FANDOM

"On powiedział, że pudełko zawiera energię potrzebną do zasilenia gigantycznego robota nieświadomie stworzonego przez Agori... robot teraz służył im jako schronienie."
— Narrator, Koniec Podróży
Mega-Wioska
Comic Prototype Robot Mega-City
Miejsce
Status Opuszczone
Położenie Bara Magna

Mega-Wioska była domem Plemienia Ognia, Wody, Dżungli, i Lodu na Bara Magna po wojnie przeciwko Skrallom.

Historia

Po przybyciu do Tesara, Pierwszy Glatorianin, Ackar z Plemienia Ognia przerwał mecz areny pomiędzy Tarixem i Vastusem. Po wyjaśnieniu sojuszu Łowców Kości i Plemienia Skały, oświadczył, że cztery inne wioski powinny się zjednoczyć, zamiast ciągle kontynuować system Areny. Ostatecznie, Raanu i inni przywódcy wiosek zgodzili się, a Agori zaczęli pomagać Agori Dżungli łączyć dwie struktury wioski Tesara.

Po bitwie pod Roxtusem, główne struktury wiosek, łącznie Roxtus, zostały przeniesione do Tesary. Agori złączyli owe struktury, kompletując Mega-Wioskę, nieświadomi, iż połączyli części starego robota stworzonego przez Wielkie Istoty. Oryginalni przywódcy wiosek utworzyli radę Mega-Wioski, i wybrali Raanu jako lidera Rady. Ackar, w międzyczasie zostął mianowany liderem sił obronnych Mega-Wioski przez Mata Nui.

Krótko po tym jak Mega-Wioska została ukończona, Sahmad, żyjący Agori z Plemienia Żelaza, usiłował napaść na Mega-Wioskę na swoim Baranusie V7. Jednakże, Ackar, Gresh, i Kiina zastali go na obrzeżach Mega-Wioski i użyli swoich Mocy Żywiołów do przechwycenia Sahmada, zanim dostał się do Mega-Wioski.

Uwaga, Spoiler: Zapoznanie się z poniższymi materiałami może zmniejszyć lub całkowicie zlikwidować przyjemność wynikającą z poznawania historii!
Po powrocie z Dolina Labiryntu z źródłem mocy potrzebnym do zasilenia robota, Mata Nui próbował przekonać Raanu, żeby Mega-Wioska musiała zostać porzucona, mógł uratowac Bara Magna przed katastrofalnym losem. Po długich obradach, lider Agori ustąpił, a mieszkańcy opuścili wioskę. Z piaszczystej powierzchni, Glatorianie i Agori patrzyli w zachwycie jak Mata Nui aktywuje robota.

Krajobraz

Mega-Wioska jest położona obok dawnej wioski Tesara. Została zrobiona ze struktur wiosek Vulcanus, Tajun, Tesara, i Roxtus, a także struktur elementów Elbow Peak i Wyspy Kolano.

Mieszkańcy

Agori Plemienia Ognia, Lodu, Wody i Dżungli żyli w Mega-Wiosce. Tam, została utworzona rada oryginalnych przywódców wiosek, z Raanu na czele.

Glatorianie z plemion Mega-Wioski służą teraz jako siły obronne Mega-Wioski, zamiast wystawiać ich do walk w Meczach Areny. Ackar był liderem sił obronnych, a jego zastępcą była Kiina.

Po tym, jak Mata Nui wyjaśnił przyczynę opuszczenia Mega-Wioski, wszyscy mieszkańcy opuścili miasto.

Pojawienie