FANDOM

"Dobrze jest znów iść z tobą na wyprawę! Myślałam, że Nokama nigdy nie wypuści mnie z wioski..."
— Macku do Takuy, Mata Nui Online Game
Macku
MNOGII Macku
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Przewodniczka wycieczek (Metru Nui)
Zawodniczka Ngalawa; pomocniczka Turagi; zawodniczka Kolhii (Mata Nui)
Maska Szlachetna Huna
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Macku (dawniej Maku) to odważna i przyjacielska Ga-Matoranka z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui, w przeciwieństwie do innych Ga-Matoranek, Maku nie była zbytnio zainteresowana pobieraniem nauk w szkołach Ga-Metru ani objęciem posady nauczycielki. Świetnie znała się na żegludze i za pozwoleniem Turagi Dume prowadziła własne przedsiębiorstwo, nazwane "Kajaki Maku", które oferowało wodne wycieczki wzdłuż wybrzeża Metru Nui. To właśnie ona odkryła Żółwie Dermis, i kiedy Dume chciał wytępić te Rahi, Maku wraz z Nokamą przekonały go, by tego nie robił.

Choć oficjalnie nie była studentką, Maku uczestniczyła w jednej z lekcji Nokamy. Na własne oczy była świadkiem przybycia Toa Mangai Lhikana, który wręczył nauczycielce Kamień Toa.

Na krótko przed Wielkim Kataklizmem Maku została uwięziona w Sferze Matoran przez Vahki z rozkazu Makuty Teridaxa, podającego się za Turagę Dume. Po pokonaniu Makuty, Maku wraz z innymi uwięzionymi Matoranami została przetransportowana przez Toa Metru na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Set Macku

Maku na Mata Nui

Ze względu na działanie Sfery Matoran, Maku stała się mniejsza i słabsza. Brała udział w budowie Ga-Koro pod przewodnictwem Turagi Nokamy, używając części Sterowców, których Toa Metru użyli, by przetransportować Matoran na Mata Nui. Kiedy poznała Hukiego, ten szybko stał się dla niej bliskim przyjacielem i Macku nieustannie próbowała wyrwać się z wioski, byleby tylko się z nim zobaczyć, co często denerwowało Turagę Nokamę. Lecz nawet mimo tego, Macku została prawą ręką liderki wioski.

500 lat po Wielkim Kataklizmie Maku i Marka przekonały Amayę do dołączenia do klubu wioślarskiego założonego przez Kai. Kiedy Kałamarnica z Wielkiej Świątyni zaatakowała ich łódkę, Matorankom udało się ją przepędzić, lecz wtedy Rahi skierowało się w stronę Ga-Koro. Amaya związała macki Kałamarnicy próbując ją zatrzymać, a Maku uratowała przyjaciółkę, kiedy ta straciła przytomność. Później odzyskała maskę Marki, która przepadła po ataku bestii.

Niedługo potem Maku spotkała Takuę szukającego Kamieni Toa. Choć była uznawana za czempiona w wyścigach łódek Ngalawa, Takule jednak udało się ją pokonać.

Później, razem z Onepu, Jallerem, Hewkiim, Kongu i Matoro wyruszyła na zawody w rzucaniu dyskiem. Na swej drodze Matoranie spotkali niespodziewanie skorpiona Nui-Jaga. Matoranom udało się zapędzić Rahi w pułapkę, a następnie utworzyli oni Matoran Nui i pokonali stwora.

Kiedy wioska Maku została zaatakowana przez zainfekowaną Tarakavę, Matoranka uciekła i poprosiła Takuę o pomoc. Kiedy ten przybył do Ga-Koro ocenić zniszczenia, Maku poszła szukać Gali. Odnalazła ją, lecz kiedy wróciła do Ga-Koro, Nokama skarciła ją za opuszczanie wioski bez jej wiedzy i zakazała jej dalszego wychodzenia poza Ga-Koro. Maku spędzała w wiosce całe dnie, nudząc się, i bardzo się przeraziła na wieść o epidemii w Po-Koro, martwiąc się, czy Hewkii został zarażony. Odetchnęła z ulgą, kiedy dowiedziała się, że przyjacielowi udało się wyzdrowieć.

Ponownie spotkała Takuę, kiedy ten poprosił ją o dołączenie do Kompanii Kronikarza. Maku pomogła drużynie przeprawiając ją przez Wodospad Naho, później brała udział w obronie Kini-Nui przed zainfekowanymi Rahi.

