matoran zostało porwanych przez Nui-Rama do gniazda os. Kiedy Kronikarz Takua dotarł do Le-Koro, spotkał Le-Matoran, którzy uniknęli porwania, a następnie wraz z Kongu wyruszył na ptaku Kahu, aby pomóc zniewolonym mieszkańcom. Po przybyciu Matoran na miejsce, zjawił się Toa Mata Lewa ze skażoną Kanohi Miru na twarzy. W porę zjawił się Onua, któremu udało się zrzucić Lewie skażoną Kanohi i zastąpić ją normalną Miru. Kiedy Matoranie i Toa powrócili do wioski, zorganizowano zabawę z muzyką i tańcami.

Podczas ataku Bohroków na Le-Koro, Nuhvoki zdobyły wioskę i wszystkim oprócz Kongu i Tamaru nałożono na twarze Krana i przyłączono ich do roju. Potem Nuhvoki zostały zwabione poza dżunglę i wybite przez Boxory, a mieszkańcom Le-Koro zerwano Krana oraz odbito wioskę.

Jakiś czas potem, Nuhvok-Kal i Gahlok-Kal zaatakowały wioskę, aby wykraść Symbol Nuva Toa Lewy, który trzymany w Le-Suva. Ostatecznie Bohrok-Kal zostały pokonane, a symbol zwrócony do wioski. Z okazji zwycięstwa nad Bohrok-Kal zorganizowano Turniej Kolhii i w Le-Koro odbył się mecz lokalnej drużyny z reprezentantkami Ga-Koro, który gospodarze przegrali.

Po tym, jak Rahkshi zaatakowały i zniszczyły Ta-Koro, mieszkańcy Le-Koro przekazali tę wieść Lewie poprzez bębny, a ten następnie powiedział ją Jallerowi i Takule. Później Le-Koro zostało opuszczone, gdy Matoranie powrócili do Metru Nui, a następnie zniszczone przez przebudzone na nowo Bohroki w ramach przygotowań na przebudzenie Wielkiego Ducha Mata Nui.

Krajobraz

MNOLG Le-Koro Elevator

Winda do Le-Koro

Drzewa, w których koronach mieściła się osada, znajdowały się na Jeziorze Kanae. Matoranie mieszkali w chatkach przypominających ule, zaś po pokonaniu Bohrok-Kal ścięto trzy największe drzewa, aby zrównać je z poziomem reszty wioski i wybudowano tam centrum Le-Koro, gdzie mieściło się m. in. boisko do gry w Kolhii.

Mieszkańcy

Le-Matoranie

Le-Matoranie stanowili główną część mieszkańców Le-Koro. Zajmowali się głównie wytwarzaniem Bambusowych Dysków i komponowaniem muzyki. Osadzie przewodził Turaga Matau, zaś bronił jej Toa Lewa Nuva. Zwiększona zwinność, jaką cechowali się Le-Matoranie, sprawiała, że wybudowane na drzewach Le-Koro było dla nich idealnym domem.

Ważni dawni mieszkańcy

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Promocyjne

Kroniki

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Płyty CD

Gry planszowe