FANDOM

"Z pomocą Obrońców, Toa odnaleźli Maski Mocy, włożyli je i spełniło się mityczne proroctwo. Poczuli w sobie moc. Poczuli siłę, która od wieków krążyła w ich żyłach."
Narmoto, U Zarania Legendy

Maski Mocy
TV Masks of Power
Obiekt
Użytkownicy Obrońcy, Toa, Twórcy Masek, Okotanie
Lokalizacja Okoto
Funkcje Zapewnienie mocy swoim nosicielom
Status W użyciu

Maski Mocy to obiekty, które obdarowują mocą swych nosicieli.

Historia

Maski Mocy od wieków były wykuwane dla mieszkańców wyspy Okoto przez Twórców Masek, braci Ekimu i Makutę, noszących odpowiednio Maskę Kreacji i Maskę Kontroli. Najstarszą znaną maską była Maska Czasu, która według legend powstała jeszcze przed stworzeniem świata. Starożytne prawo głosiło, że Maski Mocy nigdy nie mogą zawierać więcej niż moc jednego Żywiołu, inaczej stałyby się zbyt potężne i niebezpieczne.

Kryształy Żywiołów

Kryształy Żywiołów

Po tym, jak Ekimu otrzymał Kryształy Żywiołów od sześciu legendarnych Istot, ulepszył wykuwane przez siebie maski i wręczył je Obrońcom. Jego brat również pracował nad udoskonaleniem swoich wyrobów, tworząc hybrydowe maski, te jednak były zbyt trudne do kontrolowania przez Okotan. Ci preferowali maski Ekimu, co przez lata wywoływało u Makuty narastającą zazdrość.

Po ujrzeniu wizji Toa, Ekimu wykuł dla nich sześć Złotych Masek Mocy, zapewniających pełen dostęp do ich ukrytej mocy żywiołu. W tym samym czasie Makuta stworzył Maskę Ostatecznej Mocy, łączącą w sobie moc wszystkich sześciu żywiołów, łamiąc tym samym święte prawo. Gdy ta przejęła kontrolę nad swym Twórcą, Ekimu strącił Maskę z twarzy Makuty, co wytworzyło potężną falę uderzeniową, która rozrzuciła maski braci i Toa po całej wyspie, wysłała Makutę i Stolicę do kieszonkowego wymiaru, a Okoto podzieliła na sześć zdominowanych przez żywioły regionów.

Po tych wydarzeniach, Obrońcy odnaleźli Złote Maski Mocy i ukryli je w świątyniach, Istoty Żywiołów ukryły Maskę Kontroli w Labiryncie Kontroli, Maska Kreacji została umieszczona na podeście przed wejściem do Miasta Twórców Masek, a los Maski Ostatecznej Mocy pozostał nieznany.

Tysiące lat później, Obrońcy wezwali na Okoto szóstkę Toa, gdy wyspę zaczęły nękać Pająki Śmierci, mogące zająć miejsce maski innej istoty i przejąć nad nią kontrolę. Pająkami dowodził Lord Pająków Śmierci, dzierżący Złotą Maskę Pająków Śmierci. Z pomocą Obrońców, Toa odnaleźli przeznaczone im Złote Maski Mocy i z uzyskaną potęgą wkroczyli do Miasta Twórców Masek, przebudzili Ekimu i odzyskali skradzioną przez Kultę Maskę Kreacji. W walce ich maski zostały jednak zniszczone, toteż Ekimu wykuł dla nich sześć nowych masek, znanych jako Maski Jedności, telepatycznie połączonych z Istotami Żywiołów.

Następnie Toa wyruszyli na poszukiwania Złotych Masek Jedności, ukrytych po całym Okoto. Po ich odnalezieniu, wyruszyli, by odzyskać Maskę Kontroli, skradzioną potem przez Umaraka. Po przywdzianiu dawnej maski Makuty, Umarak rozpoczął odzyskiwanie sześciu fragmentów Maski Ostatecznej Mocy, których ostatecznie użył do otwarcia wrót do Królestwa Cieni. Po zamknięciu portalu przez Toa, zarówno Maska Kontroli jak i Maska Ostatecznej Mocy zostały utracone - najpewniej bezpowrotnie.

Po zapanowaniu pokoju na Okoto, Ekimu wciąż wykuwa nowe Maski Mocy dla mieszkańców.

Maski

Twórcy Masek

MaskaKreacji MaskaKontroli Mask of Ultimate Power CG
Maska Kreacji
Maska Kontroli
Maska Ostatecznej Mocy

Obrońcy

Maski Obrońców są przekazywane przywódcom wiosek z pokolenia na pokolenie. Są dwukolorowe, co wyróżnia je wśród zwykłych Masek osadników. Pozwalają wpływać na krajobraz Okoto.