BOA Huki and Maku

Maku i Huki w Ga-Koro

Podczas inwazji Bohroków, Maku patrolowała wody Jeziora Naho w swojej łódce. Kiedy rój Pahraków zaatakował jej wioskę, Matoranka omal nie zginęła, próbując zniszczyć drogę wiodącą do Ga-Koro, jednak została uratowana przez Hukiego, który był nieopodal z powodu ewakuacji Po-Matoran z Po-Koro po ataku Bohroków na osadę. Maku i Kotu uratowały też dwóch pilotów Boxorów, kiedy maszyny wpadły do wody podczas walki z Bohrokami. Jednakże Bohrokom mimo wszystko udało się dotrzeć do Ga-Koro. Maku stanęła do walki, broniąc wioski, nim Bahrag zostały pokonane przez Toa Mata, a Bohroki dezaktywowane.

W podzięce za uratowanie jej życia, Maku nauczyła Hukiego pływać. Mimo jego narzekań, Matoranin był wdzięczny przyjaciółce za te lekcje kiedy został Toa Mahri. Po pokonaniu Bohrok-Kal, Maku została przebudowana w silniejszą, zwinniejszą formę i zmieniła swoje imię z "Maku" na "Macku" podczas Dnia Imion. Czas jaki spędziła ze swoim po-matorańskim przyjacielem sprawił, że stała się znakomitym graczem Kolhii i została przyjęta do drużyny Ga-Koro, w której grała razem z Hahli i zwyciężyła w turnieju organizowanym w Ta-Koro. Została stamtąd ewakuowana przez Toa Nuva po ataku Rahkshi.

Macku

Macku po przebudowie

Macku pomagała przy konstrukcji Łodzi, na których potem wraz z resztą Matoran powróciła na Metru Nui, by odbudować ojczyste miasto.

Panowanie Teridaxa

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad całym Wszechświatem Matoran, Macku wdała się w walkę z kilkoma Exo-Toa i została ranna, lecz w końcu udało jej się uciec.

Po odnalezieniu Toa Tuyet, wysłała specjalny sygnał do Hafu i Kapury, nakazując im przybyć do niestrzeżonej części Archiwów. Niedługo potem zjawił się Kapura i razem z Macku czekał na nadejście Hafu. Kiedy Po-Matoranin się zjawił, Macku zaprowadziła dwójkę do Tuyet, a ta pokazała im Kamień Nui i zaoferowała swoją pomoc. Niedługo potem Macku wróciła na powierzchnię.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa, Macku wraz z resztą istot Wszechświata Matoran zamieszkała na odrodzonej Spherus Magna.

Alternatywne wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

W tym alternatywnym wszechświecie, gdzie Mata Nui nigdy nie został zbudowany, Macku stała się Toa Wody i spotkała Vultraza oraz Mazekę przybyłych z głównego wymiaru.

Alternatywny Wszechświat Królestwa

Kiedy Takanuva przybył do tego alternatywnego wszechświata, Macku była pierwszą osobą, którą napotkał. Ta jednak go nie poznała i zaprowadziła do Axonna sprawdzić, czy nie jest on Makutą w przebraniu. Na miejscu Axonn oznajmił, że Takanuva naprawdę jest Toa. Później Takanuva spytał Macku, gdzie może może znaleźć Jallera, a ta kazała mu iść do Wielkiego Pieca.

Cechy i umiejętności

MoL Matoran Macku

Macku w Masce Światła

Macku jest pomocna, odważna i żądna przygód, chociaż jej ciągłe wymykanie się z wioski w poszukiwaniu wrażeń często denerwowało Turagę Nokamę. Jest blisko zaprzyjaźniona z Hewkiim. Świetnie gra w Kolhii.

Jak inne Ga-Matoranki, Macku pływa lepiej od Matoran z innych plemion i potrafi wytrzymać od nich więcej czasu pod wodą.

Informacje o zestawie

Macku została wydana w 2001 roku jako mały zestaw, dołączany do posiłków Happy Meal w sieci restauracji McDonald's. Miała Bambusowy Dysk Kanoka i składała się z 8 części.

Artykuł o zestawie 1390 Maku na Legopedii.

Macku po przebudowie została wydana w 2003 roku. Miała sprzęt do gry w Kolhii i składała się z 25 części.

Artykuł o zestawie 8586 Macku na Legopedii.

Ciekawostki

  • Macku posiada w domu pluszoewgo Hewkiiego oraz plakat, na którym widnieje Matoranin.
  • Na Metru Nui Macku udało się ujarzmić i ujeżdżać Brzytworyba.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Promocyjne

Kroniki

Opowiadania

Krótkie historie

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Płyty CD

Linki zewnętrzne