Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle

1,001 Lat Temu[]

Movie Toa Hordika Vakama

Vakama, zmutowany przez Jad Hordika

  • Lhikan II rozbija się na brzegu Le Metru.
  • Jaszczur, który widział Toa Metru zostaje zaatakowany przez Visoraki i ratuje się, mówiąc, że Toa Metru wrócili.
  • Toa Metru spotykają Vahki i uciekają do Moto-Centrum, które zamieszkały Vahki. Zostają oni uratowani Rhotuka Visoraków, ponieważ Visoraki mają rozkaz zostawić ich żywych.
  • Matau jest zaatakowany przez kreaturę zrobioną z dźwięku i pokonuje ją próżnią. Później Toa Metru odkrywają, że jest zrobiona przez zmutowanego Lohraka.
  • Whenua zdaje sobie sprawę, że Visoraki zaatakowały Metru Nui. Vakama denerwuje się i dyskutuje nad tym z Onewą. Podróżują poprzez Archiwa do Koloseum, by uniknąć Visoraków, dowiadują się, że większość stworzeń, które przybyły do Metru Nui są łapane przez Visoraki.
  • Toa Metru walczą w różnych miejscach z Vahki, Lohrakiem i kilkoma Visorakami, które kończą się zjednoczeniem Toa i pokonaniem wszystkich wrogów. Zdają sobie sprawę, że Wielki Kataklizm zmienił Vahki.
  • Toa Metru zostają zaatakowani przez Keeleraki na zewnątrz Koloseum i zostają złapani. Sidorak decyduje się ich pozbyć.
  • Roodaka przekonuje Sidoraka, że zmutowanie i zrzucenie Toa Metru, a nie zabicie ich, da królowi chwałę. Toa zostają zmutowani w Toa Hordika, którzy zostają zrzuceni z Koloseum na pewną śmierć, ale zostają uratowani przez Rahaga i zabrani do ich obozu.
  • Matau budzi się i prawie atakuje innych Toa, kiedy ich nie rozpoznaje.
  • Rahaga Norik wyjaśnia co się stało, w tym to, że nie mogą używać mocy masek i to, że ich Moce Żywiołów mogą stosować poprzez ich Rhotuka.
  • Pojawiają się inni Rahaga i mówią, czym jest Keetongu.
  • Toa Hordika zaczynają szukać części do stworzenia Sterowca, który ma przewieźć Matoran. Rahaga trenują ich, a Vakama zaczyna odczuwać stały gniew, atakując grupę Visoraków.
  • Legenda Maski Światła i Kamień Makoki ujawniają się im.
  • Roodaka czuje wielki ból, gdy wycina część więzienia Teridaksa i umieszcza na swej piersi.
  • Krahka zakrada się do Koloseum i walczy z Roodaką. Przegrywa i jest zmuszona służyć Królowej Visoraków.
  • Toa zaczynają szukać rozbitego Kamienia Makoki, by znaleźć Maskę Światła.
  • Toa Hordika nabywają Taran Bojowy Visoraków, którego używają jako tymczasowej bazy. Znajdują dowody słów Krahki, że nigdy nie mieli stać się Toa, co niszczy ich morale.
  • Avohkii zostaje znaleziona i zamknięta w kamieniu przez Onewę, ponieważ światło interesuje Visoraki.
  • Vakama decyduje się odwrócić od Toa Metru i sam uratować Matoran, ale zdaje sobie sprawę, że sam nigdy nic nie zdziała. Kiedy Roodaka oferuje mu stanowisko nowego komandora Visoraków i prawdopodobnie króla, zdaje sobie sprawę, że potrzebuje tego i przyłącza się do Visoraków.
  • Rahaga znajdują zwój w Wielkiej Świątyni, który ma wskazówki dotyczące lokalizacji Keetongu. Mówią one, by "Podążać za padającymi łzami, aż sięgną nieba".
  • Vakama wraca i niszczy Wielką Świątynię, po tym jak porozmawia z Norikiem i łapie innych Rahaga. Następnie zabiera ich do Sidoraka, jako dowód swej wierności i zostaje przyjęty na stanowisko lidera hordy Visorak.
  • Pozostali Toa i Norik podążają za rzeką, która zaczyna się wodospadem, by znaleźć Keetongu.
  • Znajdują koniec rzeki - wielka zamrożona struktura która wydaje się sięgać nieba. Znajdują Keetongu, który mówi im, że pomoże w ich misji. Postanawiają uratować Vakamę.
  • Jest wielka bitwa w Koloseum (Bitwa o Metru Nui).
  • Norik ratuje swych przyjaciół Rahaga i przyłączają się do Toa Hordika w bitwie.
Set Keetongu vs

Keetongu walczący z Roodaką i Sidorakiem

  • Roodaka unieszkodliwia Keetongu i przekonuje Sidoraka do zejścia na dół, by sprawdzić, czy Rahi jest martwy. Sidorak zostaje zabity przez Keetongu podczas bitwy, a Roodaka opuszcza go.
  • Matau walczy z Vakamą i ostatecznie nawraca Vakamę.
  • Vakama ujawnia swoją zmianę strony i rozkazuje Visorakom, by rozproszyły się. Zgadzają się, kiedy dowiadują się, że Roodaka zdradziła ich króla.
  • Roodaka absorbuje sześć Elementarnych Mocy, gdy Rhoptuka Toa trafiają w kamień na jej piersi . To uwalnia Teridaksa z Pieczęci Protodermis i Roodaka zostaje teleportowana przez niego z dala od miasta.
  • Toa Hordika zostają przemienieni przez Keetongu z powrotem w Toa Metru.
  • Toa opuszczają miasto sześcioma Sterowcami z Matoranami i ruszają na Mata Nui. Rahaga i Keetongu zaczynają odbudowywać miasto.
  • Vakama wraca, by odzyskać Vahi.
  • Vahi zostaje skradziona przez Voporaka, The Shadowed One i jego strażnika.
  • Vakama widzi wizję Teridaksa, mówiącą mu, by oddał mu Vahi. Vakama łamie wizję, po otrzymaniu innej wizji przyszłego Toa Krakuy, dzięki Kratanie.
  • Vakama łączy siły z Teridaksem, by odzyskać Vahi.
  • Vakama walczy z Sentrakh'iem, a Teridax walczy z Keetongu. Obaj wygrywają swe walki.
  • W wyniku walki pomiędzy Teridaksem, a The Shadowed One skrzydła Teridaksa zostają zniszczone, a TSO starzeje się o kilka tysięcy lat i ogłasza Wojnę Mrocznych Łowców i Bractwa Makuta.
  • Vakama odzyskuje Vahi, która stała się pomarańczowa, przez pobyt w wodzie i opuszcza Metru Nui.
  • Teridax zgadza się zostawić Matoran samych na jeden rok, po konfrontacji z Vakamą.
  • Toa Metru ukrywają Wielkie i Szlachetne Kanohi po całej Mata Nui.
  • Toa Metru oddają Moc Toa, by przebudzić Matoran i przemieniają się w Turaga.

Advertisement