Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"W Ga-Koro dążymy do Czystości. Naszą pracą jest utrzymanie otaczających nas wód nieskazitelnie czystych. Jeśli twój umysł jest równie nieskazitelny, możesz otrzymywać Wizje, jak Turaga Nokama i Toa Gali. Co ważniejsze, Czystość daje Ga-Matorankom wielką Szybkość!"
— Marka, Ostatnia Kronika
Marka
Marka
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Szkutniczka (Mata Nui)
Maska Hau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Marka to Ga-Matoranka pochodząca z Metru Nui.

Biografia[]

Metru Nui[]

Marka CGI

Marka na Metru Nui

Marka żyła i pracowała w Ga-Metru. Pomogła Toa Metru Nokamie odnaleźć zagubioną Vhisolę. Powiedziała Toa, że straszny pająk uwięził Matorankę na szczycie budynku.

Jakiś czas później została pojmana przez Vahki i umieszczona w Kapsulniku. Uratowali ją Toa Metru i przebudzili na plaży Ga-Wahi po Wielkim Kataklizmie.

Mata Nui[]

Ciało Marki stało się mniejsze i słabsze na skutek uśpienia. Pomagała w budowie wioski Ga-Koro pod instrukcjami Turagi Nokamy.

Marka była główną szkutniczką w Ga-Koro. Jej pomocnicą była Shasa, która często przynosiła jej sznury i płótna do stoczni. Pewnego razu Marka namówiła Amayę na dołączenie do klubu wioślarskiego. Podczas przepływu łodzią z Amayą, Macku i Kai, została porwana przez Kałamarnicę z Wielkiej Świątyni, lecz jej towarzyszki uratowały ją przed Rahi. Marka straciła jednakże na pewien czas swoją Kanohi Hau, którą odzyskała później Macku.

MNOG Marka

Marka na Mata Nui

Marka została uwięziona w zatopionej chacie z innymi Ga-Matorankami podczas ataku Tarakavy. Później została uwolniona przez Takuę i była światkiem walki Gali z Rahi. Potem broniła także Ga-Koro przed Pahrakami. Po klęsce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva Marka przebudowała swoje ciało w silniejszą i zręczniejszą formę.

Ga-Matoranka zajmowała się Czystością, jedną z sześciu Zasad Mata Nui. Kiedy odkryła, że Hahli interesuje ta Zasada, podarowała jej Talizman Czystości.

Powrót na Metru Nui[]

Marka pomogła w konstrukcji łodzi umożliwiających powrót Matoran na Metru Nui po walce Takanuvy z Makutą Teridaxem. Pomagała także w odbudowie miasta do czasu użycia Włóczni Artakhi.

Spherus Magna[]

Po śmierci Teridaxa w bitwie na Bara Magna i zespoleniu Spherus Magna, Marka zamieszkała na odrodzonej planecie.

Pojawienia[]

Książki Online Multimedia

Powieści

Opowiadania

Gry online

Płyty CD

Advertisement