FANDOM

"Bohrok-Kal wzniósł swoje zielonkawe, metalowe tarcze.
- Żadna prędkość nie uratuje cię przed moją magnetyczną potęgą - powiedział chłodno, gdy fala mocy wystrzeliła z powierzchni tarcz. Lewa został zatrzymany w miejscu tak szybko, że niemal się przewrócił.
"
— Narrator, Zemsta Makuty
Magnetyzm
Gahlok-Kal Powers
Moc Żywiołu
Prefiks Matoran Fa-
Powiązane kolory Główny: Stalowoszary
Drugorzędny: Czarny

Magnetyzm to moc żywiołu.

Charakterystyka

Wszechświat Matoran

We Wszechświecie Matoran Magnetyzm często reprezentowano za pomocą matorańskiego przedrostka "Fa-" oraz kolorów stalowoszarego i czarnego.

Matoran

  • Fa-Matoranie reprezentują żywioł Magnetyzmu. Posiadają również małe pokłady jego energii, która obdarowuje ich lepszą orientacją w terenie niż u innych Matoran oraz wewnętrznym kompasem. Wszyscy Matoranie, Toa i Turaga Magnetyzmu to mężczyźni.
  • Toa Magnetyzmu posiadają moc żywiołu Magnetyzmu, co pozwala im tworzyć, wchłaniać i kontrolować magnetyzm. Ograniczeni są jedynie przez zasoby energii żywiołu, które muszą regenerować po ich stracie.
  • Turaga Magnetyzmu posiadają małe pokłady energii Magnetyzmu.

Bohrok

  • Gahlok-Kal miał szeroki zakres mocy Magnetyzmu.

Makuta

  • Rahkshi i Kraata Magnetyzmu mają ograniczone moce Magnetyzmu.
  • Makuta, mając dostęp do mocy Kraata, również mieli ograniczone moce Magnetyzmu.

Skakdi

  • Skakdi Magnetyzmu mogą używać swojej mocy tylko, gdy współpracują z innym Skakdi, albo gdy dzierżą broń, która pozwala im przewodzić moc Magnetyzmu samodzielnie.

Przykłady użycia

Comic Magnetism

Gahlok-Kal magnetyzuje Lewę

  • Wytwarzanie magnetyzmu
  • Manipulowanie magnetyczną energią
    • Kontrolowanie metalu poprzez siły magnetyczne
    • Kontrolowanie magnetyzmu w celu osiągnięcia ograniczonej zdolności lotu
  • Wchłanianie magnetyzmu
  • Uwalnianie Nova Blastu Magnetyzmu (jedynie Toa)

Połączenia

  • Dowolna szóstka Toa - tak długo jak każde z nich dzierży inny żywioł, a Światło i Cień nie są użyte jednocześnie - może stworzyć klatkę Protodermis. Istoty inne niż Toa czy Krahka nie mogą połączyć mocy, by stworzyć taką pieczęć.

Użytkownicy

Toa Pohatu with Magnetized Mahi

Mahi dotknięte magnetyczną mocą Gahloka-Kal

Wszyscy poniżej mają bądź mieli moc Magnetyzmu, albo przynajmniej jedną z jej pod-mocy:

Ciekawostki

  • Ponieważ mogli stanowić zagrożenie dla pancerzy Makuta, Bractwo Makuta zabiło większość Toa Magnetyzmu i czujnie pilnowało Fa-Matoran. W czasie inwazji Makuta na Karda Nui żył jeszcze co najmniej jeden Toa Magnetyzmu.
  • Przedrostek "Fa-" pochodzi od nazwiska Michaela Faradaya, angielskiego naukowca, który przyczynił się do rozwoju badań nad polem elektromagnetycznym.