FANDOM

LetterALetterLLetterTLetterELetterRLetterNLetterALetterTLetterYLetterWLetterNLetterE
LetterMLetterILetterELetterJLetterSLetterCLetterA

W fabule BIONICLE istniała koncepcja innych wymiarów, odciętych od głównego wszechświata. W nich pojawiały się różne alternatywne miejsca.

Dla ważniejszych lokacji w głównym wymiarze BIONICLE zobacz Miejsca. Dla mniej ważnych lokacji w głównym wymiarze BIONICLE zobacz Inne Miejsca.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywne Wszechświaty powstają wskutek wystąpienia jakiegoś działania lub wyboru w głównej rzeczywistości - dla każdej podjętej decyzji istnieją alternatywne wymiary, w których zaistniał inny wybór lub efekt tego wyboru.

Poniżej wypisano tylko te alternatywne wszechświaty, które zostały ukazane w fabule BIONICLE.

Alternatywny Wszechświat Królestwa

Ta alternatywna rzeczywistość oddzieliła się od głównego wymiaru, gdy Toa Mahri Matoro nie udało się użyć Kanohi Igniki, a Wielki Duch Mata Nui zmarł, co zmusiło większość mieszkańców Wszechświata Matoran do migracji na wyspę Mata Nui, by uciec z upadającego Wszechświata.

Królestwo Wielkiego Ducha

Wyspa Mata Nui została rozszerzona i wzmocniona po tym, jak mieszkańcy Wszechświata Matoran przenieśli się na nią. Królestwo służy za dom niemal każdej rasy, która uprzednio żyła we Wszechświecie Matoran.

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

W tej alternatywnej rzeczywistości Wielkie Istoty powstrzymały Wojnę o Rdzeń, a co za tym idzie Rozpad, tworząc Matoran, Toa oraz Makuta, których role różniły się od tych w głównym wymiarze.

Alternatywny Wszechświat Spherus Magna

Ta alternatywna rzeczywistość oddzieliła się od głównego wymiaru, gdy Bractwo Makuta pozostało prawą organizacją i zdecydowało się nie przeszkadzać w zadaniu Mata Nui. Wielkiemu Duchowi udało się później naprawić Spherus Magna, a Matoranie wyemigrowali z Wszechświata Matoran, by żyć w zgodzie z Agori.

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

Ten alternatywny wszechświat rozszedł się z główną rzeczywistością w okresie zdrady Toa Mangai Tuyet na Metru Nui. W tym wymiarze Toa rządzili twardą ręką, a ich dyktaturze przewodziła Tuyet. Mroczni Łowcy i Bractwo Makuta byli w tej rzeczywistości bojownikami o wolność.

Metru Nui

Inne wszechświaty

  • Alternatywny wszechświat, w którym Wielkie Istoty zbudowały ponad 12-kilometrowego, mechanicznego olbrzyma, którego nazwali Makuta. Jego brat, Mata Nui, spiskował przeciwko niemu.
  • Alternatywny wszechświat, w którym Toa Lesovikk i jego drużyna przybyli do Fortecy Toa w porę, by ocalić Lhikana i jego pierwszą drużynę przed Frostelusami.
  • Alternatywny wszechświat, do którego Brutaka wysłał Żmiję Zguby - wylądowała ona w szczególnie niebezpiecznym miejscu tego wymiaru.
  • Alternatywny wszechświat, z którego Botar zabrał sobowtóra Tuyet.
  • Niemal 100 różnych alternatywnych wymiarów, z których Makuta Tridax porwał Mrocznych Takanuva.
  • Wiele alternatywnych wszechświatów, w których żyli Toa, i które Tuyet odwiedziła w przeciągu 2000 lat, by ponownie naładować Kamień Nui.

Kieszonkowe Wymiary

Kieszonkowe Wymiary to pomniejsze światy, które miały mały lub żaden związek z głównym wymiarem i jego odgałęzieniami. Nie powstają wskutek odmiennych linii czasu i mogą panować w nich inne warunki niż we wszechświecie Solis Magna.

JoT Dead Forest

Kieszonkowy Wymiar Srebrnego Miasta

Kieszonkowy Wymiar Srebrnego Miasta

W tym kieszonkowym wymiarze wylądował Takanuva po użyciu Kanohi Olmak Brutaki. Istnieją w nim dwa rozumne gatunki - budujące miasta stworzenia oraz Kestora, ponadto żyje w nim tajemnicza istota przypominająca Widmową Maskę.

Wymiary pozbawionej znaczenia czasoprzestrzeni

Są to wymiary, które Toa Nuva Gali zobaczyła, gdy Dalu znacznie wzmocniła percepcję Toa swoimi Wzmacniaczami. W tych wymiarach koncepcje takie jak czas, czy przestrzeń, nie mają znaczenia. Zobaczenie tych wymiarów doprowadziło Gali do szaleństwa. Niektóre z wymiarów pozbawionej znaczenia czasoprzestrzeni są zamieszkane, choć ich mieszkańcy stanowią niespotkane dotąd formy życia.

Wymiar Światła

Ten kieszonkowy wymiar zamieszkują istoty, zbudowane z twardego Światła. Jego mieszkańcy karmią się Cieniem i, wedle słów Brutaki, są wiecznie nienasyceni i głodni.

Wymiary przechowujące masę Makuta

Są to wymiary, do których Makuta przenoszą niewykorzystaną masę podczas zmiany kształtu. Każdy Makuta ma własny, osobisty wymiar i nie posiada dostępu do masy pozostałych.

Obszar Mroku

Obszar Mroku to kieszonkowy wymiar pozbawiony światła. Tylko Zivon naturalnie zamieszkuje to miejsce.

Więzienie Tuyet

Jest to kieszonkowy wymiar, w którym uwięziono Tuyet na 1500 lat. Jest kompletnie pozbawiony jakichkolwiek Toa, przez co nie mogła ona pochłaniać ich mocy przy użyciu Kamienia Nui. W tym miejscu Zakon Mata Nui przesłuchiwał ją, by odkryć tajemnice artefaktu.

Kieszonkowe wymiary Vanishera

Vanisher potrafił wykorzystywać kieszonkowe wymiary, by przenosić do nich energie z ataków przeciwników. Mógł tę energię przechowywać tak długo, jak tylko chciał, a następnie wypuścić ją w stronę celu.

Ciekawostki

  • Pohatu podejrzewał, że wnętrze Ula Pijawek Cienia było tak naprawdę kieszonkowym wymiarem, bowiem zdawało się niemożliwie ogromne. Okazało się jednak, że było tak z powodu iluzji, stworzonej przez Makuta.