FANDOM

"Wejść do Le-Metru to jak wkroczyć do gęstej dżungli. Nietrudno potknąć się tam o narzędzia i przewody, pokrywające ziemię."
Metru Nui - Miasto Legend
Le-Metru
LoMN Le-Metru
Miejsce
Mieszkańcy Le-Matoranie (dawniej)
Populacja Zerowa
Położenie Metru Nui
Status Zdemontowane
Le-Metru to jeden z dystryktów miasta Metru Nui, reprezentujący żywioł Powietrza. Mieści się na południu wyspy i jest centrum Systemu Szybów oraz Sterowców.

Historia

Le-Metru

Le-Metru z lotu ptaka

Le-Metru było regionem różnych licznych Moto-Centrów i Szybów Protodermis, co czyniło ten dystrykt swoistą dżunglą ze względu na dużą ilość ośrodków transportu w tej okolicy. W tej części miasta powszechnie posługiwano się Mową Szybową, wykorzystywaną przez Le-Matoran z Metru Nui. Ulice były patrolowane przez Vahki Vorzakhi, które często przebijały się przez różne budynki i szyby Le-Metru w pościgu za przestępcami, przez co na miejsce ich działań często trzeba było wzywać ekipy naprawcze.

Kiedy na Metru Nui wybuchła Wojna Domowa Matoran, Le-Matoranie z Le-Metru stanęli po stronie Po-Matoran i Ko-Matoran.

Na krótko przed Wielkim Kataklizmem, Toa Lhikan udał się na Tor Testowy, na którym Matau wypróbowywał właśnie jeden z nowych pojazdów i dał Matoraninowi Kamień Toa, aby ten mógł się stać Toa Metru. Miesiąc potem, Le-Metru poważnie ucierpiało wskutek silnych wstrząsów wywołanych Wielkim Kataklizmem rozpoczętym przez Makutę z Metru Nui, Teridaxa. Wszyscy mieszkańcy dystryktu zostali jednak wcześniej uwięzieni przez Teridaxa w Kapsulnikach, a te umieszczone w Koloseum. Podczas nieobecności Toa, Le-Metru, podobnie jak i cała reszta miasta, zostało zajęte przez Visoraki.

Le-Metru During Visorak Occupation

Le-Metru podczas okupacji Visoraków

Kiedy Toa Metru przybyli na wyspę, by oswobodzić Matoran, rozbili się na plaży Le-Metru. Zaczęli wędrować przez zrujnowany dystrykt, zszokowani jego stanem. Wkrótce potem schwytały ich Visoraki i zmutowali w Toa Hordika. Le-Metru ucierpiało potem jeszcze bardziej podczas walki pomiędzy Tahtorakiem a Zivonem w pobliżu Wieży Toa.

Około 1000 lat później, Le-Matoranie powrócili do Le-Metru i zajęli się jego odbudową. Odbudowa Le-Metru była priorytetem, ze względu na stacje kontrolne Systemu Szybów. Wielu Le-Matoran zamieszkało w Po-Metru na czas odbudowy ich domów. Włócznia Artakhi naprawiła potem wszystkie szkody wyrządzone przez Wielki Kataklizm.

Podobnie jak reszta Metru Nui, Le-Metru zostało poważnie uszkodzone, kiedy fragment Aqua Magna uderzył w głowę Robota Wielkiego Ducha podczas bitwy pomiędzy Teridaxem a Mata Nui. Ocaleli Matoranie wyemigrowali na odrodzoną planetę Spherus Magna, a Le-Metru zostało wkrótce potem zdemontowane.

Ważne aspekty

Animation Le-Metru

Budynki Le-Metru widziane z góry

Ważni dawni mieszkańcy

Flash Le-Metru

Panorama Le-Metru w Animacjach Vahki

Znaczące lokacje

  • Moto-Centrum - główne centrum transportu Metru Nui;
  • Tor Testowy - miejsce, w którym testowano nowe pojazdy;
  • Karb - zapomniana sekcja Szybów, w której ukryto Wielki Dysk Le-Metru;
  • Sektor Trzeci - sekcja Szybów granicząca z Ta-Metru, poważnie uszkodzona przez Morbuzakha;
  • Wieża Toa - wieża dowodzenia zbudowana przez Visoraki, zajęta potem przez Toa.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Promocyjne

Opowiadania

Animacje

Filmy

Płyty CD

Zobacz też