FANDOM

Mamuk
Mamuk
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Ognia
Broń Ogniste Miecze, Miotacz Ognia
Status Martwy
Miejsce pobytu Okoto

Mamuk to dawny Obrońca Ognia z Okoto.

Biografia

Mamuk urodził się jako syn poprzedniego Obrońcy Ognia, od którego otrzymał Maskę Obrońcy Ognia, Ogniste Miecze i Miotacz Ognia. Potem, już jako Obrońca, strzegł Okotan ze swojego plemienia przed różnymi zagrożeniami.

Podczas organizowanego na Okoto Festiwalu Masek, Mamuk i pozostali Obrońcy przybyli do Miasta Twórców Masek na spotkanie z Ekimu, Makutą i ludem Okoto. Po zakończonych uroczystościach, Ekimu wezwał Obrońców do Wielkiej Kuźni, gdzie pokazał im wzmocnione Maski Mocy, wykute z Kryształów Żywiołów. Jego brat, Makuta, również pragnął zaprezentować coś Obrońcom i pokazał im wykute przez siebie maski, łączące w sobie kilka mocy. Podczas demonstracji działania Maski Ścinania Drzew doszło jednak do pożaru. Po opanowaniu sytuacji, Ekimu skarcił brata za złamanie świętego prawa, zabraniającego łączyć mocy przy wykuwaniu masek.

Kiedy Ekimu i Obrońcom na niebie objawiły się Istoty Żywiołów, Twórca Masek zabrał Obrońców do Świątyni Czasu, gdzie użył Maski Czasu do ujrzenia wizji przyszłości. Zobaczył w niej straszliwy kataklizm i nadejście legendarnych bohaterów. Kiedy się ocknął, w świątyni niespodziewanie pojawił się Uxar, Istota Dżungli, i wręczył Ekimu Kryształ Dżungli. Twórca Masek wysłał następnie Obrońców, by zdobyli pozostałe kryształy.

Mamuk przybył do Regionu Ognia i otrzymał Kryształ Ognia od Ikira. Kiedy Obrońcy dostarczyli Ekimu kryształy, spotkali się z nim w Wielkiej Kuźni, a ten pokazał im wykute Złote Maski Mocy dla bohaterów z przepowiedni. Zauważywszy, że jego brat nadal pracował nad łączeniem mocy w maskach i obawiając się, że wykuł on Zakazaną Maskę, Ekimu zabrał Obrońców do Stolicy w Regionie Kamienia. Tam, Obrońcy byli świadkami przywdziania przez Makutę złowrogiej maski oraz walki pomiędzy nim a Ekimu. Strącenie maski z twarzy Makuty wywołało kataklizm obejmujący całą wyspę, przeniosło Stolicę do Królestwa Cieni i rzuciło Ekimu w wieczny sen. Niedługo potem, Obrońcy odnaleźli pozbawione maski ciało Ekimu i usłyszeli szeptaną przezeń Przepowiednię Bohaterów.

Obrońcy zabrali ciało Ekimu do Miasta Twórców Masek i złożyli je w grobowcu. Złote Maski Jedności zostały przekazane Istotom Żywiołów, Mamuk natomiast ukrył Złotą Maskę Ognia w świątyni w Regionie Ognia.

Mamuk następnie bronił Okotan w walce z nawiedzającymi wyspę siłami zła przez kolejne lata, do momentu jego śmierci.

Cechy i umiejętności

Mamuk posiadał ogromną wiedzę i doświadczenie, których używał w obronie Okotan.

Maska i bronie

Mamuk przywdziewał Maskę Obrońcy Ognia, którą wykuł dla niego Ekimu. Na jego uzbrojenie składały się Ogniste Miecze i Miotacz Ognia.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Powieści graficzne

Animacje

Zobacz też