Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Nie prosimy o nic Metru Nui i Metru Nui nie powinno prosić o nic nas."
— Mavrah, Podróż Strachu
Mavrah
Noimage
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Archiwista
Maska Pakari
Status Wskrzeszony
Miejsce pobytu Czerwona Gwiazda

Mavrah to Onu-Matoranin pochodzący z Metru Nui.

Biografia[]

Metru Nui[]

Mavrah pracował w Archiwach Onu-Metru. Znany był ze swojej teorii, według której Bohroki były żywymi organizmami, które wyewoluowały w maszyny. To także on odważnie podążał za Smokiem Kanohi aż do najniższych poziomów Archiwów, gdzie bestia zaatakowała miasto po raz drugi.

Któregoś dnia Vahki znalazły i złapały wiele prymitywnych Rahi. Owe podwodne stworzenia okazały się być agresywne i Turaga Dume, choć nie chciał, dał trzem archiwistom, Mavrahowi, Whenule i Onepu pozwolenie na badanie tych Rahi. Wkrótce Mavrah bardzo zżył się z nowo odkrytymi stworzeniami.

Jako że Turaga zabronił trójce Matoran mówić komukolwiek o odkryciu Rahi, Onepu, Whenua i Mavrah spędzali czas tylko ze sobą. Jednak ich praca okazała się być bardzo wyczerpująca i Matoranie szybko zaczęli się ze sobą sprzeczać. Podczas jednej z kłótni Whenua wpadł na zbiorniki i uwolnił schwytane Rahi, które wyrządziły wiele szkód w mieście. Po tym wydarzeniu Turaga zamknął projekt, Mavrah jednak przechwycił schwytane Rahi, nim Vahki zdążyły je wypuścić na wolność i ukrył się z nimi oraz grupą przyjaznych mu Kralhi w tunelu prowadzącym na powierzchnię Mata Nui.

Przez wiele miesięcy sądzono, że Matoranin zginął w walce z Kralhi, by ocalić swe Rahi. Jednak gdy nastąpił Wielki Kataklizm i Toa Metru uciekali przed Makutą na Mata Nui, napotkali Mavraha przy Wielkiej Barierze wraz z jego morskimi stworzeniami. Wywiązała się walka, bowiem Mavrah dostał paranoi i myślał, że Toa chcą zabić "jego" Rahi. W trakcie starcia został zmyty do morza i utonął.

Czerwona Gwiazda[]

Po śmierci Mavrah został teleportowany na Czerwoną Gwiazdę, gdzie miał zostać wskrzeszony i odesłany z powrotem do Wszechświata Matoran. Jednakże Czerwona Gwiazda nie funkcjonowała poprawnie i Matoranin nie mógł jej opuścić.

Ponad tysiąc lat później, Mavrah natknął się na Toa Nuva Kopakę oraz Pohatu i pomógł im znaleźć schronienie przed Kestora.

Cechy i umiejętności[]

Mavrah był gorliwym naukowcem, lecz czasem jego gorliwość powodowała, że nie uważał on na swoje bezpieczeństwo. Jego obsesja badania podwodnych Rahi była tak wielka, że Matoranin gotów był porzucić życie w Metru Nui i żyć razem z morskimi stworzeniami.

Podobnie jak inni Onu-Matoranie, Mavrah świetnie widział w ciemności.

Ciekawostki[]

  • Teoria Mavraha dotycząca Bohroków okazała się prawidłowa - Bohroki faktycznie wyewoluowały z Av-Matoran.
  • Mavrah nosi fioletową, pozbawioną mocy Kanohi Pakari.

Pojawienia[]

Książki Online

Powieści

Przewodniki

Opowiadania

Advertisement