FANDOM

"Cahdok i Gahdok nie potrzebują już roju - z tą mocą sami możemy przywrócić Mata Nui do czasu sprzed początku wszystkich początków."
— Lehvak-Kal, Nieograniczona Moc
Lehvak-Kal
Lehvak-Kal
Bohrok-Kal
Narzędzia Próżniowe Tarcze
Moce Próżnia
Status Orbitujący wokół Spherus Magna

Lehvak-Kal to jeden z sześciu elitarnych Bohrok-Kal, władający mocą Próżni.

Historia

Lehvak-Kal był pierwotnie Av-Matoraninem, którego przeznaczeniem była zmiana w Lehvaka. Ostatecznie został przeobrażony w Lehvaka-Kal przez mutagenną substancję wytworzoną przez królowe Bahrag i przeszedł w stan hibernacji. Po uwięzieniu Bahrag w Pieczęci z Protodermis przez Toa Nuva, Lehvak-Kal i pozostałe Bohrok-Kal przebudziły się.

Comic Lehvak-Kal

Lehvak-Kal w komiksie

Lehvak-Kal był odpowiedzialny za kradzież Symbolu Nuva Onuy, pozbawiając go mocy żywiołu. Pomagał też Tahnokowi-Kal w kradzieży Symbolu Nuva Toa Gali. Pomogło to powstrzymać Toa Nuva przed znalezieniem ich Kanohi Nuva.

Później, w trakcie starcia z Bohrok-Kal, Gali, Kopaka i Lewa połączyli się w Wairuhę Nuva, jednakże Lehvak-Kal przywołał Gahloka-Kal i Kohraka-Kal, by również utworzyć formę Kaita. Gdy uformował się Bohrok-Kal Kaita Ja, zaatakował on Wairuhę Nuva i pokonał go, a później rozłączył się i zostawił Toa Nuva.

Po odkryciu miejsca pobytu Bahrag, Bohrok-Kal udały się do nich z symbolami, śledzeni przez Toa Nuva. Gdy Lehvak-Kal i reszta znaleźli się w jaskiniach, odnaleźli puste zbroje Exo-Toa, które zaczęły z nimi walczyć, zostały jednak zniszczone. Wtedy Bohrok-Kal udały się umieścić symbole w Sześcianie Nuva i uwolnić królowe. Gdy zbliżyły się do kostki, w celu uchronienia się przed zagrożeniem, Bohrok-Kal otoczyły się polem energii, a ich Krana-Kal zmieniły kolor na srebrny.

Lehvak Kal Vacuum

Lehvak-Kal wystrzelony w kosmos

Toa Nuva próbowali powstrzymać Bohrok-Kal przy użyciu Kanohi Vahi, ostatecznie jednak postanowili wpłynąć mentalnie na Symbole i pozwolić im czerpać z nich moc. W końcu, tak ogromna ilość mocy okazała się zbyt wielka dla Bohrok-Kal i wzięła nad nimi górę. Wzmocnione moce Próżni Lehvaka-Kal sprawiły, że Bohrok-Kal wystrzelił w kosmos i zaczął orbitować wokół Aqua Magna.

Kiedy Aqua Magna połączyła się na powrót z Bara Magna i Bota Magna w Spherus Magna, martwa powłoka Lehvaka-Kal zaczęła orbitować wokół odtworzonej planety.

Cechy i umiejętności

Lehvak-Kal był szybki i nieprzewidywalny. Jako jeden z najbardziej zabójczych Bohrok-Kal, polegał na zasadzkach, sprytnych taktykach i zaskoczeniu podczas atakowania swoich wrogów. Zazwyczaj przebywał w Le-Wahi, by móc znikać za drzewami w dżungli

Bronie

Lehvak-Kal używał Próżniowych Tarcz, które mogły zasysać całe powietrze z okolicy i wystrzelić je w jednym ogromnym, skoncentrowanym podmuchu.

Informacje o zestawie

Lehvak-Kal został wydany w pierwszej połowie 2003 roku. Zestaw zawierał 40 części, wśród których znajdowała się losowa metalicznie zielona Krana-Kal. Mógł wysuwać głowę i składać się w kulę. Łącząc go z Kohrakiem-Kal i Gahlokiem-Kal, można zbudować model Bohrok-Kal Kaita Ja.

Artykuł o zestawie 8576 Lehvak-Kal na Legopedii.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Kroniki

Animacje

Gry wideo

Płyty CD

Zobacz też

Linki zewnętrzne