FANDOM

Ten artykuł dotyczy Matoranina. Być może chodzi ci o miotacz.
"Potrzebujesz podwózki do Onu-Koro? Strasznie tu ciemno, ale Puku zna drogę."
— Midak, Mata Nui Online Game
Midak
Midak
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Handlarz Ussalami
Maska Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Midak to Onu-Matoranin z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui Midak mieszkał i pracował w Onu-Koro. Na krótko przed Wielkim Kataklizmem został zmuszony do stawienia się w Koloseum z rozkazu Makuty Teridaxa udającego Turagę Dume, a wtedy Vahki uśpiły go i wszystkich pozostałych Matoran w Kulach Zastoju. Niedługo potem kapsuły zostały odzyskane przez Toa Metru, którzy poświęcili swe moce do przebudzenia Matoran na brzegu Zatoki Naho w Ga-Wahi.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui ciało Midaka stało się mniejsze i słabsze, on sam stracił także wszystkie wspomnienia z życia w Mieście Legend. Pomagał w budowie wioski Onu-Koro, zarządzanej przez Turagę Whenuę.

Na Mata Nui Midak zajmował się hodowlą krabów Ussal. Chętnie wypożyczał Pewku Takule, by krab woził go do Onu-Koro nie błądząc w ciemnych tunelach. Później, gdy Takua usunął lawę z korytarza prowadzącego do kopalni Kamieni Świetlnych, Midak osobiście mu podziękował. Jego najlepszym przyjacielem był Toa Nuva Pohatu, który podczas późniejszych przygód w Karda Nui nazwał swą broń Miotacz Midak na cześć Onu-Matoranina.

W trakcie inwazji Bohroków i ataku Gahloków na Onu-Koro, Midak ewakuował się z osady. Potem, kiedy Bohrok-Kal zostały pokonane przez Toa Nuva, Midak poddał się Przebudowie i zyskał silniejsze oraz zwinniejsze ciało. Uciekł z Onu-Koro podczas ataku Rahkshi Makuty.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta po otwarciu bramy Mangaii. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła go i innych Matoran.

Spherus Magna

Po bitwie o Bara Magna oraz śmierci Teridaxa, która ją zakończyła, Midak zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

W przeciwieństwie do reszty swojego plemienia, Midak preferuje światło i woli żyć na powierzchni, a nie pod nią. Wiele Matoran opisywało go jako przyjacielską osobę, jednak z jakiegoś powodu Matoranie z Onu-Koro mówili o nim w bardziej negatywny sposób.

Podobnie jak inni Onu-Matoranie, Midak świetnie widzi w ciemności i jest silniejszy niż Matoranie z innych wiosek.

Ciekawostki

  • Midak zawsze żuje słomkę.
  • Midak po raz pierwszy pojawił się jako bezimienna postać w Mata Nui Online Game. Kiedy siedem lat później w fabule broń Toa Nuva Phantoka została nazwana na cześć matorańskiego przyjaciela Pohatu, fani zasugerowali Gregowi Farshteyowi, by ten powiązał to imię z postacią z gry.

Pojawienie

Książki Multimedia

Powieści

Gry online