FANDOM

"Jego Maska była najbardziej ozdobną rzeczą, jaką ktoś kiedykolwiek widział - więcej niż tylko Kanohi, to było prawdziwe dzieło sztuki. Metaliczna Protodermis, z której została wykuta Maska, została uformowana w skomplikowane wzory i style, z których każdy odzwierciedlał jedną z wielu kultur, które rozwinęły się we Wszechświecie Matoran. Oczodoły były kanciaste i szpiczaste, dodając jej nosicielowi powiewu zarówno mądrości, jak i niejasnego poczucia grozy."
— Narrator, Władanie Cieni

Maska Kreacji
Noimage
Kanohi
Tytuł Maska Kreacji
Moce Tworzenie wizji gotowego przedmiotu lub instrukcji, jak go stworzyć
Kreacja właśnie wyobrażanego sobie przedmiotu
Dyski Żaden
Posiadacze Artakha

Legendarna Maska Kreacji to Kanohi, której posiadaczem jest Artakha To jedna z trzech najpotężniejszych masek stworzonych we Wszechświecie Matoran. Została wykuta w różnych stylach, aby odzwierciedlić różnorodność kultur panującą we Wszechświecie Matoran.

Historia

Maska Kreacji została wykuta przez Wielkie Istoty, w tym przez Heremusa, z metalicznej Protodermis, po czym stała się obiektem rywalizacji między ich dwoma najwcześniejszymi tworami: Artakhą i Karzahnim. Spór wygrał Artakha, który wykorzystał Maskę Kreacji do pomocy przy tworzeniu wielu swoich dzieł. 

Moce

Maska Kreacji pozwala jej użytkownikowi wyobrazić sobie gotowy przedmiot i dowiedzieć się, jak go wykonać. Potrafi też stworzyć obiekt, jeżeli jej posiadacz wie, w jaki sposób ma on zostać wykonany.

Kanohi ta jest jedną z trzech najpotężniejszych istniejących masek. Jeżeli Maska Kreacji zostałaby zniszczona wewnątrz Wszechświata Matoran, istoty przebywające wewnątrz jego straciłby zdolność do kreatywnego myślenia. Niemożliwym jest stworzenie wersji Wielkiej, Szlachetnej lub matorańskiej tej Kanohi, ponieważ jako słabsza maska, nie mogłaby pomieścić w sobie tak wielkiej mocy.

Kanohi Vahi, Ignika i Maska Kreacji są na tym samym poziomie mocy, ponieważ Czas, Życie oraz Kreacja są tak samo ważnymi, fundamentalnymi siłami działającymi na Wszechświat Matoran.

Ciekawostki

  • Tylko Wielkie Istoty wiedzą, jak stworzyć kolejną Maskę Kreacji.