FANDOM

Le-Koro
MNOLG Le-Koro Hut Exterior
Miejsce
Status Zniszczona
Położenie Mata Nui

Le-Koro leży na wybrzeżu. Ponad 100 metrów pod poziomem morza znajduje się ogromna dziura (wykopana przez Nuparu), to dlatego w Le-Wahi rośnie taka dżungla.Wioska powietrza położona jest nad Bagnem Fau, wśród koron drzew, a rządzona jest przez Turagę Matau, znanego z lubości do płatania figli. Matoran z wioski ochraniają członkowie Lotnictwa Gukko.

Pewnego dnia Matau i kilkoro innych Le-Matoran oraz Onu-Matoran (w tym Taipu) zostało porwanych przez Nui-Rama do gniazda, gdzie byli zmuszani do ciężkiej pracy. Jednak Kronikarz Takua dotarł do Le-Koro gdzie spotkał Le-Matoran, którzy uniknęli porwanie przez Rahi. Następnie Takua wraz z Kongu wyruszył na ptaku Kahu aby pomóc Matoranom. Kiedy dotarli do gniazda, zjawił się Lewa, ze skażoną Miru na twarzy. Właśnie za sprawą tej maski, Toa z umysłem opanowanym przez Makutę, zaatakował Matoran. Jednak w porę zjawił się Onua, któremu udało się zrzucić Lewie skażoną Kanohi i zastąpić ją normalną Miru. Kiedy Matoranie i Toa powrócili do wioski powietrza, zorganizowano zabawę z muzyką i tańcami.

Le-koroband

Zabawa w Le-Koro. W skład orkiestry wchodzą Makani, Sanso i dwóch nieznanych Le-Matoran. Na obrazku widać także tańczącego Tuuli'ego

Podczas ataku Bohroków na Le-Koro, Nuhvoki zdobyły wioskę i wszystkich oprócz Kongu i Tamaru nałożono krana i przyłączono do roju. Potem Nuhvoki zostały zwabione poza dżunglę i wybite przez Boxory a mieszkańcą Le-Koro zerwano krana oraz odbito wioskę. Le-Koro zostało zniszczone przez nowo przebudzone Bohroki

Ważni mieszkańcy: