FANDOM

"Góra wie, co to gniew. Kiedy jest zła, miota śniegiem ze swoich szczytów i rozbija go w straszliwych miejscach. Dlatego medytujemy w spokoju."
— Lumi, Mata Nui Online Game II: Ostatnia Kronika

Lumi
Lumi
Matoranin
Klasa Ko-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Rzeźbiarz

Mata Nui: Pomocnik

Maska Jasno szara Hau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Lumi jest Ko-Matoraninem.

Biografia

Metru Nui

Niewiele jest znane z jego życia na Metru Nui. Żył i pracował w Ko-Metru. Został później schwytany i uśpiony w Sferze Matoran przez Vahki. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Lumi1

Lumi przed przebudową

Z powodu uśpienia, ciało Matoranina stało się słabsze i mniejsze. Lumi pomagał w budowie wioski Ko-Koro według instrukcji Turagi Nuju.

Często medytował na Górze Ihu. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Lumi został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Podczas Turnieju Kolhii, Hahli spotkała się z Ko-Matoraninem, a ten wyjaśnił jej Zasadę Spokoju.

Kiedy Rahkshi zaatakowały Ko-Koro, Lumi ewakuował się z wioski z resztą Matoran.

Powrót na Metru Nui

Lumi brał udział w konstrukcji łodzi, którymi Matoranie powrócili na wyspę Metru Nui. Tam pomagał w odbudowie miasta.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa, Lumi opuścił Wszechświat Matoran i wraz z innymi zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Ciekawostki

  • Jego imię pochodzi z języka fińskiego i oznacza śnieg.

Pojawienia