FANDOM

"Ale prawda jest taka, że znalazłem Makuta którego najchętniej posiekałbym na plasterki. Wskazał mi właściwy kierunek... a w zamian, nie rozerwałem go na części."
— Makuta Miserix, Mieszkańcy Mroku
Makuta ze Steltu
Noimage
Makuta
Przydzielony Region Stelt
Maska Nieznana
Narzędzia Nieznane
Status Martwy
Wymowa N/A

Makuta ze Steltu był członkiem Bractwa Makuta.

Biografia

Wielki Duch Mata Nui stworzył Makuta 100 000 lat temu używając basenu substancji znanej jako Antidermis, zlokalizowanego na jednej z Południowych Wysp Wszechświata Matoran. Podobnie jak inni Makuta, dostał zadanie tworzenia Rahi, które miały zapełnić wszechświat.

Po Wojnie Domowej Matoran na Metru Nui, Makuta został przydzielony przez Miserixa do czuwania nad wyspą Stelt.

Teridax zwołał spotkanie, na którym ujawnił swój plan i przejął dowództwo, pokonując poprzedniego przywódcę. Makuta ze Steltu stanął po jego stronie, unikając czystki członków, którzy stanęli po stronie Miserixa.

W pewnym czasie Makuta wyewoluowali ze swych biomechanicznych form, stając się gazem Antidermis uwięzionym w pancerzu. Teridax nakazał Duchom Nynrah zmodyfikować zbroję Makuta, by dostosować ich do funkcjonowania w nowym stanie ewolucyjnym.

Jakiś czas później, Sidorak spotkał się z Makutą ze Steltu, prosząc, by ten przeprowadził kilka eksperymentów na przywódcy jego klanu, Voporaku. Makuta wykorzystał kilka mutagenicznych substancji, by przemienić Voporaka w istotę wrażliwą na zmiany czasowe, jako środek ostrożności, na wypadek, gdyby kiedykolwiek miała powstać Maska Czasu. Makuta ze Steltu wysłał później Voporaka do Mrocznych Łowców, by tam nauczył się dyscypliny.

Kiedy Wielki Kataklizm uderzył w Wszechświat Matoran, Makuta ze Steltu był na Destral. Forteca zawaliła się podczas trzęsienia ziemi, uszkadzając zbroję Makuty, powodując wyciek jego esencji w powietrze. Mutran i Chirox byli w stanie przekonać go do wejścia do ciała Exo-Toa do czasu, aż zbroja nie zostanie naprawiona.

W późniejszym czasie Makuta ze Steltu walczył z Conjurerem, który próbował wchłonąć jego moc, z wykorzystaniem swego Rhotuka. Intryga zawiodła i moc przeciążyła systemy Mrocznego Łowcy.

Później, na Stelcie, Makuta został odnaleziony przez Miserixa, który zagroził mu rozerwaniem na strzępy, jeśli nie wskaże mu lokalizacji Teridaxa. Makuta wskazał więc swojemu byłem przywódcy drogę do Procesora Rdzenia, sądząc, że ten go oszczędzi. Miserix jednak zaabsorbował go do swego ciała, zabijając w procesie.

Umiejętności

Jak wszyscy Makuta, Makuta ze Steltu posiadał 42 moce Kraata, wraz z telepatią, mocą żywiołu Cienia i zdolnością do zmiany kształtu.

Pojawienia

Książki Online

Przewodniki

Historie