Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle

Wszechświat Okoto

Wszechświat, w którym znajduje się planeta z wyspą Okoto. Oprócz niej we wszechświecie istnieje także wiele gwiazd; z sześciu z nich na planetę Okoto przybyli Toa, by oswobodzić wyspę spod wpływu mrocznych sił. Po wypełnieniu swojego przeznaczenia, powrócili do gwiazd.

Wielkie Morze

Wielkie Morze to rozległy ocean pokrywający planetę, na której znajdują się Okoto oraz różne inne lądy.

Okoto

Okoto

Wyspa Okoto z lotu ptaka

Okoto to wyspa zrodzona przed wiekami z pierwotnych sił natury. Jest zamieszkana przez Okotan, noszących święte Maski Mocy wykuwane przez Twórców Masek. Przez lata wyspa cieszyła się pokojem, do czasu walki Ekimu i Makuty, która doprowadziła do zniszczenia Maski Ostatecznej Mocy i podzielenia Okoto na sześć zdominowanych przez żywioły regionów. Przez długi czas wyspę nękały siły zła, dopóki nie pokonali ich Toa.

Region Ognia

Region Lodu

Region Ziemi

Region Dżungli

Region Kamienia

Region Wody

Miasto Twórców Masek

The city on Okoto Island

Miasto Twórców Masek

Labirynt Kontroli

Labyrinth of Control

Labirynt Kontroli

Labirynt Kontroli to przedwieczna budowla wybudowana przez starożytnych Okotan na wyspie leżącej w pobliżu Okoto. Po walce Ekimu i Makuty oraz kataklizmie, jaki był tego następstwem, Istoty Żywiołów ukryły w nim Maskę Kontroli. Do labiryntu przybyli później Toa z Istotami, by zdobyć maskę, lecz ta została skradziona przez Umaraka.

Komnata Maski Kontroli

Advertisement