Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle

Układ Solis Magna

Spherus Magna

Wyspa z fortecą

Niewiele wiadomo o tej wyspie. Krakua będzie któregoś dnia jej bronił. Cała wyspa została zmieniona w fortecę.

Wszechświat Matoran

Forteca Makuta

Forteca Bractwa Makuta, gdzie znajdowały się zapiski planu Teridaxa.

Forteca Toa

Forteca Toa to twierdza, w której kiedyś strzeżono Kamienia Makoki. Była to wieża wybudowana na jałowej ziemi, w pobliżu terytorium Frostelusów. Znajdowała się obok wysokiego na 3000 kio klifu nad rzeką.

Fortece Barraki

Fortece Barraki to ufortyfikowane twierdze zbudowane i używane przez Barraki. Wiele z nich powstało w czasach gdy Barraki działali jako Liga Sześciu Królestw. Kolejna została zbudowana na dnie Aqua Magna, lecz uległa zniszczeniu podczas opadnięcia Mahri Nui.

Forteca Kalmaha

Forteca Kalmaha, z której dowodził swoją armią w czasie panowania Ligi Sześciu Królestw. Leżała na północno-zachodnim regionie wszechświata i zmieniła się w gruz, gdy Liga została pokonana. Makuta Mutran miał przysłać tu Rahi, wszystkie stworzone przez niego stworzenia, które tam wysłał, miały jednak bardzo krótką żywotność. Jednakże Szperaczom Kolczastym udało się przetrwać dłużej i zamieszkać na wyspie.

Królestwo Conjurera

Miejsce oddalone od Odiny, zamieszkałe przez Matoran. Conjurer zdobył tam władzę, używając zaawansowanej technologii, którą uważał za "magię".

Królestwo Tyranta

Mała wysepka położona niedaleko Odiny, którą władał Mroczny Łowca Tyrant do czasu wojny Toa z Mrocznymi Łowcami.

Ląd Spinnera

Ląd, gdzie Spinner i jego drużyna Toa walczyli ze zmutowanymi Rahkshi. Niewiele o nim wiadomo, z wyjątkiem informacji o znajdującym się tam głębokim dole. Miejsce to nie było ojczyzną Spinnera.

Lodowa wyspa

Ląd pokryty lodem, który jako jeden z pierwszych padł ofiarą hordy Visoraków pod wodzą Sidoraka i Roodaki. Kualus był świadkiem tego podboju.

Matorańska wyspa

Wyspa, która została zaatakowana przez Poisona. Nic więcej nie wiadomo o tej wyspie, oprócz tego, że była zamieszkana przez Matoran i miała własną drużynę Toa.

Ojczyzna Airwatchera

Ojczyzna Airwatchera; Airwatcher zabił tam jednego z dwóch Mrocznych Łowców, którzy mieli go wcielić w swoje szeregi.

Ojczyzna Brutaki

Miejsce, skąd pochodzi Brutaka i przedstawiciele jego gatunku. Brutaka był tam niegdyś wybitnym i powszechnie szanowanym wojownikiem.

Ojczyzna Firedracaxa

Ojczyzna Firedracaxa; zniszczona przez Visoraki. Znajdowało się tu przynajmniej jedno źródło Zenergizowanej Protodermis.

Ojczyzna Gatherera

To miejsce było domem dla kilku Matoran, którymi dowodził Gatherer. Gatherer został tam pojmany przez Mrocznych Łowców.

Ojczyzna Guardiana

Na wyspie tej toczyła się wojna, gdy mieszkał na niej Guardian. Plemię Mrocznego Łowcy zostało zdradzone przez jednego z jego członków, niedługo przed opuszczeniem wyspy przez Guardiana.

Ojczyzna Krahki

Wyspa, skąd pochodzi gatunek Krahki. Wyspa była kiedyś spokojna i porośnięta bujną roślinnością, ale została zniszczona przez Visoraki.

Ojczyzna Lesovikka

Wyspa, skąd pochodził Lesovikk. Turaga tej wyspy popadł w szaleństwo, wysyłając wszystkich Matoran - łącznie z Sardą, Idris, Dekarem i Defilakiem - do Karzahni.

Ojczyzna Lurkera

Ojczyzna Lurkera. Prymitywny ląd, gdzie morderca zostawał wygnany z wyspy.

