Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Lehvak Va
Lehvak Va Set
Bohrok Va
Narzędzia Katany
Status Wyłączone

Lehvaki Va to Bohroki Va, które pomagają Lehvakom.

Historia[]

Lehvaki Va zostały stworzone przez Wielkie Istoty do pomocy rojom Bohroków Lehvaków w oczyszczeniu wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui.

Lehvaki Va spod wyspy Mata Nui zostały przedwcześnie przebudzone przez Makutę Teridaxa po jego porażce z rąk Toa Mata i rozpoczęły swoją misję pomocy Lehvakom, dostarczając im Krana w miejsce tych straconych podczas walk z Toa.

Comic Lehvak Va

Lehvak Va w komiksie

Lehvaki i towarzyszące im Va skupiały się głównie na Le-Wahi i Le-Koro. Lehvaki Va pomogły swoim rojom w oczyszczeniu bagien, a kiedy dotarły do wioski, razem z Nuhvokami przejęły osadę oraz zniewoliły jej mieszkańców przy pomocy Krana. Dwóm Le-Matoranom - Tamaru i Kongu - udało się jednak uciec i niedługo potem powrócili oni wraz z Takuą i Nuparu oraz maszynami Boxor, dzięki którym udało się przepędzić Bohroki i uratować wioskę.

Po pokonaniu królowych Bahrag, Lehvaki Va przestały służyć rojom. Jednakże, kiedy Bohrok-Kal zostały przebudzone, Va na powrót zaczęły im pomagać. Po porażce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva, Va powróciły do swych gniazd.

Kiedy Toa Nuva uwolnili Bahrag w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha, Lehvaki Va pomagały Lehvakom w oczyszczaniu Mata Nui. Wykonawszy swe zadanie, Va zostały na powrót uśpione.

Cechy i umiejętności[]

Turaga Matau Against Bohrok Va Lehvak Va

Lehvak Va złapany przez Turagę Matau i Le-Matoran

Lehvaki Va są wyjątkowo agresywne. Mają niesamowite zdolności przystosowawcze: potrafią przez godzinę pełznąć przez błoto, nagle wskoczyć i wspiąć się na drzewo, obejrzeć okolicę, i z powrotem zeskoczyć do błota lub wody. Są prawdziwie uniwersalne, jeśli chodzi o poruszanie się w terenie.

Narzędzia[]

Lehvaki Va noszą dwie ostre katany, ułatwiające przedzieranie się przez dżunglę podczas zwiadów. Krana przenoszone przez Va tego typu są koloru szarego.

Informacje o zestawie[]

Lehvak Va został wydany jako mały set w 2002 roku. Zestaw posiadał 28 części. Łącząc jego elementy z Tahnokiem Va, można zbudować Pokawi. Zestaw Lehvaka Va był także dołączany do słodyczy Kabaya w Japonii.

Artykuł o zestawie 8552 Lehvak Va na Legopedii.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Multimedia

Przewodniki

Inne

  • BIONICLE: Kolekcjonerska Książka z Naklejkami

BIONICLE

Płyty CD

  • Płyta promocyjna Toa Nuva

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement