FANDOM

Lehvak Va
Lehvak Va Set
Bohrok Va
Narzędzia Katany
Status Wyłączone

Lehvaki Va to Bohroki Va, które pomagają Lehvakom.

Historia

Lehvaki Va zostały stworzone przez Wielkie Istoty do pomocy rojom Bohroków Lehvaków w oczyszczeniu wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui.

Lehvaki Va spod wyspy Mata Nui zostały przedwcześnie przebudzone przez Makutę Teridaxa po jego porażce z rąk Toa Mata i rozpoczęły swoją misję pomocy Lehvakom, dostarczając im Krana w miejsce tych straconych podczas walk z Toa.

Comic Lehvak Va

Lehvak Va w komiksie

Lehvaki i towarzyszące im Va skupiały się głównie na Le-Wahi i Le-Koro. Lehvaki Va pomogły swoim rojom w oczyszczeniu bagien, a kiedy dotarły do wioski, razem z Nuhvokami przejęły osadę oraz zniewoliły jej mieszkańców przy pomocy Krana. Dwóm Le-Matoranom - Tamaru i Kongu - udało się jednak uciec i niedługo potem powrócili oni wraz z Takuą i Nuparu oraz maszynami Boxor, dzięki którym udało się przepędzić Bohroki i uratować wioskę.

Po pokonaniu królowych Bahrag, Lehvaki Va przestały służyć rojom. Jednakże, kiedy Bohrok-Kal zostały przebudzone, Va na powrót zaczęły im pomagać. Po porażce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva, Va powróciły do swych gniazd.

Kiedy Toa Nuva uwolnili Bahrag w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha, Lehvaki Va pomagały Lehvakom w oczyszczaniu Mata Nui. Wykonawszy swe zadanie, Va zostały na powrót uśpione.

Cechy i umiejętności

Turaga Matau Against Bohrok Va Lehvak Va

Lehvak Va złapany przez Turagę Matau i Le-Matoran

Lehvaki Va są wyjątkowo agresywne. Mają niesamowite zdolności przystosowawcze: potrafią przez godzinę pełznąć przez błoto, nagle wskoczyć i wspiąć się na drzewo, obejrzeć okolicę, i z powrotem zeskoczyć do błota lub wody. Są prawdziwie uniwersalne, jeśli chodzi o poruszanie się w terenie.

Narzędzia

Lehvaki Va noszą dwie ostre katany, ułatwiające przedzieranie się przez dżunglę podczas zwiadów. Krana przenoszone przez Va tego typu są koloru szarego.

Informacje o zestawie

Lehvak Va został wydany jako mały set w 2002 roku. Zestaw posiadał 28 części. Łącząc jego elementy z Tahnokiem Va, można zbudować Pokawi. Zestaw Lehvaka Va był także dołączany do słodyczy Kabaya w Japonii.

Artykuł o zestawie 8552 Lehvak Va na Legopedii.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Płyty CD

Zobacz też

Linki zewnętrzne