Ojczyzna Mimica

Wyspa, skąd pochodzi Mimic i jego gatunek. Wyspa ta została zniszczona wskutek klęsk żywiołowych.

Ojczyzna Nocturna

Mała wyspa, która kiedyś była zamieszkiwana przez gatunek Nocturna. Nocturn, w przypływie wściekłości, uderzył w słaby punkt wyspy, łamiąc ją na pół.

Ojczyzna Primala

Miejsce, gdzie żyli Primal i jego plemię. Zostało zniszczone przez Visoraki, a Primal poprowadził małą grupę ocaleńców przeciwko Rahi.

Ojczyzna The Shadowed One i Ancienta

Kiedyś spokojna wyspa, do czasu, gdy Ancient rozpoczął tu działania, które doprowadziły do wojny domowej. The Shadowed One kiedyś określił ją jako "krainę cieni i lodu, miejsce, które nigdy nie zostało obdarzone łaską Wielkiego Ducha".

Ojczyzna Toa Grawitacji

Ta lokacja była domem Toa Grawitacji i nieznanego Turagi; Lariska zabiła Toa, a Turaga uciekł. Inni mieszkańcy są nieznani.

Ojczyzna Toa Plazmy

Wyspa wysunięta na południe Południowego Kontynentu, gdzie pewien Toa Plazmy został zaatakowany i zabity przez Zaktana.

Ojczyzna Tuyet

Wyspa, skąd pochodzi Toa Mangai Tuyet. Kamień Nui znajdował się na tej wyspie, do czasu gdy Tuyet zabrała go ze sobą do Metru Nui.

Południowe Wyspy

Keetongu's island

Wyspa Keetongu i Tahtoraków

EPE Island

Wyspa istoty ze Zenergizowanej Protodermis

Najbardziej wysunięta na północ wyspa we wschodnim łańcuchu. Znajdowała się tu wielka jaskinia, wewnątrz której było gigantyczne jezioro Zenergizowanej Protodermis, gdzie przebywała istota stworzona z tejże substancji.

Ojczyzna Keetongu i Tahtoraków

We wschodnim łańcuchu Południowych Wysp znajdował się ląd, który był ojczyzną Rahi Tahtoraków. Był także domem rasy Keetongu, która używała Tahtoraków jako wierzchowców. Gatunek Keetongu został niemal w całości wybity, pozostał tylko jeden jego przedstawiciel. Po Wojnie Domowej Matoran, Makuta Miserix przypisał Makucie Chiroxowi tą wyspę.

Wyspa w pobliżu Artakhi

Duża wyspa, która kiedyś była połączona z Artakhą mostem. Wyspa i most zostały zniszczone przez mieszkańców Artakhi po najeździe na Artakhę.

Wyspa w pobliżu Metru Nui

Wyspa niedaleko Metru Nui. Podczas wojny Toa z Mrocznymi Łowcami, Toa Mangai Naho przedarła się przez szeregi wroga i dopłynęła do tejże wyspy. Znalazła tam lokalnego Turagę i poprosiła o wsparcie dla Metru Nui.

Wyspa w pobliżu Steltu

Wyspa z wioską Matoran zaatakowana przez Vultraza. Podczas najazdu, dwaj Matoranie zostali zabici, a dwunastu zostało rannych.

Zalesiona wyspa

Mała zalesiona wyspa tuż obok Południowego Kontynentu. Znajdował się tu skład broni dla drużyny Brutaki, do czasu, gdy Makuta Icarax przybył i zabił Botara.

Zniszczona wyspa

Wyspa zniszczona przez Vortixx ze względu na jej pozycję, która stanowiła przeszkodę na szlakach handlowych Xii. Nie mieszkały na niej żadne inteligentne istoty, ale wiele rzadkich Rahi straciło życie podczas jej destrukcji.

Inne

Świat zagłady Annony

Planeta ta, leżąca poza Układem Solis Magna, została stworzona przez Fuzję Skakdi po urzeczywistnieniu marzenia Sahmada w trakcie walki z Annoną w Fortecy Skakdi, i na którą Annona została teleportowana. Jest zamieszkana przez innych przedstawicieli gatunku Annony, którzy żywią się snami i marzeniami pozostałych. Ponieważ na planecie nie ma innych istot, których pragnienia można pożreć, szacuje się, że wszyscy jej mieszkańcy wyginą w ciągu roku.

Advertisement