Protector of Fire Mask Protector of Ice Mask Protector of Earth Mask Protector of Jungle Mask Protector of Stone Mask Protector of Water Mask
Maska Obrońcy Ognia
Maska Obrońcy Lodu
Maska Obrońcy Ziemi
Maska Obrońcy Dżungli
Maska Obrońcy Kamienia
Maska Obrońcy Wody

Władcy

Normalne

To maski, które Toa nosili po przybyciu na Okoto.

MaskaOgnia MaskaLodu MaskaZiemi MaskaDżungli MaskaKamienia MaskaWody
Maska Ognia
Maska Lodu
Maska Ziemi
Maska Dżungli
Maska Kamienia
Maska Wody

Złote

Złote Maski Mocy pozwalają użytkownikom korzystać z Mocy Żywiołów. Ekimu może wysyłać wizje ich nosicielom.

Złota Maska Ognia Złota Maska Lodu
Wyssana Maska Lodu
Złota Maska Ziemi
Wyssana Maska Ziemi
Złota Maska Dżungli
Wyssana Maska Dżungli
Złota Maska Kamienia
Wyssana Maska Kamienia
Złota Maska Wody
Złota Maska Ognia
Złota Maska Lodu
Złota Maska Ziemi
Złota Maska Dżungli
Złota Maska Kamienia
Złota Maska Wody

Armia Czaszek

Normalne

Maska Kulty Silver Skull Spider Skull Mask Warrior Bull Skull Mask
Maska Władcy Czaszek
Maska Pająków Śmierci
Maska Czaszek
Bycza Maska Czaszek

Złote

Golden Mask of the Skull Spiders
Złota Maska Pająków Śmierci

Inne

Maska Czasu G2 Ekimu Golden Mask Noimage Noimage
Maska Czasu
Zastępcza Maska Ekimu
Maska Siły
Maska Szybkości

Informacje o zestawach

Złota Maska Pająków Śmierci

14-karatowa złota Maska Pająków Śmierci

W pierwszej połowie 2015 roku, każdy z sześciu zestawów Toa zawierał dwie Maski Mocy: jedną w odpowiedniej barwie Władcy i drugą, Złotą. Każdy zestaw Obrońców również posiadał Maskę; wszystkie sześć Masek Obrońców charakteryzuje ten sam kształt. W drugiej połowie wypuszczono 4 częściowo pozbawione mocy Złote Maski Mocy Władców oraz Maskę Kreacji i Zastępczą Maskę Ekimu, a także Maskę Czaszek i Byczą Maskę Czaszek.

Wydano również ponad 1 500 przeźroczystych kopii Maski Ognia, przy czym 800 podarowano obecnym na New York Comic Con 2014. Jej kopie były też rozdawane poprzez Twittera.

Wyprodukowane zostały również 14-karatowe szczerozłote wersje sześciu Masek Władców, Maski Kreacji i Złotej Maski Pająków Śmierci. Po raz pierwszy pokazano je na wystawie podczas NYCC 2014. Maska Pająków Śmierci była główną nagrodą w konkursie na zbudowanie własnego złoczyńcy, maski Władców przyznawano zwycięzcom konkursu polegającego na robieniu zdjęć przedmiotom przypominającym maski BIONICLE, Maska Kreacji natomiast została wręczona zwycięzcy konkursu na zbudowanie własnej maski z elementów LEGO.

200 kopii przezroczystej ciemnoniebieskiej Maski Wody było rozdawanych jako upominki podczas LEGO Inside Tour 2015. Ukazała się także przezroczysta jasnozielona wersja Byczej Maski Czaszek, którą można było zdobyć na San Diego Comic Con 2015. Przezroczysta pomarańczowa Maska Ognia była dostępna w promocyjnym polybagu 5002941 BIONICLE Hero Pack, który zawierał również ciemnoniebieskiego Pająka Śmierci, plakat, ulotkę i arkusz naklejek. Ekskluzywna złota Maska Czaszek została wydana w polybagu 5002942 LEGO BIONICLE Villain Pack.

W 2016 roku, w pierwszej połowie wydano łącznie dwanaście Masek Jedności - sześć w barwach odpowiadających każdemu z Toa i sześć złotych. Ukazała się również Łowcza Maska Umaraka, a także Maska Kontroli Makuty. W drugiej połowie ukazały się zakażone wersje masek Tahu, Kopaki i Onuy, zmutowana Maska Kontroli oraz ulepszona, kryształowa wersja Maski Kreacji. Złota wersja Maski Ekimu została natomiast ponownie wydana w jednym z polybagów.

Zobacz też

  • Kanohi - maski mocy z pierwszej generacji Bionicle.