Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Noszona przezeń Maska była najwykwintniejszą rzeczą, jaką kiedykolwiek widziano - więcej niż tylko Kanohi, to było prawdziwe dzieło sztuki. Metaliczną Protodermis, z której ją wykuto, uformowano w skomplikowane wzory odzwierciedlające multum kultur rozkwitłych we Wszechświecie Matoran. Oczodoły były kanciaste i szpiczaste, nadając jej nosicielowi powiewu zarówno mądrości, jak i niejasnego poczucia grozy."
— Narrator, Władanie Cieni
Maska Kreacji
Maska Kreacji G1
Kanohi
Tytuł Maska Kreacji
Moce Tworzenie wizji gotowego przedmiotu lub instrukcji, jak go stworzyć
Kreacja właśnie wyobrażanego sobie przedmiotu
Dyski Żaden
Posiadacze Artakha

Legendarna Maska Kreacji to Kanohi, której posiadaczem jest Artakha. To jedna z trzech najpotężniejszych masek stworzonych we Wszechświecie Matoran. Została wykuta w różnych stylach i pokryta licznymi runami, aby odzwierciedlić różnorodność kultur panującą we Wszechświecie Matoran.

Historia[]

Maska Kreacji została wykuta przez Wielkie Istoty, w tym przez Heremusa, z metalicznej Protodermis, po czym stała się obiektem rywalizacji między ich dwoma najwcześniejszymi tworami: Artakhą i Karzahnim. Spór wygrał Artakha, który wykorzystał Maskę Kreacji do pomocy przy tworzeniu wielu swoich dzieł. 

Moce[]

Maska Kreacji pozwala jej użytkownikowi wyobrazić sobie gotowy przedmiot i dowiedzieć się, jak go stworzyć. Potrafi też zmaterializować obiekt, jeżeli jej posiadacz wie, w jaki sposób ma on zostać wykonany.

Kanohi ta jest jedną z trzech najpotężniejszych istniejących masek. Jeżeli Maska Kreacji zostałaby zniszczona wewnątrz Wszechświata Matoran, istoty przebywające w środku straciłyby zdolność kreatywnego myślenia. Niemożliwym jest stworzenie wersji Wielkiej, Szlachetnej lub matorańskiej tej Kanohi, ponieważ jako słabsza maska, nie mogłaby pomieścić w sobie tak wielkiej mocy.

Kanohi Vahi, Ignika i Maska Kreacji są na tym samym poziomie mocy, ponieważ Czas, Życie oraz Kreacja są tak samo ważnymi, fundamentalnymi siłami działającymi na Wszechświat Matoran.

Ciekawostki[]

  • Tylko Wielkie Istoty wiedzą, jak stworzyć kolejną Maskę Kreacji.
  • Wygląd Maski Kreacji został zaprojektowany przez użytkownika forum TTV Message Boards o nicku Perp3tual, który zajął pierwsze miejsce w konkursie organizowanym na forum, a jego praca graficzna przedstawiająca Artakhę z Maską Kreacji została uznana za kanoniczną za pozwoleniem Grega Farshteya.

Advertisement