FANDOM

"Ledwie co wyruszyli, a góry już zdawały się wokół nich zamykać, odcinając wszelkie światło. Najjaśniejsze dni w jednej chwili zamieniły się w długie cienie zmierzchu. Zniknęły ciepłe podmuchy Ta-Wahi, zastąpione lodowatym wiatrem, który zmroził ich do szpiku kości."
— Narrator, Opowieści Masek
Miejsce Cienia
Noimage
Miejsce
Położenie Między Ta-Wahi a Ko-Wahi
Status Zniszczone
Miejsce Cienia było podbitym przez Makutę Teridaxa kanionem na wyspie Mata Nui, rozciągającym się na granicy między Ta-Wahi a Ko-Wahi.

Historia

Miejsce Cienia było omijane zarówno przez Matoran, jak i przez Bohroki. Toa Nuva Tahu, Gali i Kopaka szukali Kanohi Nuva w Miejscu Cienia podczas ataku Bohrok-Kal. Toa Ognia i Lodu z trudem zmuszali się do współpracy przez całą podróż, ale udało im się bezpiecznie uniknąć lawiny i wielu iluzji przywołanych przez Makutę. Ostatecznie Toa zlokalizowali Akaku, Miru oraz Pakari Nuva i odzyskali je, nieświadomie aktywując pułapkę zastawioną przez Teridaxa.

Gdy dołączyli do nich Turaga Vakama, Lewa, Onua i Pohatu, napotkali Rahi Nui. Turaga Vakama uwięził i pokonał bestię mocą swojej Szlachetnej Kanohi Huny po tym, jak Toa nie udało się odeprzeć stworzenia. Grupa opuściła następnie kanion bez szwanku.

W ramach przygotowań na przebudzenie Wielkiego Ducha, Miejsce Cienia zostało zniszczone przez Bohroki.

Pojawienia

Książki

Powieści

Przewodniki