FANDOM

"Jak można iść w milciszy przez Dżunglę? Taku gwizgoczą, Fikou świerkają, drzewa bębniosą skowycie wiatru, wszystko wokół jest nieustanną pieśniowieścią lasu, rankiem, w południe i w nocy! Obowiązkiem wszystkich Le-Matoran jest zjednoczyć te głosy w muzyce."
— Makani, Ostatnia Kronika
Makani
Makani
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Muzyk (Mata Nui)
Maska Szlachetna Matatu
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Makani to Le-Matoranin pochodzący z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Przed Wielkim Kataklizmem Makani żył i pracował w Le-Metru. Został pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa i uśpiony w Sferze Matoran. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Makani

Makani na Mata Nui

Z powodu uśpienia ciało Makaniego stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau. Został jednym z muzyków i śpiewaków wioski Powietrza. Jego ulubionym instrumentem była le-korańska trąbka, a najlepszym przyjacielem Sanso. Praca Makaniego polegała na witaniu gości przechodzących przez bramy. W czasie Wielkiej Wojny z Makutą, Makani i inni Le-Matoranie zostali zaatakowani przez Nui-Rama, lecz uratował ich Onua z pomocą ocalałych Matoran Powietrza.

Podczas ataku Bohroków Makani stracił swoją maskę i została ona zastąpiona przez Krana. Po zwycięstwie Boxorów, wszyscy Matoranie odzyskali swoje Kanohi. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Makani został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Makani pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie powrócili na Metru Nui po porażce Makuty z rąk Takanuvy. Makani pomagał także w odbudowie miasta do czasu, gdy Matoran wyręczyła Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie o Bara Magna Makani wraz z resztą istot zamieszkujących Wszechświat Matoran wyemigrował na zespoloną na nowo planetę Spherus Magna.

Pojawienia