FANDOM

Ten artykuł dotyczy zawodu z pierwszej generacji Bionicle. Być może chodzi ci o dwóch braci z drugiej generacji.
"Były to czasy moich pobratymców, Mistrzów Masek z Ta-Metru. Naszym świętym powołaniem było rzeźbienie magicznych masek Kanohi z dysków Kanoka. To była nasza misja. Ach, to były czasy wspólnoty, czasy pamięci, czasy budowniczych, awanturników i marzycieli."
Turaga Vakama, Legendy Metru Nui
Mistrz Masek
LoMN Mask Maker
Praca Matoran
Lokalizacja Metru Nui, Artakha
Cel Tworzenie masek Kanohi z dysków Kanoka

Mistrz Masek to zawód Matoran wykonywany przez Ta-Matoran z Metru Nui. Ich obowiązkiem jest tworzyć Kanohi z dysków Kanoka.

Ekwipunek

LoMN Vakama's Foundry

Stół roboczy Vakamy, z tłokiem masek i małą stopioną jednostką

FireDrone

Ognisty Dron asystujący Vakamie

Mistrzowie Masek używają specjalnych narzędzi, takich jak Ogniste Berła, by stopić Kanoka w odpowiedni kształt Kanohi. Konstruktorzy często wykorzystują dekoracyjne płyty przedstawiające odpowiednie Kanoka wraz z odpowiednią maską. Ci rzemieślnicy używają też dużych stołów warsztatowych podczas przekuwania Kanoka w Kanohi. Im potężniejsze dyski, tym potężniejsze powstają z nich maski. Bardzo znanym przykładem jest ten, kiedy Vakama połączył niezwykle potężne Wielkie Dyski i wytworzył Kanohi Vahi, Maskę Czasu, jedną z trzech najpotężniejszych istniejących masek.

Ogniste Drony

Mistrzowie Masek mieli asystujących Ognistych Dronów, mechanicznych pomocników, którzy oczyszczają stół Matoranina i usuwają uszkodzone lub gorszej jakości tworzywa. Zostały one upolowane i zjedzone przez Łowców Vahki na Metru Nui. Vakama miał osobistego Ognistego Drona jako Matoranin, ale potem zostawił go kiedy został Toa.

Znani Mistrzowie Masek