Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle

165,000+ Lat Temu[]

165,000 Lat Temu[]

  • Lein, Agori z Plemienia Dżungli ustanawia pierwszy post handlowy w Wielkiej Dżungli i staje się wysoce udany. Miejsce, gdzie założył port handlowy, na brodzie rzeki, zostaje nazwane Brodem Leina po nim. Póżniej umiera z naturalnych przyczyn.

150,000 Lat Temu[]

  • Wielkie Istoty tworzą gigantyczny prototyp robota ale projekt zawodzi, ponieważ jego źródło mocy jest bardzo niestabilne. Części gigantycznego robota rozpadają się w Wielkiej Pustynii.

103,000 Lat Temu[]

  • Plemię Żelaza jest zdziesiątkowana przez plagę która uniemożliwia sen i tym samym doprowadza do szału. Przywódca plemienia prosi o pomoc z innych plemion, ale odmawiają.
  • Ocaleni, w których są Agori Sahmad i wojownik Telluris, są odrzuceni przez inne plemionia, w obawie przed zakażeniem, obwiniają plagę na cześć Plemienia Żelaza do Skopio.

100,000+ Lat Temu[]

EnergizedPD

Energetyczne Protodermis

Obecnie[]

  • Podczas konfrontacji pomiędzy Mata Nui a Makutą Teridaxem, którzy używają grawitacyjnej energii, by skierować Bota Magna i Aqua Magna w kierunku Bara Magna, powodując ponowne złączenie.
  • Mata Nui jest ostatecznym zwyciężcą i pokonuje Teridaxa, po czym używa resztek kończącej się energi, by przywrócię pustynię na całej planecie z nową Florą. Z uszkodzeniami z bitwy, jego starozytne ciało robota obraca się w pył.
  • Mieszkańcy Wszecświata Matoran migrują z ich dawnego domu, na Spherus Magna i zbieraja się dookoła zniszcoznego ciała Mata Nui.
  • Wielki Duch ujawnia się wewnątrz Igniki zanim ostatecznie pożegna się z nimi na jakiś czas, chcąc ludziom prowadzić. Połączone populacje obu światów ruszają, by odbudować swój świat.

Advertisement