FANDOM

"Mata Nui powiedział, że ten sześcian zawiera energię potrzebną do zasilenia gigantycznego robota nieświadomie stworzonego przez Agori... Robota, który teraz służył im jako schronienie."
— Narrator, Za Wszelką Cenę
Mega-Wioska
Comic Prototype Robot Mega-City
Wioska
Mieszkańcy Plemiona Ognia, Wody, Dżungli i Lodu (dawniej)
Populacja Brak
Położenie Bara Magna
Status Stała się Prototypowym Robotem
Mega-Wioska była domem Plemion Ognia, Wody, Dżungli i Lodu na Bara Magna po wojnie przeciwko Skrallom.

Historia

Po przybyciu do Tesary, Pierwszy Glatorianin z Plemienia Ognia, Ackar, przerwał mecz areny pomiędzy Tarixem i Vastusem. Po wyjawieniu sojuszu Łowców Kości i Plemienia Skały, oświadczył, że cztery pozostałe wioski powinny się zjednoczyć, zamiast ciągle kontynuować walki na arenach. Ostatecznie, Raanu i inni przywódcy wiosek zgodzili się, a Agori połączyli ze sobą dwie struktury Tesary.

TLR Prototype Robot

Powstanie Mega-Wioski

Po bitwie w Roxtus, główne struktury osad, łącznie z wioską Plemienia Skały, zostały przetransportowane do Tesary. Agori złączyli je, kończąc Mega-Wioskę, nieświadomi, iż połączyli części starego robota stworzonego przez Wielkie Istoty. Przywódcy wiosek utworzyli nową radę Mega-Wioski i wybrali Raanu na jej lidera. Ackar natomiast mianowany został liderem sił obronnych Mega-Wioski przez Mata Nui.

Krótko po ukończeniu budowy Mega-Wioski, Sahmad, ocaleniec z Plemienia Żelaza, usiłował napaść osadę na swoim Baranusie V7. Jednakże, Ackar, Gresh i Kiina zastali go na obrzeżach Mega-Wioski i użyli swoich Mocy Żywiołów do powstrzymania Sahmada, zanim dostał się do Mega-Wioski.

Po powrocie z Doliny Labiryntu ze źródłem mocy potrzebnym do zasilenia robota, Mata Nui próbował przekonać Raanu do pozwolenia mu na wstąpienie w ciało maszyny, aby mógł uratować Bara Magna przed tragicznym losem. Po długich obradach, lider Agori ustąpił, a mieszkańcy opuścili wioskę. Z pobliskich terenów pustyni, Glatorianie i Agori przypatrywali się w zachwycie jak Mata Nui aktywuje robota.

Krajobraz

TLR Bara Magna Robot

Ciało Prototypowego Robota powstałe z Mega-Wioski

Mega-Wioska była położona obok dawnej wioski Tesara. Powstała ze struktur Vulcanusa, Tajun, Tesary i Roxtus, a także elementów Łokcia i Wyspy Kolano.

Mieszkańcy

W Mega-Wiosce żyli Agori z Plemion Ognia, Lodu, Wody i Dżungli. Do sprawowania nad nimi pieczy stworzona została rada dawnych przywódców wiosek, z Raanu na czele.

Glatorianie z plemion Mega-Wioski służyli jako siły obronne osady, zamiast dalej brać udział w meczach na arenie. Ackar był liderem sił obronnych, a jego zastępcą była Kiina.

Po tym, jak Mata Nui wyjaśnił, że musi przejąć ciało robota powstałego z Mega-Wioski, wszyscy mieszkańcy opuścili osadę.

Pojawienie

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Glatorian

Kroniki

Filmy