FANDOM

Makani
Makani
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznana
Mata Nui: Muzyk
Maska Matatu
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Makani to Le-Matoranin. Jeden z muzyków i śpiewaków Le-Koro. Jego ulubionym instrumentem do dzisiaj jest Le-Koriańska trąbka. Jego najlepszy przyjaciel to Sanso.

Biografia

Metru Nui

Przed Wielkim Kataklizmem, Makani żył i pracował w Le-Metru. Został pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa i uśpiony w Sferze Matoran. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Makani

Makani na Mata Nui

Z powodu uśpienia, ciało Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau.

Makani był muzykiem w Le-Koro, jego praca polegała na witaniu gości przechodzących przez bramy. W czasie wojny z Makutą, Makani i inni Le-Matoranie zostali zaatakowani przez Nui-Rama, lecz uratował ich Onua z pomocą pozostałych Matoran Powietrza.

Podczas ataku Bohroków, Makani stracił swoją maskę i została ona zastąpiona przez Krana. Po zwycięstwie Boxorów, wszyscy Matoranie odzyskali swoje Kanohi. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Makani został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Makani pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się na swoją rodzinna wyspę, Metru Nui. Pomagał w odbudowie miasta do czasu, gdy wyręczyła Matoran Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie na Bara Magna, Makani wraz z resztą istot zamieszkujących Wszechświat Matoran wyemigrował na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Pojawienia