FANDOM

"Wtedy wielka głowa wyłoniła się z parującej rtęci. Makuta? Nie, to nie był mroczny - przynajmniej nie w całości. To była scalona twarz Takanuvy i Makuty - pół Maska Światła, pół Maska Cieni."
— Narrator, Maska Światła
Maska Światła i Cienia
Kravohi
Kanohi
Tytuł Maska Światła i Cienia
Moce Światło i Cień
Zaufanie i Gniew
Zrozumienie i Strach
Dyski Żadne
Posiadacze Takutanuva (dawniej)

Wielka Maska Światła i Cienia była Kanohi stworzoną z połączenia Avohkii i Kraahkan.

Maska ta powstała, gdy Avohkii i Kraahkan zostały zanurzone w Zenergizowanej Protodermis, wraz z ich użytkownikami - Toa Takanuvą i Makutą Teridaxem - którzy starli się w walce. Gdy Takutanuva został rozdzielony z powrotem na Takanuvę i Teridaxa po zmiażdżeniu przez wrota, Maska Światła i Cienia również rozdzieliła się na Maskę Światła i Maskę Cieni.

Moce

Ponieważ była połączeniem Avohkii i Kraahkan, Maska Światła i Cienia obdarowywała użytkownika mocami obu masek - Światłem i Cieniem, zaufaniem i gniewem oraz zrozumieniem i strachem. Maska była w stanie wyczuć moralne pokłady Światła i Cienia wewnątrz istot. Choć maska posiadała moc żywiołu, nie wzmacniała żadnych istniejących mocy Światła i Cienia, które Takutanuva posiadał.

Użytkownicy

Ciekawostka

  • W filmie BIONICLE: Maska Światła maska jest na wpół Avohkii, na wpół Kraahkan, przy czym Avohkii częściowo przejmuje środek. W zestawie Takutanuvy z kolei jako maskę użyto po prostu Kraahkan. W BIONICLE: The Game maska Takutanuvy wygląda jak ogromna Avohkii - gra jednak jest uznawana za niekanoniczną.