Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Czy to na ten ogień na niebie czekałem... czy może to kolejne zagrożenie nasłane przez Makutę?"
Kongu
Legenda Lewy
Legend of Lewa
Komiks
Alternatywny tytuł Opowieść Gali

Legenda Lewy to niekanoniczny komiks promocyjny, podzielony na trzy części i zawarty w trzech kolejnych wydaniach magazynu LEGO Adventures!.

Streszczenie[]

Legenda Lewy[]

Kongu zauważa kanister Lewy, który spada z nieba i ląduje na plaży. Kanister otwiera się, a Toa natychmiast wychodzi i składa się w całość. Toa Powietrza wyczuwa zło na wyspie i przemawia do przerażonego Kongu, który oferuje mu pomoc. Lewa przypomina sobie, że przybył na wyspę, by zmierzyć się ze złem.

Kongu prowadzi Lewę do Le-Wahi, a podczas wędrówki Toa pyta o Maski Mocy, które mu się śniły. Kongu oznajmia, że są rozrzucone po całej wyspie i wspomogą Lewę oraz pozostałych w walce z Makutą. Lewa pyta o wspomnianych "pozostałych", lecz Kongu oznajmia, że wyjaśni później. Krótko potem znajdują szlachetną Kanohi Mahiki. Lewa zakłada ją i natychmiast rozumie jej działanie. Gdy Toa tłumaczy, że wciąż ma wiele pytań, Kongu mówi mu, by znalazł Turagę Matau w Le-Koro, poprzez wspinaczkę na najwyższe drzewo w lesie. Rozdzielają się, a na pożegnanie Kongu mówi Lewie, by "sięgnął lasu". Choć początkowo Lewa nie rozumie jego słów, zdaje sobie sprawę z ich znaczenia, gdy podróżuje przez dżunglę. Lewa rozmyśla nad słowami Kongu i zastanawia się, czy istnieją inni Toa niż on, a wtedy zostaje zaatakowany przez Nui-Ramę.

Legenda Lewy Część 2[]

Nui-Rama przecina pnącze, którego trzymał się Lewa. Toa jednak zdaje sobie sprawę, że unosi się, a nie spada. Wojownik używa swej mocy, by uciec Nui-Ramie, zrozumiawszy, że panuje nad powietrzem. Następnie znajduje i wspina się na najwyższe drzewo w lesie, a na górze zastaje czekającego na niego Turagę. Matau pochwala jego starania w walce z Nui-Ramą i mówi Toa, że chce, by rozwiązał dla niego zagadkę. Gdy docierają go grodu, Matoranie witają Lewę. Matau zabiera Lewę do martwego drzewa w lesie. Toa znajduje dziurę w drzewie i w środku znajduje zagadkę. Udaje mu się odgadnąć, że trzy osoby muszą w jednym momencie stanąć na trzech szczytach ściętych drzew. Kongu, Tamaru i Matau tak czynią, a wtedy z wnęki wyłania się szlachetna Kanohi Rau. Matau wskazuje Toa, gdzie ma się udać następnie, a Lewa oznajmia, że przywróci pokój wyspie. Toa dociera do Bagna Fau i wspomina, że nie znosi wody, po czym zostaje zaatakowany przez Nui-Ramę, która wrzuca go do bagna. Lewa zaczyna się topić, lecz zostaje ocalony przez tajemniczą istotę. Nieznajoma pyta Lewę, co robi na bagnach.

Opowieść Gali[]

Osoba, która ocaliła Lewę, pyta się go kim jest. Toa Powietrze przedstawia się, na co nieznajoma oznajmia, że wyczuła jego obecność. Lewa wspomina, że Kongu mówił o innych, podobnych do niego. Nieznajoma przedstawia się jako Gali, Toa Wody. Gali i Lewa rozmawiają przez chwilę - Toa Wody oznajmia, że po wyjściu z kanistra została przywitana przez Maku i zaprowadzona do Ga-Koro, gdzie Turaga Nokama przekazała jej wiedzę o Maskach Mocy. Gali pyta Lewę, czy szukał maski, na co ten przytakuje. Ich rozmowę przerywa Nui-Rama, która atakuje Toa. Gali wykonuje unik i szarżuje na Nui-Ramę. Lewa zauważa, że kolejne Nui-Ramy zaczynają ich otaczać. Toa Powietrza używa swojej maski, by unieść się w powietrze, a następnie ścina swym toporem gałąź, przygniatając Nui-Rama.

Po starciu Gali nurkuje w bagno, odzyskuje Kanohi Matatu i oddaje ją Lewie, oznajmiając, że zasłużył na nią. Następnie Toa Wody odpływa, a Lewa zastanawia się, czy się jeszcze kiedyś spotkają.

Postacie[]

Ciekawostki[]

  • Tamaru w tym komiksie nosi Kanohi Kakamę i ma pancerz w kolorach zielonym i limonkowym, w przeciwieństwie do jego standardowej kolorystyki - zielonkawoniebieskiego i limonkowego.
  • Gali mówi o Macku przy użyciu męskich zaimków.

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement