FANDOM

"Pozostawione w spokoju, małe insekty są praktycznie niegroźne. Ale gdy rój jest wściekły, ścigają wroga przez pół miasta."
— Narrator, Poniżej Ciemności

Lotnik Ognisty
Noimage
Rahi
Status Nieznany
Moc Żadne
Lokalizacja Wszechświat Matoran (dawniej), Spherus Magna

Lotniki Ogniste to małe insekty Rahi.

Historia

Lotniki Ogniste zostały stworzone przez gatunek Makuta przy pomocy Wirusów i Zenergizowanej Protodermis jako jedne z Rahi zamieszkujące Wszechświat Matoran.

W Metru Nui roje Lotników były spotykane głównie w Ta-Metru.

Gdy Toa Metru przebywali w tunelach konserwacyjnych Archiwów, Rahi Krahka użyła swojej mocy zmiennokształtności by stać się Rahkshi Kontroli nad Insektami i przyzwać Ogniste Lotniki do zaatakowania Nokamy.

Gdy na Artidax przybyła grupa Brutaki, Roodaki, Barraki Takadoxa, Makuty Spiriaha, Vezona i Lariski, Spiriah wpadł w ruchome piaski. Roodaka zmutowała je w Ogniste Lotniki, uwalniając Makutę.

Po zniszczeniu Robota Wielkiego Ducha podczas Bitwy o Bara Magna, wiele Lotników przeniosło się z Wszechświata Matoran na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Rahi te podróżują w dużych rojach. Nie wyrządzają żadnej krzywdy, niesprowokowane. Jednakże, jeśli je się zaniepokoi, będą ścigać cel bardzo długo. Nazywane są Lotnikami Ognistymi, ponieważ ból odczuwalny po ukąszeniu jest porównywalny z byciem podpalonym.

Pojawienia